La consellera de Benestar i Drets Socials i presidenta de l’Institut Mallorquí d’Afers
Socials (IMAS), Margalida Puigserver; el conseller d’Educació i Universitat i president
de l’Institut Balear d’Infraestructures i Serveis Educatius (IBISEC), Martí March i la
batlessa de Manacor, Catalina Riera, han signat l’acord d’extinció del conveni de
col·laboració signat el 2006 i modificat el 2009 i 2010, per a la construcció d’un edifici
destinat a serveis socials i ús educatiu, per ser utilitzat per les tres institucions
esmentades, conegut com «Els Sementals».
Segons l’article 3.1 del Reial Decret 132/2010, de 12 de febrer, pel qual s’estableixen
els requisits mínims dels centres que imparteixen els ensenyaments del segon cicle de
l’educació infantil, l’educació primària i l’educació secundària, disposa que els centres
docents que imparteixen ensenyaments d’educació infantil de segon cicle i educació
primària, entre altres, han d’acomplir el requisit de situar-se en edificis independents
destinats exclusivament a ús escolar, per tant no cap en el mateix edifici usos educatiu
i altres usos com serien els usos destinats a serveis socials de l’Ajuntament de
Manacor i l’IMAS. En conseqüència, aquest fet implica la impossibilitat de compliment
dels convenis amb els termes pactats i cal modificar-los o extingir-los.
La impossibilitat d’ubicar en un mateix edifici l’ús escolar amb els serveis socials i la
voluntat de l’ajuntament i la conselleria de destinar-ho aquest espai a serveis educatius
fan que el consistori manacorí hagi d’abonar a l’IMAS un total de 608.363,70€ que
l’institució havia abonat en diferents anualitats des del 2006. Es preveu que l’edifici,
ubicat a l’antic solar del quarter dels Sementals formi part de l’actual centre d’educatiu
Simó Ballester.

CineCiutat acull la presentació pública del vídeo impulsat pels infants i adolescents del Consell de la Infància i l’Adolescència de l’IMAS i un homenatge a les famílies acollidores
El president de l’IMAS acompanya les persones participants en la recta final d’un curs que ha consolidat l’èxit dels tallers de memòria arreu de Mallorca
Un centenar de professionals de l’àmbit dels serveis socials i atenció a la gent gran han participat a l’acte commemoratiu del Dia Mundial de la Presa de Consciència sobre l’Abús i el Maltractament a la Gent Gran organitzat per l’IMAS
L’òrgan impulsat per l’IMAS aprova actualitzar la seva composició i funcionament per ampliar la representativitat i millorar la coordinació en la protecció dels drets dels infants i adolescents
El lema d’enguany és «Llengües de signes per mil motius»
La trobada, organitzada conjuntament amb l’OBIA i la Direcció General de Famílies, Infància, Joventut, Diversitat i Igualtat, ha reunit professionals de diferents àmbits per avançar en la prevenció de la violència contra infants i adolescents
L’IMAS reuneix persones usuàries de cinc centres de promoció de l’autonomia personal i alumnat del col·legi Sant Vicenç de Paül de Sa Vileta després d’un curs d’intercanvi d’experiències i aprenentatge compartit
El conseller de Benestar Social i president de l’IMAS, Guillermo Sánchez, ha assistit a la Conferència Sectorial de Serveis Socials, en què s’ha aprovat l’increment del finançament dels serveis socials comunitaris i el nou Pla d’Equipaments 2026-2029
El centre campaner va ser un dels beneficiaris de la primera convocatòria d’ajudes, mentre continua obert el termini per sol·licitar les subvencions de 2026
El president de l’IMAS ha assistit al tradicional dinar de germanor entre usuaris i professionals del Centre de Promoció de l’Autonomia Personal, que registra també una xifra rècord de propostes dirigides a la gent gran de la comarca
El futur centre forma part del major creixement de places residencials públiques impulsat per la institució insular i reforçarà l’atenció a la gent gran al Llevant de Mallorca
El nou recurs aposta per un model de llar petita, integrada dins el poble, que promou l’autonomia personal i contribueix a fer possible una inclusió real