El conseller de Desenvolupament Local, Joan Font, i la consellera de Benestar i Drets Socials i presidenta de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS), Margalida Puigserver, han presentat avui la primera fase del projecte de diagnosi i redacció de mesures de millora en relació a les barreres arquitectòniques en els edificis i equipaments d’ús públic i titularitat municipal dels pobles de Mallorca, un projecte impulsat pel Consell de Mallorca en el marc del programa de foment de l’ocupació ‘Visibles 2016’, del SOIB. Es tracta del primer estudi d’aquestes característiques que duu a terme la institució insular amb l’objectiu d’eliminar les barreres arquitectòniques de tots els edificis i instal·lacions públiques de l’illa.
En concret, en aquesta primera fase s’han estudiat un total de 552 instal·lacions de 37 municipis de l’illa de menys de 10.000 habitants. Posteriorment està prevista una segona fase amb els municipis d’entre 10.000 i 15.000 habitants, i continuar avançant fins a aconseguir una visió general del grau d’adaptació de les instal·lacions públiques del conjunt de l’illa. L’objectiu d’aquest projecte és el d’aconseguir les condicions bàsiques d’accessibilitat als edificis i equipaments de tota Mallorca, per tal de garantir l’ús públic i la no discriminació de les persones amb discapacitat.
En aquest sentit, la consellera Margalida Puigserver ha manifestat que «l’IMAS, com a institució de referència en matèria de serveis socials a Mallorca, ha de vetllar pel correcte compliment de la Llei per a la millora de l’accessibilitat i la supressió de les barreres arquitectòniques dels edificis i instal·lacions de la nostra illa». La consellera de Benestar i Drets Socials ha apuntat que «amb la informació obtinguda amb aquest estudi s’elaborarà un mapa d’accessibilitat de Mallorca el qual serà gestionat per l’IMAS». Puigserver ha finalitzat apuntant que «amb l’estudi presentat avui feim les primeres passes per donar compliment a la reivindicació històrica de les entitats de la xarxa d’atenció a persones amb discapacitat de suprimir les barreres arquitectòniques dels edificis i instal·lacions públiques de Mallorca».
Per la seva part, el conseller Joan Font ha assegurat que «arrel dels resultats de l’estudi presentat avui, des del Departament de Desenvolupament Local donarem prioritat als projectes d’eliminació de les barreres arquitectòniques de cara a futures línies d’ajudes pels municipis de Mallorca». Font ha anunciat que dins el 2017 es durà a terme la segona fase de l’estudi, el qual analitzarà el grau d’accessibilitat de les instal·lacions públiques dels municipis d’entre 10.000 i 15.000 habitants.
Per a dur a terme l’estudi s’ha comptat amb un equip de treball, format per sis arquitectes contractats a través de la convocatòria ‘Visibles 2016’, que ha treballat en els diferents municipis durant un període de sis mesos. El Departament de Desenvolupament Local ha estat l’encarregat de coordinar i proveir dels recursos materials necessaris per a la correcte realització dels treballs d’estudi, mentre que des de l’IMAS es va impartir una fase prèvia de formació específica des de la secció d’Accessibilitat. Així mateix, des de l’IMAS també s’ha donat el suport tècnic per a l’elaboració de les fitxes de comprovació de cada una de les instal·lacions municipals analitzades.
La metodologia utilitzada per a dur a terme aquest estudi ha consistit en la realització de visites guiades als municipis, amb observació i estimació de tots els elements i mitjans tècnics i necessaris pel compliment del reglament amb propostes concretes d’actuació per dotar d’accessibilitat els equipaments. El resultats que es vagin aconseguint de les diferents fases de l’estudi serviran per generar una base de dades estructurada per municipis i per usos, i formaran part del mapa d’accessibilitat de Mallorca.

La ràpida actuació dels Bombers de Mallorca i la coordinació dels serveis d’emergència han permès evacuar la residència sense víctimes mortals ni ferits greus, mentre l’IMAS garanteix l’atenció i el reallotjament de les persones afectades
CineCiutat acull la presentació pública del vídeo impulsat pels infants i adolescents del Consell de la Infància i l’Adolescència de l’IMAS i un homenatge a les famílies acollidores
El president de l’IMAS acompanya les persones participants en la recta final d’un curs que ha consolidat l’èxit dels tallers de memòria arreu de Mallorca
Un centenar de professionals de l’àmbit dels serveis socials i atenció a la gent gran han participat a l’acte commemoratiu del Dia Mundial de la Presa de Consciència sobre l’Abús i el Maltractament a la Gent Gran organitzat per l’IMAS
L’òrgan impulsat per l’IMAS aprova actualitzar la seva composició i funcionament per ampliar la representativitat i millorar la coordinació en la protecció dels drets dels infants i adolescents
El lema d’enguany és «Llengües de signes per mil motius»
La trobada, organitzada conjuntament amb l’OBIA i la Direcció General de Famílies, Infància, Joventut, Diversitat i Igualtat, ha reunit professionals de diferents àmbits per avançar en la prevenció de la violència contra infants i adolescents
L’IMAS reuneix persones usuàries de cinc centres de promoció de l’autonomia personal i alumnat del col·legi Sant Vicenç de Paül de Sa Vileta després d’un curs d’intercanvi d’experiències i aprenentatge compartit
El conseller de Benestar Social i president de l’IMAS, Guillermo Sánchez, ha assistit a la Conferència Sectorial de Serveis Socials, en què s’ha aprovat l’increment del finançament dels serveis socials comunitaris i el nou Pla d’Equipaments 2026-2029
El centre campaner va ser un dels beneficiaris de la primera convocatòria d’ajudes, mentre continua obert el termini per sol·licitar les subvencions de 2026
El president de l’IMAS ha assistit al tradicional dinar de germanor entre usuaris i professionals del Centre de Promoció de l’Autonomia Personal, que registra també una xifra rècord de propostes dirigides a la gent gran de la comarca
El futur centre forma part del major creixement de places residencials públiques impulsat per la institució insular i reforçarà l’atenció a la gent gran al Llevant de Mallorca