L'IMAS, l'Ajuntament de Manacor i l'IBISEC formalitzen l'extinció del conveni de col·laboració per l'edifici d'«Els Sementals»

L’ajuntament ha de tornar a la institució insular els més de 600.000€ que l’IMAS havia aportat en diferents anualitats

La consellera de Benestar i Drets Socials i presidenta de l’Institut Mallorquí d’Afers
Socials (IMAS), Margalida Puigserver; el conseller d’Educació i Universitat i president
de l’Institut Balear d’Infraestructures i Serveis Educatius (IBISEC), Martí March i la
batlessa de Manacor, Catalina Riera, han signat l’acord d’extinció del conveni de
col·laboració signat el 2006 i modificat el 2009 i 2010, per a la construcció d’un edifici
destinat a serveis socials i ús educatiu, per ser utilitzat per les tres institucions
esmentades, conegut com «Els Sementals».

Segons l’article 3.1 del Reial Decret 132/2010, de 12 de febrer, pel qual s’estableixen
els requisits mínims dels centres que imparteixen els ensenyaments del segon cicle de
l’educació infantil, l’educació primària i l’educació secundària, disposa que els centres
docents que imparteixen ensenyaments d’educació infantil de segon cicle i educació
primària, entre altres, han d’acomplir el requisit de situar-se en edificis independents
destinats exclusivament a ús escolar, per tant no cap en el mateix edifici usos educatiu
i altres usos com serien els usos destinats a serveis socials de l’Ajuntament de
Manacor i l’IMAS. En conseqüència, aquest fet implica la impossibilitat de compliment
dels convenis amb els termes pactats i cal modificar-los o extingir-los.

La impossibilitat d’ubicar en un mateix edifici l’ús escolar amb els serveis socials i la
voluntat de l’ajuntament i la conselleria de destinar-ho aquest espai a serveis educatius
fan que el consistori manacorí hagi d’abonar a l’IMAS un total de 608.363,70€ que
l’institució havia abonat en diferents anualitats des del 2006. Es preveu que l’edifici,
ubicat a l’antic solar del quarter dels Sementals formi part de l’actual centre d’educatiu
Simó Ballester.

Notícies relacionades:

20 de març de 2026

La tercera sessió analitza l’impacte dels delictes tecnològics en la infància i l’adolescència i revisa l’estat de la implantació del model Barnahus a Mallorca

19 de març de 2026

El president de l’IMAS, Guillermo Sánchez, ha participat en la presentació de la reforma de l’antiga residència municipal, que comptarà amb una inversió de 6,2 milions d’euros

18 de març de 2026

El conseller de Benestar Social i president de l’IMAS, Guillermo Sánchez, ha participat en la presentació d’un nou recurs orientat a la vida independent

17 de març de 2026

La inversió ha permès adquirir mobiliari especialitzat, equipament clínic i incorporar millores d’accessibilitat per reforçar la qualitat assistencial

11 de març de 2026

El recurs oferirà 17 places d’habitatge supervisat i 10 de centre de dia dins el pla d’ampliació d’habitatge impulsat per l’IMAS 

11 de març de 2026

Els consellers i conselleres han preparat la jornada en tallers previs i han compartit les propostes amb representants dels diferents departaments de la institució insular

10 de març de 2026

Les sessions ofereixen eines pràctiques per reconèixer, expressar i gestionar les emocions, i reforçar així l’autonomia i el benestar emocional  

3 de març de 2026

Les places es destinen a residències públiques i a les Unitats de Conductes Addictives 

25 de febrer de 2026

El CPAP Llar de Felanitx i la cooperativa d’ensenyament Es Lledoner organitzen una diada per fomentar l’envelliment actiu i l’intercanvi entre generacions 

23 de febrer de 2026

El president de l’IMAS, Guillermo Sánchez, participa en la visita al projecte, que reforçarà la xarxa pública d’atenció a la dependència al Pla de Mallorca

16 de febrer de 2026

El recurs disposarà de 10 noves places, previstes dins les 137 que la institució insular habilitarà enguany per reforçar la xarxa d’habitatge concertat

16 de febrer de 2026

La celebració s’estén durant aquesta setmana i la pròxima a tots els centres residencials gestionats pel Consell de Mallorca