El Consell de Mallorca i l’Ajuntament de Muro signen la constitució de la comissió bilateral per al traspàs de la residència municipal

El president Galmés i el batle Miquel Porquer han formalitzat avui l’acord al mateix centre residencial

  

 

 

 

 

 

El Consell de Mallorca i l’Ajuntament de Muro han formalitzat avui la signatura de l’acord per a la constitució de la comissió bilateral que haurà d’estudiar i impulsar el traspàs de la gestió de la residència municipal de Muro a l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS). L’acte s’ha celebrat a les instal·lacions del propi centre residencial.

Aquesta signatura dona continuïtat a l’acord aprovat per unanimitat en el ple del Consell de Mallorca del 9 d’abril passat, que va autoritzar la creació de la comissió d’estudi com a primera passa per integrar el centre dins la xarxa insular pública d’atenció a la dependència. El procés s’emmarca en l’estratègia del Consell per reforçar i ampliar els recursos sociosanitaris a l’illa.

El president del Consell de Mallorca, Llorenç Galmés, ha subratllat que «aquest acord és una passa important per avançar en la consolidació d’una xarxa pública de serveis socials més forta, més cohesionada i amb garanties d’equitat per a tota la gent gran de Mallorca». En aquest sentit, ha destacat la col·laboració institucional amb l’Ajuntament de Muro com a exemple de feina conjunta al servei de la ciutadania.

Per la seva part, el president de l’IMAS i conseller de Benestar Social, Guillermo Sánchez, ha remarcat que «la constitució d’aquesta comissió ens permet avançar cap a la integració del centre dins el sistema públic, amb l’objectiu de garantir una atenció estable, homogènia i centrada en les persones usuàries i les seves famílies».

El batle de Muro, per la seva banda, ha expressat la seva satisfacció per la formalització d’aquest pas, que ha qualificat de «important per assegurar la continuïtat i la millora del servei que es presta a les persones majors del municipi», i ha agraït la predisposició del Consell i de l’IMAS en tot el procés.

La comissió bilateral iniciarà ara els seus treballs amb la definició del seu funcionament intern i la constitució dels diferents grups de feina, que abordaran qüestions com la situació del personal, les persones usuàries i els aspectes tècnics del traspàs, amb l’objectiu de garantir una integració ordenada i eficient del centre.

Aquest procés s’emmarca en el conjunt d’actuacions impulsades pel Consell de Mallorca per reforçar la xarxa pública d’atenció a la dependència, entre les quals destaca la recent publicació de la segona convocatòria d’ajudes econòmiques per a residències municipals, dotada amb 3 milions d’euros i consolidada enguany després de l’increment impulsat la passada edició. Aquesta línia de suport permet garantir la viabilitat de més de 250 places residencials i reforçar la sostenibilitat dels centres municipals, en coordinació amb els ajuntaments de l’illa.

Notícies relacionades:

20 de juny de 2026

CineCiutat acull la presentació pública del vídeo impulsat pels infants i adolescents del Consell de la Infància i l’Adolescència de l’IMAS i un homenatge a les famílies acollidores

18 de juny de 2026

El president de l’IMAS acompanya les persones participants en la recta final d’un curs que ha consolidat l’èxit dels tallers de memòria arreu de Mallorca

15 de juny de 2026

Un centenar de professionals de l’àmbit dels serveis socials i atenció a la gent gran han participat a l’acte commemoratiu del Dia Mundial de la Presa de Consciència sobre l’Abús i el Maltractament a la Gent Gran organitzat per l’IMAS

12 de juny de 2026

L’òrgan impulsat per l’IMAS aprova actualitzar la seva composició i funcionament per ampliar la representativitat i millorar la coordinació en la protecció dels drets dels infants i adolescents

12 de juny de 2026

El lema d’enguany és «Llengües de signes per mil motius»

11 de juny de 2026

La trobada, organitzada conjuntament amb l’OBIA i la Direcció General de Famílies, Infància, Joventut, Diversitat i Igualtat, ha reunit professionals de diferents àmbits per avançar en la prevenció de la violència contra infants i adolescents  

8 de juny de 2026

L’IMAS reuneix persones usuàries de cinc centres de promoció de l’autonomia personal i alumnat del col·legi Sant Vicenç de Paül de Sa Vileta després d’un curs d’intercanvi d’experiències i aprenentatge compartit

4 de juny de 2026

El conseller de Benestar Social i president de l’IMAS, Guillermo Sánchez, ha assistit a la Conferència Sectorial de Serveis Socials, en què s’ha aprovat l’increment del finançament dels serveis socials comunitaris i el nou Pla d’Equipaments 2026-2029

2 de juny de 2026

El centre campaner va ser un dels beneficiaris de la primera convocatòria d’ajudes, mentre continua obert el termini per sol·licitar les subvencions de 2026

29 de maig de 2026

El president de l’IMAS ha assistit al tradicional dinar de germanor entre usuaris i professionals del Centre de Promoció de l’Autonomia Personal, que registra també una xifra rècord de propostes dirigides a la gent gran de la comarca

28 de maig de 2026

El futur centre forma part del major creixement de places residencials públiques impulsat per la institució insular i reforçarà l’atenció a la gent gran al Llevant de Mallorca

 

25 de maig de 2026

El nou recurs aposta per un model de llar petita, integrada dins el poble, que promou l’autonomia personal i contribueix a fer possible una inclusió real