Javier de Juan assisteix al debat de les persones majors de Calvià en el marc de l'Observatori

El vicepresident de l’IMAS ha volgut escoltar les preocupacions de la gent gran que participa  al programa “Donar veu als majors” en aquest municipi

El vicepresident de l’Institut Mallorquí d’Afers Social (IMAS), Javier de Juan, ha presidit a Calvià el debat que han duit a terme les persones majors que participen en el programa « Donar veu als majors » , un projecte pilot impulsat per l’Observatori de persones majors de Mallorca, organisme del qual precisament Javier de Juan n’és president.

A l’acte, dut a terme a la sala de plens de l’ajuntament de Calvià, també hi han assistit el batle del municipi, Alfonso Rodríguez; la directora insular d’Atenció a la Dependència, Regina Moll i la cap de servei de l’àrea de gent gran de l’IMAS, Maria Àngeles Fernández, entre d’altres autoritats.

Concretament, durant el debat s’han tractat vuit temes : respecte i inclusió social ; transport ; vivenda ; espais a l’aire lliure i edificis ; participació social ; feina i participació ciutadana ; comunicació i informació ; serveis socials i serveis de salut.

Durant el debat, les persones majors han exposat algunes de les conclusions a les quals han arribat sobre aquest tema durant el mes d’abril. En acabar l’acte, tots els participants han rebut un diploma acreditatiu per la seva implicació en aquest projecte pilot « Donar veu als majors ».

El vicepresident de l’IMAS Javier de Juan els ha agrait precisament la seva implicació en aquest projecte, el qual ha manifestat que ha tengut molt bona acollida als deu municipis en què s’ha implantat i  s’ha compromès a traslladar les peticions de la gent gran a les autoritats competents.

El projecte « Donar veu als majors »  s’emmarca dins del grup de treball de l’Observatori de Promoció d’Oportunitats de Participació de l’Observatori de Persones Majors i hi participaran els ajuntaments de Palma, Inca, Manacor, Sant Llorenç, Banyalbufar, Consell, Pollença, Búger i Petra, a més de Calvià.

Notícies relacionades:

16 de febrer de 2026

La celebració s’estén durant aquesta setmana i la pròxima a tots els centres residencials gestionats pel Consell de Mallorca

13 de febrer de 2026

El president del Consell, Llorenç Galmés, i el president de l’IMAS, Guillermo Sánchez, presenten aquesta iniciativa estratègica davant la dificultat per accedir a un habitatge

10 de febrer de 2026

La iniciativa solidària beneficiarà infants dels centres d’acolliment residencial i nins i nines que viuen amb famílies acollidores

9 de febrer de 2026

L’experiència, impulsada el 2023 i recollida en l’Anuari de la joventut de les Illes Balears 2025, reforça el treball comunitari i en xarxa entre serveis

6 de febrer de 2026

L’activitat s’emmarca dins el projecte que l’IMAS desenvolupa des de fa cinc anys amb el centre i que enguany treballa les emocions com a fil conductor 

5 de febrer de 2026

El Govern valora 17 projectes per construir l’ampliació i l’IMAS en gestionarà les places noves per reforçar l’atenció a la gent gran

2 de febrer de 2026

La reforma del projecte «Pista d’aterratge» permet passar de 12 a 16 places residencials i millorar els espais i l’atenció educativa de nins, nines i adolescents tutelats per l’IMAS

2 de febrer de 2026

Els nous consellers i conselleres infantils i adolescents han pres possessió del càrrec i han llegit un manifest on reivindiquen el dret a participar i a ser escoltats  

29 de gener de 2026

La segona convocatòria d’ajudes a residències municipals, la línia nova per a persones amb discapacitat i l’increment de les destinades a entitats reforcen el compromís amb la qualitat de vida, la inclusió i la cohesió social

27 de gener de 2026

El president de l’IMAS i conseller de Benestar Social ha participat en una jornada clau per avançar en la implantació d’aquest model europeu de protecció integral impulsat pel Govern de les Illes Balears 

16 de gener de 2026

La vicepresidenta de l’IMAS, Magdalena García Gual, ha assistit a aquesta celebració, que s’emmarca dins els actes de Sant Antoni i Sant Sebastià que tenen lloc aquesta setmana i la pròxima a tots els centres de l’Institut

14 de gener de 2026

Una vintena de professionals de l’orientació, en representació de més de 50 centres educatius de Mallorca, han participat en la conferència «Créixer en família. Acolliment i escola»