El president del Consell de Mallorca, Miquel Ensenyat, ha presidit l’acte de signatura del conveni entre l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS) i el grup Eroski que han firmat la consellera de Benestar i Drets Socials i presidenta de l’IMAS, Margalida Puigserver, i el Director territorial del Grup Eroski de les Illes Balears, Alfredo Herráez.
D’acord amb aquest conveni, l’IMAS i el Grup Eroski es comprometen a continuar amb el programa Aprofita, posat en marxa el 2014 per al repartiment dels productes de la secció d’alimentació i frescs que hagin sobrepassat el límit de venda establert pel Grup Eroski, però que segueixen essent aptes per al consum.
Així, l’IMAS és l’administració encarregada de coordinar les entitats i els serveis socials municipals perquè aquests productes excedents arribin a aquelles famílies que ho necessitin.
En aquest sentit, ja el primer any de funcionament es va arribar a més de 4.000 famílies, és a dir, més de 20.000 persones se’n varen poder beneficiar. Una xifra que s’ha mantingut constant aquest dos anys, durant els quals s’han entregat més de 90.000 productes, destacant els 45.000 litres de lactis.
Des del Consell de Mallorca es valora molt positivament aquest programa, fruit de la col•laboració entre la iniciativa privada i la pública. Pel que fa al perfil dels beneficiaris, es tracta de persones amb problemes per cobrir les seves necessitats, amb prioritat les famílies amb infants.

La ràpida actuació dels Bombers de Mallorca i la coordinació dels serveis d’emergència han permès evacuar la residència sense víctimes mortals ni ferits greus, mentre l’IMAS garanteix l’atenció i el reallotjament de les persones afectades
CineCiutat acull la presentació pública del vídeo impulsat pels infants i adolescents del Consell de la Infància i l’Adolescència de l’IMAS i un homenatge a les famílies acollidores
El president de l’IMAS acompanya les persones participants en la recta final d’un curs que ha consolidat l’èxit dels tallers de memòria arreu de Mallorca
Un centenar de professionals de l’àmbit dels serveis socials i atenció a la gent gran han participat a l’acte commemoratiu del Dia Mundial de la Presa de Consciència sobre l’Abús i el Maltractament a la Gent Gran organitzat per l’IMAS
L’òrgan impulsat per l’IMAS aprova actualitzar la seva composició i funcionament per ampliar la representativitat i millorar la coordinació en la protecció dels drets dels infants i adolescents
El lema d’enguany és «Llengües de signes per mil motius»
La trobada, organitzada conjuntament amb l’OBIA i la Direcció General de Famílies, Infància, Joventut, Diversitat i Igualtat, ha reunit professionals de diferents àmbits per avançar en la prevenció de la violència contra infants i adolescents
L’IMAS reuneix persones usuàries de cinc centres de promoció de l’autonomia personal i alumnat del col·legi Sant Vicenç de Paül de Sa Vileta després d’un curs d’intercanvi d’experiències i aprenentatge compartit
El conseller de Benestar Social i president de l’IMAS, Guillermo Sánchez, ha assistit a la Conferència Sectorial de Serveis Socials, en què s’ha aprovat l’increment del finançament dels serveis socials comunitaris i el nou Pla d’Equipaments 2026-2029
El centre campaner va ser un dels beneficiaris de la primera convocatòria d’ajudes, mentre continua obert el termini per sol·licitar les subvencions de 2026
El president de l’IMAS ha assistit al tradicional dinar de germanor entre usuaris i professionals del Centre de Promoció de l’Autonomia Personal, que registra també una xifra rècord de propostes dirigides a la gent gran de la comarca
El futur centre forma part del major creixement de places residencials públiques impulsat per la institució insular i reforçarà l’atenció a la gent gran al Llevant de Mallorca