IMAS i Gabinet Balear estudien possibles vies de col·laboració

La consellera Margalida Puigserver s’ha reunit aquest matí amb l’entitat especialitzada en inserció laboral de persones amb discapacitat

La consellera de Benestar i Drets Socials i presidenta de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS), Margalida Puigserver, juntament amb el director insular de Persones amb Discapacitat, José Manuel Portalo, s’ha reunit aquest migdia amb Esther Las Payá, tècnica de projectes socials del centre especial de feina Gabinet Balear, entitat especialitzada en la inserció laboral de persones amb discapacitat.

Gabinet Balear és un centre especial de feina, adscrit a l’empresa angel24, que aposta per impulsar la responsabilitat social corporativa i que compta amb més de 50 professionals de diferents sectors com logística, digitalització o dades i documentació.

El projecte es posà en marxa per facilitar la integració social de les persones amb discapacitat i facilitar el compliment la Llei General de Discapacitat que estableix que s’han de reservar una quota del 2% de la plantilla en el cas de l’empresa privada i un 5% en el cas de les administracions públiques per a persones amb discapacitat.

Tant la consellera com el director insular s’han mostrat molt interessats en el projecte i s’han compromès a estudiar possibles futures vies de col·laboració.

Notícies relacionades:

25 de març de 2026

Les participants confeccionaran, amb la tècnica de calça i ganxet, mantes de nassos: unes flassades amb el disseny de l’icònic nas vermell de l’entitat. Aquestes peces artesanals es lliuraran a Sonrisa Médica per donar suport a la seva tasca social

20 de març de 2026

La tercera sessió analitza l’impacte dels delictes tecnològics en la infància i l’adolescència i revisa l’estat de la implantació del model Barnahus a Mallorca

19 de març de 2026

El president de l’IMAS, Guillermo Sánchez, ha participat en la presentació de la reforma de l’antiga residència municipal, que comptarà amb una inversió de 6,2 milions d’euros

18 de març de 2026

El conseller de Benestar Social i president de l’IMAS, Guillermo Sánchez, ha participat en la presentació d’un nou recurs orientat a la vida independent

17 de març de 2026

La inversió ha permès adquirir mobiliari especialitzat, equipament clínic i incorporar millores d’accessibilitat per reforçar la qualitat assistencial

11 de març de 2026

El recurs oferirà 17 places d’habitatge supervisat i 10 de centre de dia dins el pla d’ampliació d’habitatge impulsat per l’IMAS 

11 de març de 2026

Els consellers i conselleres han preparat la jornada en tallers previs i han compartit les propostes amb representants dels diferents departaments de la institució insular

10 de març de 2026

Les sessions ofereixen eines pràctiques per reconèixer, expressar i gestionar les emocions, i reforçar així l’autonomia i el benestar emocional  

3 de març de 2026

Les places es destinen a residències públiques i a les Unitats de Conductes Addictives 

25 de febrer de 2026

El CPAP Llar de Felanitx i la cooperativa d’ensenyament Es Lledoner organitzen una diada per fomentar l’envelliment actiu i l’intercanvi entre generacions 

23 de febrer de 2026

El president de l’IMAS, Guillermo Sánchez, participa en la visita al projecte, que reforçarà la xarxa pública d’atenció a la dependència al Pla de Mallorca

16 de febrer de 2026

El recurs disposarà de 10 noves places, previstes dins les 137 que la institució insular habilitarà enguany per reforçar la xarxa d’habitatge concertat