La residència Llar d’Ancians, gestionada per l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS) a Palma, ha celebrat avui Sant Joan, amb una festa ambientada en la tradició menorquina, amb decoració típica, música i activitats lúdiques. A la jornada hi ha assistit la vicepresidenta de l’IMAS, Magdalena García, que ha compartit aquesta diada amb residents i professionals del centre.
La Llar d’Ancians acull actualment 221 residents i 15 usuaris i usuàries del centre de dia, que reben atenció integral i personalitzada d’acord amb les seves necessitats. Aquest tipus d’activitats contribueixen de manera directa a millorar l’estat emocional i físic d’aquest col·lectiu. Estimulen la memòria i les capacitats cognitives, reforcen el sentiment d’identitat cultural i de pertinença, i ajuden a prevenir situacions d’aïllament, deteriorament cognitiu, trastorns depressius i pèrdua d’autoestima. També milloren la participació en activitats terapèutiques i quotidianes, fomenten la motivació i afavoreixen la sensació de benestar. Són, també, una eina terapèutica no farmacològica que afavoreix les relacions interpersonals i humanitza la vida residencial, ja que l’acosta a un entorn més domèstic i comunitari.
La vicepresidenta ha subratllat que «iniciatives com aquesta demostren que els centres de l’IMAS no són només espais d’atenció, sinó entorns vius que fomenten la participació, les relacions socials i el vincle amb les tradicions». A més, ha afegit que «a l’IMAS treballam per promoure models d’atenció centrats en la persona i per impulsar la desinstitucionalització, que suposa oferir una atenció més humana, oberta a la comunitat i enfocada al manteniment dels vincles afectius i socials».
La celebració ha estat possible gràcies a la implicació activa del personal i dels residents, que han treballat conjuntament per preparar tots els detalls d’una jornada viscuda amb il·lusió i alegria. La festa forma part del calendari anual d’activitats de la Llar d’Ancians, que té com a objectiu principal crear un entorn acollidor, participatiu i connectat amb la realitat cultural de l’illa. Aquest tipus d’iniciatives s’emmarquen dins el compromís del Consell de Mallorca amb les polítiques socials de qualitat i amb la dignificació de l’atenció a la gent gran a tota l’illa.
Amb accions com aquesta, l’IMAS, organisme adscrit al Consell de Mallorca, reafirma el compromís amb un model d’atenció centrat en la persona, que prioritza la qualitat de vida, la personalització dels serveis i la promoció de la desinstitucionalització com a línia estratègica per a un envelliment digne, actiu i integrat en la comunitat.
La vicepresidenta de l’IMAS, el director insular d’Emergències i la directora insular d’Atenció Sociosanitària han assistit a aquesta demostració de la feina que fan el tàndem bombers i cans de recerca
L’IMAS distribuirà una guia informativa amb pautes pràctiques a tots els ajuntaments per facilitar l’atenció a la ciutadania i eliminar barreres
El 100 % del que recapten els equips es destina a finançar projectes socials i sanitaris de la Fundació Sant Joan de Déu
Aquest espai punter està pensat per millorar el benestar emocional i cognitiu de les persones amb discapacitat, trastorns del desenvolupament o amb necessitats especials
Avui s’obre el termini per sol·licitar aquest suport econòmic que cobreix despeses en material i tractaments i que consolida la partida per finançar serveis de respir als familiars cuidadors
L’IMAS organitza aquesta formació que combina continguts teòrics amb una part pràctica remunerada
La creació d’una comissió d’estudi suposa la primera passa per integrar el centre a la xarxa pública de l’IMAS i reforçar l’atenció a la dependència a l’illa
Una cinquantena de famílies s’han acollit ja a aquest servei pioner que ofereix un centenar de places
Professionals i entitats de l’àmbit del tercer sector poden presentar-se a partir de dilluns que ve i fins dia 15 de maig a una nova edició que incorpora el reconeixement a la trajectòria d’un voluntariat
Deu persones treballen a l’IMAS en el marc del programa SOIB Impulsa’T 2025-2026.
El president de l’IMAS ha assistit a l’activitat on alumnes del IES Manacor han interpretat cinc peces davant les persones usuàries del centre
Les participants confeccionaran, amb la tècnica de calça i ganxet, mantes de nassos: unes flassades amb el disseny de l’icònic nas vermell de l’entitat. Aquestes peces artesanals es lliuraran a Sonrisa Médica per donar suport a la seva tasca social