El Consell de Mallorca inicia el procés per assumir la gestió de la residència de Muro

La creació d’una comissió d’estudi suposa la primera passa per integrar el centre a la xarxa pública de l’IMAS i reforçar l’atenció a la dependència a l’illa

El ple del Consell de Mallorca ha aprovat aquest dijous per unanimitat l’autorització per constituir la comissió que estudiarà el traspàs de la gestió de la residència municipal de Muro a l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS). Aquest acord representa el primer pas formal per integrar el centre dins la xarxa insular d’atenció a la dependència que la institució gestiona a Mallorca.

«Avui feim una passa decisiva per garantir el futur de la residència de Muro i per continuar ampliant la xarxa pública d’atenció a la dependència. El nostre objectiu és assegurar serveis de qualitat, sostenibles i accessibles per a tota la ciutadania», ha destacat el president Llorenç Galmés.

A la sessió hi ha assistit el batle de Muro, que ha expressat la seva satisfacció per aquest avanç, que permet encarar amb garanties la viabilitat futura del recurs i millorar l’atenció a les persones majors del municipi.

Aquest procés s’impulsa després que l’Ajuntament de Muro rebés l’any passat una aportació de 744.000 euros del Consell de Mallorca per fer front al dèficit anual del centre, dins una convocatòria de tres milions d’euros destinada a donar suport als ajuntaments en la gestió de residències municipals.

En aquest sentit, el president de l’IMAS i conseller de Benestar Social, Guillermo Sánchez, ha remarcat que «aquest procés ens permetrà integrar la residència dins el sistema públic i garantir una atenció homogènia, estable i centrada en la persona. Seguim avançant en un model que aposta per recursos més moderns, pròxims i adaptats a les necessitats reals de la gent gran i les seves famílies».

El procés continuarà amb l’aprovació de les normes de funcionament de la comissió i el nomenament dels representants de l’IMAS. Aquest òrgan crearà diferents grups de feina per abordar aspectes clau com el personal, les persones usuàries i els requeriments tècnics, entre d’altres, per garantir una integració ordenada i eficient.
Paral·lelament, el Consell de Mallorca continua avançant en l’ampliació de la xarxa pública d’atenció a la dependència, amb la previsió d’incorporar nous equipaments residencials impulsats pel Consorci de Recursos Sociosanitaris i Assistencials de les Illes Balears, així com l’ampliació de centres ja existents com la residència d’Huialfàs, a sa Pobla.

Actualment, el Consell de Mallorca, a través de l’IMAS, gestiona vuit residències i cinc centres de dia, amb prop de 1.000 persones usuàries en recursos residencials i més de 120 en centres de dia, i una plantilla d’uns 1.200 professionals. En aquest escenari, la incorporació progressiva de nous centres respon a l’objectiu de consolidar una xarxa pública més sòlida, equilibrada territorialment i preparada per donar resposta a l’augment de les necessitats vinculades a l’envelliment de la població.

Aquesta estratègia es complementa amb línies de suport als ajuntaments, com la convocatòria anual de subvencions per al manteniment de residències municipals, dotada amb 3 milions d’euros, que permet garantir el funcionament dels centres.

Notícies relacionades:

20 de març de 2026

La tercera sessió analitza l’impacte dels delictes tecnològics en la infància i l’adolescència i revisa l’estat de la implantació del model Barnahus a Mallorca

19 de març de 2026

El president de l’IMAS, Guillermo Sánchez, ha participat en la presentació de la reforma de l’antiga residència municipal, que comptarà amb una inversió de 6,2 milions d’euros

18 de març de 2026

El conseller de Benestar Social i president de l’IMAS, Guillermo Sánchez, ha participat en la presentació d’un nou recurs orientat a la vida independent

17 de març de 2026

La inversió ha permès adquirir mobiliari especialitzat, equipament clínic i incorporar millores d’accessibilitat per reforçar la qualitat assistencial

11 de març de 2026

El recurs oferirà 17 places d’habitatge supervisat i 10 de centre de dia dins el pla d’ampliació d’habitatge impulsat per l’IMAS 

11 de març de 2026

Els consellers i conselleres han preparat la jornada en tallers previs i han compartit les propostes amb representants dels diferents departaments de la institució insular

10 de març de 2026

Les sessions ofereixen eines pràctiques per reconèixer, expressar i gestionar les emocions, i reforçar així l’autonomia i el benestar emocional  

3 de març de 2026

Les places es destinen a residències públiques i a les Unitats de Conductes Addictives 

25 de febrer de 2026

El CPAP Llar de Felanitx i la cooperativa d’ensenyament Es Lledoner organitzen una diada per fomentar l’envelliment actiu i l’intercanvi entre generacions 

23 de febrer de 2026

El president de l’IMAS, Guillermo Sánchez, participa en la visita al projecte, que reforçarà la xarxa pública d’atenció a la dependència al Pla de Mallorca

16 de febrer de 2026

El recurs disposarà de 10 noves places, previstes dins les 137 que la institució insular habilitarà enguany per reforçar la xarxa d’habitatge concertat

16 de febrer de 2026

La celebració s’estén durant aquesta setmana i la pròxima a tots els centres residencials gestionats pel Consell de Mallorca