Quaranta-cinc anys atenent les persones majors i adaptant-se a les necessitats de cada època. La Llar dels Ancians, residència de referència a Mallorca pel seu tracte a les persones grans, ha donat avui el sus als actes d’aniversari que es faran al llarg d’aquest any per commemorar els seus 45 anys de funcionament amb una diada que ha reunit prop de 300 persones entre professionals, residents i familiars.
La presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, i la consellera de Drets Socials i presidenta de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS), Sofia Alonso, han participat en aquesta jornada, a la qual també han assistit el conseller de presidència, Javier de Juan, la directora insular d’Atenció Sociosanitària, Elsa Herranz, i el director insular d’Atenció Comunitària i Projectes Estratègics, Omar Lamin.
Catalina Cladera ha donat «l’enhorabona a tots els professionals que durant aquests anys heu estat cuidant a les persones majors, un tresor de la societat. La Llar dels Ancians s’ha convertit en un referent de qualitat, un estàndard que marca tots els serveis públics que se dediquen a atendre a la gent major a Mallorca, i ha estat gràcies a vosaltres, a la vostra implicació per adaptar-vos a les necessitats de cada una de les persones que ateneu i assegurar que tots gaudeixin d’un envelliment digne i de qualitat». «Gràcies especialment als que fa 45 anys vàreu posar en marxa aquesta residència i que avui sou aquí, i també a Xisca Bergas, la vostra cuinera, que ja fa dues dècades que vos trasllada a la calor de la llar amb les seves receptes i a qui avui feim un homenatge amb la presentació del llibre A la Llar cuinam vida», ha conclòs.
Concretament, el llibre recull 25 de les receptes mallorquines que durant dues dècades Xisca Bergas ha cuinat a la residència i posa en valor la importància de la nutrició per afavorir un envelliment saludable, però també, com ha destacat la consellera Sofia Alonso, «per evocar els records de la infància i de sentiment de llar. La cuina és el cor de cada casa, un espai de reunions familiars, i a la Llar hem sabut adaptar el receptari mallorquí als gustos de les persones majors i aconseguir que cada menjada sigui un viatge en el temps» i ha conclòs «l’objectiu és clar: ajudar a que se sentin com a ca seva, a partir d’una cuina sana i tradicional. Enhorabona a tots perquè un dia com avui celebram que la Llar dels Ancians, la vostra casa, compleix 45 anys».
A més de la presentació del llibre, a on s’ha implicat de valent la coordinadora del Servei de Foment de l’Autonomia de les Persones Grans de l’IMAS, Joana Ferragut, especialment emotiu ha estat el reconeixement a n’Antònia Barceló i Rafaela González, dues de les professionals que treballen a la Llar des dels seus inicis, el novembre de 1979, així com a les tres persones residents més antigues i a Sor Justina, també present a l’acte, i que va tenir un paper important en la posada en marxa d’aquesta residència.
Actualment, la Llar dels Ancians té 252 places residencials per a persones majors dependents i s’ha adaptat al Model d’Atenció Centrat en la Persona que està implantant l’IMAS per facilitar que tothom pugui envellir essent fidel a la seva filosofia de vida. Així, l’any 2018 es va inaugurar el mòdul C, amb menjador i sala comú pròpia per a cada planta, i està en projecte la rehabilitació del D per estructurar-lo també en unitats de convivència. A més, durant tot l’any, a aquest centre residencial es duen a terme diferents activitats, molt lligades a les tradicions mallorquines, i s’aprofiten especialment els espais com la plaça major de la residència o els jardins per fomentar l’envelliment actiu dels residents, la seva interacció i, gràcies a aquests espais, la sensació de poble.








CineCiutat acull la presentació pública del vídeo impulsat pels infants i adolescents del Consell de la Infància i l’Adolescència de l’IMAS i un homenatge a les famílies acollidores
El president de l’IMAS acompanya les persones participants en la recta final d’un curs que ha consolidat l’èxit dels tallers de memòria arreu de Mallorca
Un centenar de professionals de l’àmbit dels serveis socials i atenció a la gent gran han participat a l’acte commemoratiu del Dia Mundial de la Presa de Consciència sobre l’Abús i el Maltractament a la Gent Gran organitzat per l’IMAS
L’òrgan impulsat per l’IMAS aprova actualitzar la seva composició i funcionament per ampliar la representativitat i millorar la coordinació en la protecció dels drets dels infants i adolescents
El lema d’enguany és «Llengües de signes per mil motius»
La trobada, organitzada conjuntament amb l’OBIA i la Direcció General de Famílies, Infància, Joventut, Diversitat i Igualtat, ha reunit professionals de diferents àmbits per avançar en la prevenció de la violència contra infants i adolescents
L’IMAS reuneix persones usuàries de cinc centres de promoció de l’autonomia personal i alumnat del col·legi Sant Vicenç de Paül de Sa Vileta després d’un curs d’intercanvi d’experiències i aprenentatge compartit
El conseller de Benestar Social i president de l’IMAS, Guillermo Sánchez, ha assistit a la Conferència Sectorial de Serveis Socials, en què s’ha aprovat l’increment del finançament dels serveis socials comunitaris i el nou Pla d’Equipaments 2026-2029
El centre campaner va ser un dels beneficiaris de la primera convocatòria d’ajudes, mentre continua obert el termini per sol·licitar les subvencions de 2026
El president de l’IMAS ha assistit al tradicional dinar de germanor entre usuaris i professionals del Centre de Promoció de l’Autonomia Personal, que registra també una xifra rècord de propostes dirigides a la gent gran de la comarca
El futur centre forma part del major creixement de places residencials públiques impulsat per la institució insular i reforçarà l’atenció a la gent gran al Llevant de Mallorca
El nou recurs aposta per un model de llar petita, integrada dins el poble, que promou l’autonomia personal i contribueix a fer possible una inclusió real