
La residència Llar d’Ancians de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS) ha celebrat avui la festivitat de Sant Antoni amb una jornada festiva que ha reunit residents, familiars i professionals del centre. L’acte ha comptat amb l’assistència de la vicepresidenta de l’IMAS, Magdalena García Gual, que ha volgut compartir aquesta diada tan arrelada a la cultura popular mallorquina.
Aquesta celebració forma part del conjunt d’activitats programades amb motiu de Sant Antoni i Sant Sebastià que es duen a terme aquesta setmana i la propera a tots els centres de l’IMAS, amb l’objectiu d’apropar les tradicions populars a les persones usuàries dels serveis socials i fomentar la vida comunitària dins els equipaments residencials.
A la Llar d’Ancians, la jornada ha inclòs ball de dimonis, foc i una torrada popular, amb la participació destacada de la Colla de Foc, la colla de dimonis pròpia de la residència. Aquesta colla està integrada per professionals i residents del centre i simbolitza la implicació activa, creativa i comunitària de tots ells en la vida cultural i social del dia a dia.
La vicepresidenta de l’IMAS, Magdalena García Gual, ha destacat que «celebracions com aquesta demostren que les residències no són només espais d’atenció, sinó també de convivència, participació i vida comunitària, on les persones grans continuen sent protagonistes actives de les tradicions del nostre territori».
García Gual ha afegit que «a l’IMAS treballam perquè els centres siguin espais oberts, arrelats a la cultura mallorquina i connectats amb les famílies i l’entorn, perquè el benestar emocional de les persones grans també passa per sentir-se part de la comunitat i mantenir vives les festes que formen part de la seva història personal i col·lectiva».
Aquesta celebració s’emmarca en les activitats que promou l’IMAS al llarg de tot l’any per fomentar la convivència, la participació activa i el benestar emocional de la gent gran, tot integrant les tradicions culturals de Mallorca dins els centres residencials i els centres de promoció de l’autonomia personal com a eina de cohesió social i qualitat de vida.
L’IMAS reuneix persones usuàries de cinc centres de promoció de l’autonomia personal i alumnat del col·legi Sant Vicenç de Paül de Sa Vileta després d’un curs d’intercanvi d’experiències i aprenentatge compartit
El conseller de Benestar Social i president de l’IMAS, Guillermo Sánchez, ha assistit a la Conferència Sectorial de Serveis Socials, en què s’ha aprovat l’increment del finançament dels serveis socials comunitaris i el nou Pla d’Equipaments 2026-2029
El centre campaner va ser un dels beneficiaris de la primera convocatòria d’ajudes, mentre continua obert el termini per sol·licitar les subvencions de 2026
El president de l’IMAS ha assistit al tradicional dinar de germanor entre usuaris i professionals del Centre de Promoció de l’Autonomia Personal, que registra també una xifra rècord de propostes dirigides a la gent gran de la comarca
El futur centre forma part del major creixement de places residencials públiques impulsat per la institució insular i reforçarà l’atenció a la gent gran al Llevant de Mallorca
El nou recurs aposta per un model de llar petita, integrada dins el poble, que promou l’autonomia personal i contribueix a fer possible una inclusió real
El president Galmés ha compartit amb usuaris i professionals una jornada de convivència i tradició a l’oratori en una activitat consolidada que promou l’envelliment actiu i el vincle amb la comunitat
L’IMAS assumirà la concertació del servei, que reforça el model de vida autònoma i amplia la xarxa de recursos residencials a l’illa
Aquest increment permetrà ampliar la xarxa fins a les 1.463 places i culminar, al 2027, el major creixement residencial impulsat per la institució insular, amb un augment del 73%
«Famílies que canvien vides. Vides que canvien famílies» recull els testimonis de nins i nines del Consell de la Infància i l’Adolescència de l’IMAS que, amb motiu del Dia Internacional de les Famílies, donen veu a la necessitat de sentir-se acompanyats, escoltats i estimats dins un entorn familiar
La jornada, celebrada en el marc del Dia Internacional de les Famílies, ha servit per compartir propostes i reflexions per construir una Mallorca més inclusiva i respectuosa amb els drets de la infància i l’adolescència
El president Galmés i el batle Miquel Porquer han formalitzat avui l’acord al mateix centre residencial