Comença la vacunació combinada de grip i COVID-19 a les residències de l’IMAS

Usuaris i professionals dels centres públics per a persones majors rebran la dosi contra la grip estacional i la tercera dosi de reforç enfront de la COVID durant aquesta setmana

La campanya de vacunació conjunta contra la grip i la COVID-19 de la temporada 2023-2024 ha arrancat avui a les residències de persones majors gestionades per l’Institut Mallorquí d’Afers socials (IMAS). Els centres d’Oms-Sant Miquel de Palma i Bartomeu Quetglas de Felanitx han estat els primers on s’han administrat, i, al llarg de la setmana, està previst que s’inoculi a la resta de residències del Consell de Mallorca (Llar d’Ancians, La Bonanova, Son Caulelles, a Pòrtol, i Huialfàs, a sa Pobla).

En concret, els professionals del servei de la Salut del Govern han vacunat avui uns 145 usuaris i 19 professionals sanitaris i sociosanitaris de la Bartomeu Quetglas i Oms-Sant Miquel amb la finalitat de prevenir sempre que sigui possible que puguin veure’s afectats per aquestes malalties. Precisament, Oms-Sant Miquel va ser el centre a on es va iniciar la primera ronda de vacunació contra la COVID-19 el desembre de 2020. L’edat mitjana de les persones usuàries d’aquesta residència és de 85 anys. 

Des del Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social es va acordar administrar aquesta dosi de reforç a usuaris i professionals de residències públiques i privades, persones majors de 60 anys i persones qualificades de població de risc. Respecte a la protecció enfront de la COVID-19, s’han administrat dosis adaptades a les noves variants Ómicron (XBB1.5), seguint les recomanacions nacionals i internacionals. Aquestes, igual que en ocasions anteriors, són assignades pel Ministeri a totes les comunitats autònomes i des de la direcció general de Salut es distribueixen als diferents punts d’immunització.

El calendari de vacunació combinada contra la COVID i la grip estacional tant a les residències públiques com a les privades es perllongarà fins al pròxim divendres 20. D’aquí a una setmana, dia 23 d’octubre, tota la població general podrà accedir als centres de salut a la vaccinació combinada que s’estendrà fins que finalitzi la temporada estacional de virus respiratoris. 

Notícies relacionades:

20 de març de 2026

La tercera sessió analitza l’impacte dels delictes tecnològics en la infància i l’adolescència i revisa l’estat de la implantació del model Barnahus a Mallorca

19 de març de 2026

El president de l’IMAS, Guillermo Sánchez, ha participat en la presentació de la reforma de l’antiga residència municipal, que comptarà amb una inversió de 6,2 milions d’euros

18 de març de 2026

El conseller de Benestar Social i president de l’IMAS, Guillermo Sánchez, ha participat en la presentació d’un nou recurs orientat a la vida independent

17 de març de 2026

La inversió ha permès adquirir mobiliari especialitzat, equipament clínic i incorporar millores d’accessibilitat per reforçar la qualitat assistencial

11 de març de 2026

El recurs oferirà 17 places d’habitatge supervisat i 10 de centre de dia dins el pla d’ampliació d’habitatge impulsat per l’IMAS 

11 de març de 2026

Els consellers i conselleres han preparat la jornada en tallers previs i han compartit les propostes amb representants dels diferents departaments de la institució insular

10 de març de 2026

Les sessions ofereixen eines pràctiques per reconèixer, expressar i gestionar les emocions, i reforçar així l’autonomia i el benestar emocional  

3 de març de 2026

Les places es destinen a residències públiques i a les Unitats de Conductes Addictives 

25 de febrer de 2026

El CPAP Llar de Felanitx i la cooperativa d’ensenyament Es Lledoner organitzen una diada per fomentar l’envelliment actiu i l’intercanvi entre generacions 

23 de febrer de 2026

El president de l’IMAS, Guillermo Sánchez, participa en la visita al projecte, que reforçarà la xarxa pública d’atenció a la dependència al Pla de Mallorca

16 de febrer de 2026

El recurs disposarà de 10 noves places, previstes dins les 137 que la institució insular habilitarà enguany per reforçar la xarxa d’habitatge concertat

16 de febrer de 2026

La celebració s’estén durant aquesta setmana i la pròxima a tots els centres residencials gestionats pel Consell de Mallorca