Les usuàries de les llars socioculturals gestionades per l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS) han estat enguany les protagonistes de l’acte central amb què la institució insular ha commemorat el 8-M. La consellera de Drets Socials i presidenta de l’IMAS, Sofia Alonso i el consellder de Presidència del Consell de Mallorca, Javier de Juan, acompanyats per l’equip directiu de l’IMAS i la directora insular d’Igualtat del Consell de Mallorca, Rosa Cursach, han participat en la cita organitzada al Servei de Promoció de l’Autonomia Personal (SPAP) de Can Real, a Petra.
Durant la jornada, s’ha projectat «8M. Històries de Dones amb Història», una peça audiovisual que recull els testimonis vitals de quinze dones de les llars de l’IMAS, d’entre 65 i 89 anys. Totes elles han volgut compartir experiències i records per deixar constància dels obstacles amb els quals s’han trobat; dels seus èxits i fracassos que, d’una manera o d’una altra, han servit per anar aplanant el camí a generacions futures, fer créixer les oportunitats i escurçar la distància de la desigualtat amb els homes a tots els nivells.
«És el reflex d’un grup de dones empoderades, valentes i perseverants que han lluitat durant molts d’anys, dia a dia, per guanyar-se un lloc a la societat», ha explicat Sofia Alonso. «Tots nosaltres som el que som, en certa manera, gràcies a l’empenta i decisió d’aquestes dones anònimes que han contribuït a fer un món més igualitari amb els seus actes i trajectòries».
El vídeo, de vint minuts de durada, trenca clixés sobre el que significa envellir per a les dones, desmunta els tòpics i «reivindica que les veus femenines de totes les edats siguin escoltades i reconegudes», ha dit el director insular d’Atenció Comunitària del Consell, Omar Lamin. Durant l’acte també s’ha dut a terme una taula rodona a on algunes de les protagonistes han posat en comú la seva visió del passat, present i futur respecte del paper de la dona en la societat. «És diferent, però falta molt perquè sigui equitatiu», han coincidit.
Lamin ha agraït la col·laboració desinteressada de totes les participants: «Són una part molt activa de les nostres llars. Uns espais que constitueixen un servei bàsic per a totes elles, perquè funcionen com a punt de trobada, de socialització i ple de possibilitats que fomenten l’autonomia i que s’utilitzen també com un espai per a la reflexió».
En total, l’IMAS gestiona les llars socioculturals de Felanitx, Llucmajor, Manacor i les de Reina Sofia i Avinguda Argentina, a Palma, a més els dos Serveis de Promoció de l’Autonomia Personal de Can Real, a Petra, i Son Bru, a Puigpunyent. Centres que han hagut de tancar durant la pandèmia, però que «ja des d’abril de 2021 han anat reactivant les activitats de manera gradual i on les persones usuàries poden continuar amb la seva vida social, formar-se, proposar projectes o participar en tallers i xerrades com aquesta», ha celebrat la consellera de Drets Socials.
A l’acte, amenitzat amb la música intimista del duet Vaivé format per Sílvia Rechac i Aina Tramullas, han assistit també el batle de Petra i la presidenta de la Mancomunitat del Pla, així com els membres de totes les Juntes directives de les llars i SPAP gestionats per l’IMAS.






CineCiutat acull la presentació pública del vídeo impulsat pels infants i adolescents del Consell de la Infància i l’Adolescència de l’IMAS i un homenatge a les famílies acollidores
El president de l’IMAS acompanya les persones participants en la recta final d’un curs que ha consolidat l’èxit dels tallers de memòria arreu de Mallorca
Un centenar de professionals de l’àmbit dels serveis socials i atenció a la gent gran han participat a l’acte commemoratiu del Dia Mundial de la Presa de Consciència sobre l’Abús i el Maltractament a la Gent Gran organitzat per l’IMAS
L’òrgan impulsat per l’IMAS aprova actualitzar la seva composició i funcionament per ampliar la representativitat i millorar la coordinació en la protecció dels drets dels infants i adolescents
El lema d’enguany és «Llengües de signes per mil motius»
La trobada, organitzada conjuntament amb l’OBIA i la Direcció General de Famílies, Infància, Joventut, Diversitat i Igualtat, ha reunit professionals de diferents àmbits per avançar en la prevenció de la violència contra infants i adolescents
L’IMAS reuneix persones usuàries de cinc centres de promoció de l’autonomia personal i alumnat del col·legi Sant Vicenç de Paül de Sa Vileta després d’un curs d’intercanvi d’experiències i aprenentatge compartit
El conseller de Benestar Social i president de l’IMAS, Guillermo Sánchez, ha assistit a la Conferència Sectorial de Serveis Socials, en què s’ha aprovat l’increment del finançament dels serveis socials comunitaris i el nou Pla d’Equipaments 2026-2029
El centre campaner va ser un dels beneficiaris de la primera convocatòria d’ajudes, mentre continua obert el termini per sol·licitar les subvencions de 2026
El president de l’IMAS ha assistit al tradicional dinar de germanor entre usuaris i professionals del Centre de Promoció de l’Autonomia Personal, que registra també una xifra rècord de propostes dirigides a la gent gran de la comarca
El futur centre forma part del major creixement de places residencials públiques impulsat per la institució insular i reforçarà l’atenció a la gent gran al Llevant de Mallorca
El nou recurs aposta per un model de llar petita, integrada dins el poble, que promou l’autonomia personal i contribueix a fer possible una inclusió real