Miquel Ensenyat i Margalida Puigserver visiten el centre de l'Associació Siloé a Santa Eugènia

El president del Consell ha estat acompanyat per la presidenta de l’IMAS en el seu recorregut per aquest recurs adreçat a persones afectades per VIH/Sida.

El president del Consell, Miquel Ensenyat, juntament amb la consellera de Benestar i Drets Socials i presidenta de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS), Margalida Puigserver, han visitat aquest migdia el centre que l’Associació Siloé té a la localitat mallorquina de Santa Eugènia. Allà els ha rebut el batle de Santa Eugènia, Francisco Martorell i la presidenta de l’Associació Siloé, Gemma Cardona. També han conegut la tasca de les tècniques Marga Vidal, Marga Valero i Mar García. Els representants del Consell han dinat amb els usuaris i tècnis de l’associació. 

Aquest centre és un dels recursos que té l’associació dins el seu programa assistencial i es tracta d’una casa d’acollida de 10 places que compta amb residència i centre de dia. A més, l’associació compta amb un pis tutelat a Palma, amb capacitat per a cinc usuaris. La totalitat de les places que gestiona aquesta associació estan concertades amb l’IMAS.
 
Siloé, és una entitat que treballa des de fa 21 anys amb persones afectades pel VIH/Sida i amb discapacitat. En concret, els seus centres són els únics recursos residencials especialitzats en aquest col·lectiu i tenen com a principal objectiu oferir una llar amb suport professional a persones amb aquesta problemàtica, que es troben en una situació de risc d’exclusió social.

 

Notícies relacionades:

20 de març de 2026

La tercera sessió analitza l’impacte dels delictes tecnològics en la infància i l’adolescència i revisa l’estat de la implantació del model Barnahus a Mallorca

19 de març de 2026

El president de l’IMAS, Guillermo Sánchez, ha participat en la presentació de la reforma de l’antiga residència municipal, que comptarà amb una inversió de 6,2 milions d’euros

18 de març de 2026

El conseller de Benestar Social i president de l’IMAS, Guillermo Sánchez, ha participat en la presentació d’un nou recurs orientat a la vida independent

17 de març de 2026

La inversió ha permès adquirir mobiliari especialitzat, equipament clínic i incorporar millores d’accessibilitat per reforçar la qualitat assistencial

11 de març de 2026

El recurs oferirà 17 places d’habitatge supervisat i 10 de centre de dia dins el pla d’ampliació d’habitatge impulsat per l’IMAS 

11 de març de 2026

Els consellers i conselleres han preparat la jornada en tallers previs i han compartit les propostes amb representants dels diferents departaments de la institució insular

10 de març de 2026

Les sessions ofereixen eines pràctiques per reconèixer, expressar i gestionar les emocions, i reforçar així l’autonomia i el benestar emocional  

3 de març de 2026

Les places es destinen a residències públiques i a les Unitats de Conductes Addictives 

25 de febrer de 2026

El CPAP Llar de Felanitx i la cooperativa d’ensenyament Es Lledoner organitzen una diada per fomentar l’envelliment actiu i l’intercanvi entre generacions 

23 de febrer de 2026

El president de l’IMAS, Guillermo Sánchez, participa en la visita al projecte, que reforçarà la xarxa pública d’atenció a la dependència al Pla de Mallorca

16 de febrer de 2026

El recurs disposarà de 10 noves places, previstes dins les 137 que la institució insular habilitarà enguany per reforçar la xarxa d’habitatge concertat

16 de febrer de 2026

La celebració s’estén durant aquesta setmana i la pròxima a tots els centres residencials gestionats pel Consell de Mallorca