Miquel Ensenyat i Margalida Puigserver visiten el centre de l'Associació Siloé a Santa Eugènia

El president del Consell ha estat acompanyat per la presidenta de l’IMAS en el seu recorregut per aquest recurs adreçat a persones afectades per VIH/Sida.

El president del Consell, Miquel Ensenyat, juntament amb la consellera de Benestar i Drets Socials i presidenta de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS), Margalida Puigserver, han visitat aquest migdia el centre que l’Associació Siloé té a la localitat mallorquina de Santa Eugènia. Allà els ha rebut el batle de Santa Eugènia, Francisco Martorell i la presidenta de l’Associació Siloé, Gemma Cardona. També han conegut la tasca de les tècniques Marga Vidal, Marga Valero i Mar García. Els representants del Consell han dinat amb els usuaris i tècnis de l’associació. 

Aquest centre és un dels recursos que té l’associació dins el seu programa assistencial i es tracta d’una casa d’acollida de 10 places que compta amb residència i centre de dia. A més, l’associació compta amb un pis tutelat a Palma, amb capacitat per a cinc usuaris. La totalitat de les places que gestiona aquesta associació estan concertades amb l’IMAS.
 
Siloé, és una entitat que treballa des de fa 21 anys amb persones afectades pel VIH/Sida i amb discapacitat. En concret, els seus centres són els únics recursos residencials especialitzats en aquest col·lectiu i tenen com a principal objectiu oferir una llar amb suport professional a persones amb aquesta problemàtica, que es troben en una situació de risc d’exclusió social.

 

Notícies relacionades:

20 de juny de 2026

CineCiutat acull la presentació pública del vídeo impulsat pels infants i adolescents del Consell de la Infància i l’Adolescència de l’IMAS i un homenatge a les famílies acollidores

18 de juny de 2026

El president de l’IMAS acompanya les persones participants en la recta final d’un curs que ha consolidat l’èxit dels tallers de memòria arreu de Mallorca

15 de juny de 2026

Un centenar de professionals de l’àmbit dels serveis socials i atenció a la gent gran han participat a l’acte commemoratiu del Dia Mundial de la Presa de Consciència sobre l’Abús i el Maltractament a la Gent Gran organitzat per l’IMAS

12 de juny de 2026

L’òrgan impulsat per l’IMAS aprova actualitzar la seva composició i funcionament per ampliar la representativitat i millorar la coordinació en la protecció dels drets dels infants i adolescents

12 de juny de 2026

El lema d’enguany és «Llengües de signes per mil motius»

11 de juny de 2026

La trobada, organitzada conjuntament amb l’OBIA i la Direcció General de Famílies, Infància, Joventut, Diversitat i Igualtat, ha reunit professionals de diferents àmbits per avançar en la prevenció de la violència contra infants i adolescents  

8 de juny de 2026

L’IMAS reuneix persones usuàries de cinc centres de promoció de l’autonomia personal i alumnat del col·legi Sant Vicenç de Paül de Sa Vileta després d’un curs d’intercanvi d’experiències i aprenentatge compartit

4 de juny de 2026

El conseller de Benestar Social i president de l’IMAS, Guillermo Sánchez, ha assistit a la Conferència Sectorial de Serveis Socials, en què s’ha aprovat l’increment del finançament dels serveis socials comunitaris i el nou Pla d’Equipaments 2026-2029

2 de juny de 2026

El centre campaner va ser un dels beneficiaris de la primera convocatòria d’ajudes, mentre continua obert el termini per sol·licitar les subvencions de 2026

29 de maig de 2026

El president de l’IMAS ha assistit al tradicional dinar de germanor entre usuaris i professionals del Centre de Promoció de l’Autonomia Personal, que registra també una xifra rècord de propostes dirigides a la gent gran de la comarca

28 de maig de 2026

El futur centre forma part del major creixement de places residencials públiques impulsat per la institució insular i reforçarà l’atenció a la gent gran al Llevant de Mallorca

 

25 de maig de 2026

El nou recurs aposta per un model de llar petita, integrada dins el poble, que promou l’autonomia personal i contribueix a fer possible una inclusió real