El Consell de Mallorca reivindica el dret a la igualtat d’oportunitats amb motiu de la Setmana Internacional de les Persones Sordes

El president Llorenç Galmés ha remarcat l’aposta de la institució insular per promoure la integració i l’autonomia plena de les persones sordes

El Consell de Mallorca s’ha sumat avui amb la penjada institucional d’una banderola reivindicativa des de la façana del carrer de Palau Reial per a la commemoració de la Setmana Internacional de les Persones Sordes, que s’inicia avui i dura fins el 29 de setembre, amb el lema «Llengua de signes per dret, suma-t’hi, per emfatitzar el drets lingüístics de les persones sordes i el seu dret a comunicar-se en la llengua de signes pròpia del seu país.


El president de la institució insular, Llorenç Galmés, ha presidit l’acte de la penjada de la banderola, acompanyat pel president de la Federació de Persones Sordes de les Illes Balears, Víctor Arguimbau. També hi han assistit el president de l’IMAS; el conseller de Benestar Social, Guillermo Sánchez, i la directora insular de Persones amb Discapacitat de l’IMAS, Maria Francesca Rigo. 

El president Llorenç Galmés ha aprofitat l’acte per reivindicar l’aposta de la institució insular a l’hora de garantir l’accessibilitat i promoure l’autonomia de les persones sordes. En aquest sentit, ha destacat que «enguany ha estat la primera edició de la Diada de Mallorca on les visites teatralitzades a la seu del Palau del Consell han comptat amb una interpretació en llengua de signes simultània, per garantir, així, que totes les persones puguin gaudir d’aquesta experiència».

En aquest sentit, i en al·lusió al lema d’enguany, ha remarcat que «som una institució especialment sensible per avançar en la seva integració plena i una de les coses a les quals donam molta importància és facilitar que puguin comunicar-se lliurament. De fet, continuam sent l’única institució pública amb un servei d’intèrprets de llengua de signes propi que, a més, des de fa just un any, està disponible per a la ciutadania els set dies de la setmana, per poder atendre també les persones sordes que durant el cap de setmana necessitin un intèrpret per una situació d’emergència, com pot ser anar al metge».

A més, l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS) ha augmentat també enguany l’accessibilitat de totes les seves oficines d’atenció a la ciutadania amb la instal·lació d’uns bucles magnètics per millorar la qualitat del so que reben les persones amb discapacitat auditiva usuàries d’audiòfons i/o implants coclears.

Per la seva part, el conseller de Benestar Social, Guillermo Sánchez, ha explicat que «des de l’IMAS també es treballa en la conscienciació, perquè és necessari que totes les institucions i entitats unim forces per millorar la realitat de les persones sordes». De fet, una delegació del Servei d’Intèrprets de Llengua de Signes de l’IMAS viatja aquesta setmana a l’Índia amb l’aventurer sord  José Luis Garcia Ginard i representants de la Fundació Vicenç Ferrer per, entre altres accions, visitar diferents escoles d’infants amb discapacitat auditiva, donar visibilitat al col·lectiu i demostrar que la comunicació no té barreres. 

Notícies relacionades:

20 de juny de 2026

CineCiutat acull la presentació pública del vídeo impulsat pels infants i adolescents del Consell de la Infància i l’Adolescència de l’IMAS i un homenatge a les famílies acollidores

18 de juny de 2026

El president de l’IMAS acompanya les persones participants en la recta final d’un curs que ha consolidat l’èxit dels tallers de memòria arreu de Mallorca

15 de juny de 2026

Un centenar de professionals de l’àmbit dels serveis socials i atenció a la gent gran han participat a l’acte commemoratiu del Dia Mundial de la Presa de Consciència sobre l’Abús i el Maltractament a la Gent Gran organitzat per l’IMAS

12 de juny de 2026

L’òrgan impulsat per l’IMAS aprova actualitzar la seva composició i funcionament per ampliar la representativitat i millorar la coordinació en la protecció dels drets dels infants i adolescents

12 de juny de 2026

El lema d’enguany és «Llengües de signes per mil motius»

11 de juny de 2026

La trobada, organitzada conjuntament amb l’OBIA i la Direcció General de Famílies, Infància, Joventut, Diversitat i Igualtat, ha reunit professionals de diferents àmbits per avançar en la prevenció de la violència contra infants i adolescents  

8 de juny de 2026

L’IMAS reuneix persones usuàries de cinc centres de promoció de l’autonomia personal i alumnat del col·legi Sant Vicenç de Paül de Sa Vileta després d’un curs d’intercanvi d’experiències i aprenentatge compartit

4 de juny de 2026

El conseller de Benestar Social i president de l’IMAS, Guillermo Sánchez, ha assistit a la Conferència Sectorial de Serveis Socials, en què s’ha aprovat l’increment del finançament dels serveis socials comunitaris i el nou Pla d’Equipaments 2026-2029

2 de juny de 2026

El centre campaner va ser un dels beneficiaris de la primera convocatòria d’ajudes, mentre continua obert el termini per sol·licitar les subvencions de 2026

29 de maig de 2026

El president de l’IMAS ha assistit al tradicional dinar de germanor entre usuaris i professionals del Centre de Promoció de l’Autonomia Personal, que registra també una xifra rècord de propostes dirigides a la gent gran de la comarca

28 de maig de 2026

El futur centre forma part del major creixement de places residencials públiques impulsat per la institució insular i reforçarà l’atenció a la gent gran al Llevant de Mallorca

 

25 de maig de 2026

El nou recurs aposta per un model de llar petita, integrada dins el poble, que promou l’autonomia personal i contribueix a fer possible una inclusió real