Les usuàries de les llars socioculturals gestionades per l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS) han estat enguany les protagonistes de l’acte central amb què la institució insular ha commemorat el 8-M. La consellera de Drets Socials i presidenta de l’IMAS, Sofia Alonso i el consellder de Presidència del Consell de Mallorca, Javier de Juan, acompanyats per l’equip directiu de l’IMAS i la directora insular d’Igualtat del Consell de Mallorca, Rosa Cursach, han participat en la cita organitzada al Servei de Promoció de l’Autonomia Personal (SPAP) de Can Real, a Petra.
Durant la jornada, s’ha projectat «8M. Històries de Dones amb Història», una peça audiovisual que recull els testimonis vitals de quinze dones de les llars de l’IMAS, d’entre 65 i 89 anys. Totes elles han volgut compartir experiències i records per deixar constància dels obstacles amb els quals s’han trobat; dels seus èxits i fracassos que, d’una manera o d’una altra, han servit per anar aplanant el camí a generacions futures, fer créixer les oportunitats i escurçar la distància de la desigualtat amb els homes a tots els nivells.
«És el reflex d’un grup de dones empoderades, valentes i perseverants que han lluitat durant molts d’anys, dia a dia, per guanyar-se un lloc a la societat», ha explicat Sofia Alonso. «Tots nosaltres som el que som, en certa manera, gràcies a l’empenta i decisió d’aquestes dones anònimes que han contribuït a fer un món més igualitari amb els seus actes i trajectòries».
El vídeo, de vint minuts de durada, trenca clixés sobre el que significa envellir per a les dones, desmunta els tòpics i «reivindica que les veus femenines de totes les edats siguin escoltades i reconegudes», ha dit el director insular d’Atenció Comunitària del Consell, Omar Lamin. Durant l’acte també s’ha dut a terme una taula rodona a on algunes de les protagonistes han posat en comú la seva visió del passat, present i futur respecte del paper de la dona en la societat. «És diferent, però falta molt perquè sigui equitatiu», han coincidit.
Lamin ha agraït la col·laboració desinteressada de totes les participants: «Són una part molt activa de les nostres llars. Uns espais que constitueixen un servei bàsic per a totes elles, perquè funcionen com a punt de trobada, de socialització i ple de possibilitats que fomenten l’autonomia i que s’utilitzen també com un espai per a la reflexió».
En total, l’IMAS gestiona les llars socioculturals de Felanitx, Llucmajor, Manacor i les de Reina Sofia i Avinguda Argentina, a Palma, a més els dos Serveis de Promoció de l’Autonomia Personal de Can Real, a Petra, i Son Bru, a Puigpunyent. Centres que han hagut de tancar durant la pandèmia, però que «ja des d’abril de 2021 han anat reactivant les activitats de manera gradual i on les persones usuàries poden continuar amb la seva vida social, formar-se, proposar projectes o participar en tallers i xerrades com aquesta», ha celebrat la consellera de Drets Socials.
A l’acte, amenitzat amb la música intimista del duet Vaivé format per Sílvia Rechac i Aina Tramullas, han assistit també el batle de Petra i la presidenta de la Mancomunitat del Pla, així com els membres de totes les Juntes directives de les llars i SPAP gestionats per l’IMAS.






El president Galmés ha compartit amb usuaris i professionals una jornada de convivència i tradició a l’oratori en una activitat consolidada que promou l’envelliment actiu i el vincle amb la comunitat
L’IMAS assumirà la concertació del servei, que reforça el model de vida autònoma i amplia la xarxa de recursos residencials a l’illa
Aquest increment permetrà ampliar la xarxa fins a les 1.463 places i culminar, al 2027, el major creixement residencial impulsat per la institució insular, amb un augment del 73%
«Famílies que canvien vides. Vides que canvien famílies» recull els testimonis de nins i nines del Consell de la Infància i l’Adolescència de l’IMAS que, amb motiu del Dia Internacional de les Famílies, donen veu a la necessitat de sentir-se acompanyats, escoltats i estimats dins un entorn familiar
La jornada, celebrada en el marc del Dia Internacional de les Famílies, ha servit per compartir propostes i reflexions per construir una Mallorca més inclusiva i respectuosa amb els drets de la infància i l’adolescència
El president Galmés i el batle Miquel Porquer han formalitzat avui l’acord al mateix centre residencial
L’IMAS impulsa la creació de taules d’experts per abordar la solitud no desitjada, la prevenció del maltractament i l’atenció centrada en la persona
Aquesta subvenció garanteix la viabilitat de més de 250 places i assegura la sostenibilitat i el bon funcionament dels centres
El president de l’IMAS ha assistit al darrer taller de cuina tradicional i saludable que recupera receptes mallorquines i les adapta a les necessitats nutricionals de la gent gran
El president Galmés ha participat en una jornada marcada per la convivència, el treball compartit i el paper actiu de la gent gran als centres de l’IMAS
El president Galmés ha assistit a la definició de la proposta seleccionada del concurs d’idees per ampliar aquest centre públic de l’IMAS, que duplicarà les places residencials a Sa Pobla amb una inversió de 6,8 milions d’euros
El conseller de Benestar Social ha assistit a aquesta jornada en la qual usuaris d’aquest Centre de Promoció de l’Autonomia Personal i del grup de memòria de Sant Joan han intercanviat experiències i vincles