La campanya de vacunació conjunta contra la grip i la COVID-19 de la temporada 2023-2024 ha arrancat avui a les residències de persones majors gestionades per l’Institut Mallorquí d’Afers socials (IMAS). Els centres d’Oms-Sant Miquel de Palma i Bartomeu Quetglas de Felanitx han estat els primers on s’han administrat, i, al llarg de la setmana, està previst que s’inoculi a la resta de residències del Consell de Mallorca (Llar d’Ancians, La Bonanova, Son Caulelles, a Pòrtol, i Huialfàs, a sa Pobla).
En concret, els professionals del servei de la Salut del Govern han vacunat avui uns 145 usuaris i 19 professionals sanitaris i sociosanitaris de la Bartomeu Quetglas i Oms-Sant Miquel amb la finalitat de prevenir sempre que sigui possible que puguin veure’s afectats per aquestes malalties. Precisament, Oms-Sant Miquel va ser el centre a on es va iniciar la primera ronda de vacunació contra la COVID-19 el desembre de 2020. L’edat mitjana de les persones usuàries d’aquesta residència és de 85 anys.
Des del Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social es va acordar administrar aquesta dosi de reforç a usuaris i professionals de residències públiques i privades, persones majors de 60 anys i persones qualificades de població de risc. Respecte a la protecció enfront de la COVID-19, s’han administrat dosis adaptades a les noves variants Ómicron (XBB1.5), seguint les recomanacions nacionals i internacionals. Aquestes, igual que en ocasions anteriors, són assignades pel Ministeri a totes les comunitats autònomes i des de la direcció general de Salut es distribueixen als diferents punts d’immunització.
El calendari de vacunació combinada contra la COVID i la grip estacional tant a les residències públiques com a les privades es perllongarà fins al pròxim divendres 20. D’aquí a una setmana, dia 23 d’octubre, tota la població general podrà accedir als centres de salut a la vaccinació combinada que s’estendrà fins que finalitzi la temporada estacional de virus respiratoris.






El president del Consell, Llorenç Galmés, i el president de l’IMAS, Guillermo Sánchez, presenten aquesta iniciativa estratègica davant la dificultat per accedir a un habitatge
La iniciativa solidària beneficiarà infants dels centres d’acolliment residencial i nins i nines que viuen amb famílies acollidores
L’experiència, impulsada el 2023 i recollida en l’Anuari de la joventut de les Illes Balears 2025, reforça el treball comunitari i en xarxa entre serveis
L’activitat s’emmarca dins el projecte que l’IMAS desenvolupa des de fa cinc anys amb el centre i que enguany treballa les emocions com a fil conductor
El Govern valora 17 projectes per construir l’ampliació i l’IMAS en gestionarà les places noves per reforçar l’atenció a la gent gran
La reforma del projecte «Pista d’aterratge» permet passar de 12 a 16 places residencials i millorar els espais i l’atenció educativa de nins, nines i adolescents tutelats per l’IMAS
Els nous consellers i conselleres infantils i adolescents han pres possessió del càrrec i han llegit un manifest on reivindiquen el dret a participar i a ser escoltats
La segona convocatòria d’ajudes a residències municipals, la línia nova per a persones amb discapacitat i l’increment de les destinades a entitats reforcen el compromís amb la qualitat de vida, la inclusió i la cohesió social
El president de l’IMAS i conseller de Benestar Social ha participat en una jornada clau per avançar en la implantació d’aquest model europeu de protecció integral impulsat pel Govern de les Illes Balears
La vicepresidenta de l’IMAS, Magdalena García Gual, ha assistit a aquesta celebració, que s’emmarca dins els actes de Sant Antoni i Sant Sebastià que tenen lloc aquesta setmana i la pròxima a tots els centres de l’Institut
Una vintena de professionals de l’orientació, en representació de més de 50 centres educatius de Mallorca, han participat en la conferència «Créixer en família. Acolliment i escola»
Les xerrades, que fins ara es feien el segon dilluns de cada mes a la seu de Palma, es faran també el primer dilluns a la d’Inca i el tercer dilluns a la seu que l’IMAS té a Manacor