L'IMAS, l'Ajuntament de Manacor i l'IBISEC formalitzen l'extinció del conveni de col·laboració per l'edifici d'«Els Sementals»

L’ajuntament ha de tornar a la institució insular els més de 600.000€ que l’IMAS havia aportat en diferents anualitats

La consellera de Benestar i Drets Socials i presidenta de l’Institut Mallorquí d’Afers
Socials (IMAS), Margalida Puigserver; el conseller d’Educació i Universitat i president
de l’Institut Balear d’Infraestructures i Serveis Educatius (IBISEC), Martí March i la
batlessa de Manacor, Catalina Riera, han signat l’acord d’extinció del conveni de
col·laboració signat el 2006 i modificat el 2009 i 2010, per a la construcció d’un edifici
destinat a serveis socials i ús educatiu, per ser utilitzat per les tres institucions
esmentades, conegut com «Els Sementals».

Segons l’article 3.1 del Reial Decret 132/2010, de 12 de febrer, pel qual s’estableixen
els requisits mínims dels centres que imparteixen els ensenyaments del segon cicle de
l’educació infantil, l’educació primària i l’educació secundària, disposa que els centres
docents que imparteixen ensenyaments d’educació infantil de segon cicle i educació
primària, entre altres, han d’acomplir el requisit de situar-se en edificis independents
destinats exclusivament a ús escolar, per tant no cap en el mateix edifici usos educatiu
i altres usos com serien els usos destinats a serveis socials de l’Ajuntament de
Manacor i l’IMAS. En conseqüència, aquest fet implica la impossibilitat de compliment
dels convenis amb els termes pactats i cal modificar-los o extingir-los.

La impossibilitat d’ubicar en un mateix edifici l’ús escolar amb els serveis socials i la
voluntat de l’ajuntament i la conselleria de destinar-ho aquest espai a serveis educatius
fan que el consistori manacorí hagi d’abonar a l’IMAS un total de 608.363,70€ que
l’institució havia abonat en diferents anualitats des del 2006. Es preveu que l’edifici,
ubicat a l’antic solar del quarter dels Sementals formi part de l’actual centre d’educatiu
Simó Ballester.

Notícies relacionades:

13 de febrer de 2026

El president del Consell, Llorenç Galmés, i el president de l’IMAS, Guillermo Sánchez, presenten aquesta iniciativa estratègica davant la dificultat per accedir a un habitatge

10 de febrer de 2026

La iniciativa solidària beneficiarà infants dels centres d’acolliment residencial i nins i nines que viuen amb famílies acollidores

9 de febrer de 2026

L’experiència, impulsada el 2023 i recollida en l’Anuari de la joventut de les Illes Balears 2025, reforça el treball comunitari i en xarxa entre serveis

6 de febrer de 2026

L’activitat s’emmarca dins el projecte que l’IMAS desenvolupa des de fa cinc anys amb el centre i que enguany treballa les emocions com a fil conductor 

5 de febrer de 2026

El Govern valora 17 projectes per construir l’ampliació i l’IMAS en gestionarà les places noves per reforçar l’atenció a la gent gran

2 de febrer de 2026

La reforma del projecte «Pista d’aterratge» permet passar de 12 a 16 places residencials i millorar els espais i l’atenció educativa de nins, nines i adolescents tutelats per l’IMAS

2 de febrer de 2026

Els nous consellers i conselleres infantils i adolescents han pres possessió del càrrec i han llegit un manifest on reivindiquen el dret a participar i a ser escoltats  

29 de gener de 2026

La segona convocatòria d’ajudes a residències municipals, la línia nova per a persones amb discapacitat i l’increment de les destinades a entitats reforcen el compromís amb la qualitat de vida, la inclusió i la cohesió social

27 de gener de 2026

El president de l’IMAS i conseller de Benestar Social ha participat en una jornada clau per avançar en la implantació d’aquest model europeu de protecció integral impulsat pel Govern de les Illes Balears 

16 de gener de 2026

La vicepresidenta de l’IMAS, Magdalena García Gual, ha assistit a aquesta celebració, que s’emmarca dins els actes de Sant Antoni i Sant Sebastià que tenen lloc aquesta setmana i la pròxima a tots els centres de l’Institut

14 de gener de 2026

Una vintena de professionals de l’orientació, en representació de més de 50 centres educatius de Mallorca, han participat en la conferència «Créixer en família. Acolliment i escola» 

12 de gener de 2026

Les xerrades, que fins ara es feien el segon dilluns de cada mes a la seu de Palma, es faran també el primer dilluns a la d’Inca i el tercer dilluns a la seu que l’IMAS té a Manacor