La directora insular d’Inclusió Social, Caterina Mas, ha visitat aquest matí els diferents recursos de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS) ubicats a Manacor i que s’inclouen dins el serveis que ofereix l’àrea que dirigeix. En concret s’ha desplaçat fins a l’alberg per a persones sense sostre que la Fundació Trobada gestiona en aquest municipi i ha visitat també el Centre d’Atenció a les Drogodependències (CAD), ubicat a la seu de l’IMAS.
L’alberg de Manacor és un centre per a persones sense sostre que té com a principal objectiu donar acollida nocturna temporal a persones autònomes amb necessitat objectiva de vivenda, o amb una problemàtica de risc o exclusió social, a més de promocionar la inclusió social dels usuaris de l’alberg. El centre fou el primer recurs per a persones sense sostre de la part forana que s’integrà dins la xarxa d’atenció a aquest col·lectiu. Es tracta d’un servei de titularitat pública, l’IMAS, gestionat per una entitat, la Fundació Trobada.
En aquest centre, que disposa de trenta places, a més dels serveis d’acollida i assessorament, s’ofereixen també serveis d’higiene, berenar i sopar, bugaderia i consigna. És un recurs adreçat a persones sense sostre, que no presentin cap problemàtica de salut mental ni toxicomania activa.
Mas també ha visitat el CAD de Manacor, un dels cinc centres d’atenció a les drogodependències que gestiona l’IMAS. Es tracta d’un programa que ofereix atenció ambulatòria a les persones amb abús o dependència de l’alcohol i altres drogues i a les seves famílies, i que té com a principals objectius millorar la qualitat de vida dels usuaris, així com aconseguir l’abstinència i/o la reducció del consum, intentar evitar o reduir les conseqüències derivades del consum de substàncies i fomentar la integració social d’aquest col·lectiu.
Des dels CAD es duen a terme una sèrie de programes, que van des de la informació i orientació dels usuaris, fins a la integració social, passant per programes de desintoxicació, deshabituació i reducció de danys, per a intentar assolir aquests objectius.
Amb aquesta visita Mas continua amb la ronda de contactes amb els centres i serveis de la seva àrea.


El president del Consell, Llorenç Galmés, i el president de l’IMAS, Guillermo Sánchez, presenten aquesta iniciativa estratègica davant la dificultat per accedir a un habitatge
La iniciativa solidària beneficiarà infants dels centres d’acolliment residencial i nins i nines que viuen amb famílies acollidores
L’experiència, impulsada el 2023 i recollida en l’Anuari de la joventut de les Illes Balears 2025, reforça el treball comunitari i en xarxa entre serveis
L’activitat s’emmarca dins el projecte que l’IMAS desenvolupa des de fa cinc anys amb el centre i que enguany treballa les emocions com a fil conductor
El Govern valora 17 projectes per construir l’ampliació i l’IMAS en gestionarà les places noves per reforçar l’atenció a la gent gran
La reforma del projecte «Pista d’aterratge» permet passar de 12 a 16 places residencials i millorar els espais i l’atenció educativa de nins, nines i adolescents tutelats per l’IMAS
Els nous consellers i conselleres infantils i adolescents han pres possessió del càrrec i han llegit un manifest on reivindiquen el dret a participar i a ser escoltats
La segona convocatòria d’ajudes a residències municipals, la línia nova per a persones amb discapacitat i l’increment de les destinades a entitats reforcen el compromís amb la qualitat de vida, la inclusió i la cohesió social
El president de l’IMAS i conseller de Benestar Social ha participat en una jornada clau per avançar en la implantació d’aquest model europeu de protecció integral impulsat pel Govern de les Illes Balears
La vicepresidenta de l’IMAS, Magdalena García Gual, ha assistit a aquesta celebració, que s’emmarca dins els actes de Sant Antoni i Sant Sebastià que tenen lloc aquesta setmana i la pròxima a tots els centres de l’Institut
Una vintena de professionals de l’orientació, en representació de més de 50 centres educatius de Mallorca, han participat en la conferència «Créixer en família. Acolliment i escola»
Les xerrades, que fins ara es feien el segon dilluns de cada mes a la seu de Palma, es faran també el primer dilluns a la d’Inca i el tercer dilluns a la seu que l’IMAS té a Manacor