
El Consell de Mallorca, a través de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS), ha activat un dispositiu extraordinari per reallotjar 44 persones residents afectades per l’incendi registrat aquest dimecres en una residència del municipi d’Inca.
La ràpida intervenció dels Bombers de Mallorca, juntament amb la coordinació de la resta de serveis d’emergència, ha permès evacuar el centre i garantir la seguretat de residents i treballadors. Com a conseqüència de l’incident, diverses persones han estat ateses per inhalació de fum, sense que s’hagin registrat víctimes mortals ni ferits de gravetat.
Des del primer moment, l’IMAS ha treballat de manera coordinada amb els responsables de la residència, els serveis d’emergència i la resta d’administracions implicades per garantir l’atenció, el trasllat i el reallotjament de les persones afectades. Les 44 persones residents seran acollides en diferents recursos de la xarxa residencial de l’IMAS, on continuaran rebent l’atenció i les cures necessàries.
El president de l’IMAS i conseller de Benestar Social del Consell de Mallorca, Guillermo Sánchez, ha destacat que «la prioritat absoluta ha estat garantir la seguretat i el benestar de les persones residents afectades. Des del primer moment hem mobilitzat tots els recursos necessaris perquè cap persona quedàs desatesa i perquè el seu trasllat es pogués dur a terme amb totes les garanties assistencials».
Sánchez ha afegit que «la capacitat de resposta de la xarxa residencial de l’IMAS ha permès donar una solució immediata a 44 persones en una situació d’emergència. Vull agrair especialment la implicació dels professionals dels centres i de tots els serveis que han participat en aquest operatiu».
Per la seva banda, el director insular d’Emergències del Consell de Mallorca ha assenyalat que «la professionalitat i la ràpida actuació dels Bombers de Mallorca, juntament amb la coordinació de tots els efectius desplegats, han estat determinants per controlar la situació i garantir una evacuació segura de totes les persones presents a la residència».
La gestió de l’emergència ha estat possible gràcies a la coordinació entre els Bombers de Mallorca, els cossos i forces de seguretat de l’Estat, els serveis sanitaris, Protecció Civil, la Policia Local d’Inca, el personal de la residència i el CEIP Ponent, que han contribuït a garantir l’atenció i la seguretat de les persones afectades des dels primers moments de l’incident.
El Consell de Mallorca i l’IMAS continuen fent seguiment de la situació i mantenen la coordinació amb els responsables de la residència per garantir la millor atenció possible a les persones afectades i a les seves famílies.
El president del Consell, Llorenç Galmés, i el president de l’IMAS, Guillermo Sánchez, presenten aquesta iniciativa estratègica davant la dificultat per accedir a un habitatge
La iniciativa solidària beneficiarà infants dels centres d’acolliment residencial i nins i nines que viuen amb famílies acollidores
L’experiència, impulsada el 2023 i recollida en l’Anuari de la joventut de les Illes Balears 2025, reforça el treball comunitari i en xarxa entre serveis
L’activitat s’emmarca dins el projecte que l’IMAS desenvolupa des de fa cinc anys amb el centre i que enguany treballa les emocions com a fil conductor
El Govern valora 17 projectes per construir l’ampliació i l’IMAS en gestionarà les places noves per reforçar l’atenció a la gent gran
La reforma del projecte «Pista d’aterratge» permet passar de 12 a 16 places residencials i millorar els espais i l’atenció educativa de nins, nines i adolescents tutelats per l’IMAS
Els nous consellers i conselleres infantils i adolescents han pres possessió del càrrec i han llegit un manifest on reivindiquen el dret a participar i a ser escoltats
La segona convocatòria d’ajudes a residències municipals, la línia nova per a persones amb discapacitat i l’increment de les destinades a entitats reforcen el compromís amb la qualitat de vida, la inclusió i la cohesió social
El president de l’IMAS i conseller de Benestar Social ha participat en una jornada clau per avançar en la implantació d’aquest model europeu de protecció integral impulsat pel Govern de les Illes Balears
La vicepresidenta de l’IMAS, Magdalena García Gual, ha assistit a aquesta celebració, que s’emmarca dins els actes de Sant Antoni i Sant Sebastià que tenen lloc aquesta setmana i la pròxima a tots els centres de l’Institut
Una vintena de professionals de l’orientació, en representació de més de 50 centres educatius de Mallorca, han participat en la conferència «Créixer en família. Acolliment i escola»
Les xerrades, que fins ara es feien el segon dilluns de cada mes a la seu de Palma, es faran també el primer dilluns a la d’Inca i el tercer dilluns a la seu que l’IMAS té a Manacor