L’IMAS comença una roda de sessions informatives sobre el servei de suport a famílies amb infants amb discapacitat intel·lectual a ca seva

Una cinquantena de famílies s’han acollit ja a aquest servei pioner que ofereix un centenar de places 

 

 

 

 

 

 

 

La directora insular de Persones amb Discapacitat, Maria Francesca Rigo, ha iniciat a la Mancomunitat del Pla, Manacor i Campos una roda de sessions informatives adreçades als municipis de Mallorca per donar a conèixer el nou servei d’atenció integral a domicili a infants amb discapacitat intel·lectual i alteracions de conducta (SAIDIC), unes trobades que han generat un gran interès entre les àrees de treball implicades que poden derivar infants. 

«Volem explicar el SAIDIC als diferents municipis de Mallorca perquè aquest projecte arribi al màxim de persones que el puguin necessitar. La setmana passada vàrem fer reunions de coordinació amb un acolliment excel·lent perquè varen venir representants dels diferents departaments que poden intervenir en el procés: escoles i instituts, salut i serveis socials, a més de la part política», ha explicat la directora insular. 

El SAIDIC és un recurs que ofereix el Consell de Mallorca a través de la Direcció Insular de Persones amb Discapacitat de l’IMAS. Es tracta d’un servei pioner en l’àmbit estatal, gratuït i especialitzat, adreçat a infants d’entre 7 i 12 anys, amb discapacitat intel·lectual i necessitats de suport per conducta, i que es desenvolupa directament dins ca seva.  Aquest instrument complementa el servei d’atenció integral a domicili (SAID), adreçat a gent gran amb dependència. 

«És un servei capdavanter a tot Espanya que té com a objectius evitar institucionalitzacions futures, reduir les alteracions de conducta i reforçar la convivència dins les llars», ha detallat la directora insular, que ha destacat que aquest recurs «reforça un model que és una mostra clara del compromís del Consell de Mallorca amb les famílies». 

A més de les reunions a la Mancomunitat del Pla, Manacor i Campos, s’han programat trobades a Son Servera i Capdepera. Així mateix, està previst que en les pròximes setmanes se’n convoquin de noves per continuar avançant en la difusió d’aquest servei, que disposa d’un centenar de places i al qual ja s’han acollit una cinquantena de famílies des que es va posar en marxa el passat mes d’octubre. Les famílies interessades poden accedir-hi per derivació dels serveis socials municipals o a través dels serveis educatius i sanitaris que detectin la necessitat d’una intervenció especialitzada a domicili. 

El SAIDIC disposa d’un equip multidisciplinari format per psicòlegs, educadors socials, terapeutes ocupacionals i mestres, entre d’altres perfils especialitzats. Cada cas comptarà amb un pla d’intervenció individualitzat, adaptat a les necessitats específiques de l’infant o jove i de la seva família. 

«Volem empoderar les famílies perquè tinguin estratègies per poder afrontar aquestes situacions que viu aquest infant amb el seu diagnòstic. I el suport i pautes que donen els educadors a les cases poden suposar un impacte molt positiu», ha incidit la directora insular. 

Amb aquesta iniciativa, el Consell de Mallorca reforça el seu compromís amb un model d’atenció centrat en la persona i la seva família, alhora que consolida l’assistència a domicili com una peça essencial per afavorir el benestar i la inclusió. Així mateix, el SAIDIC s’alinea amb el Pla Estratègic de Salut Mental del Govern de les Illes Balears i amb els plans de desinstitucionalització d’Europa i Espanya, que promouen recursos més propers, preventius i adaptats a l’entorn de convivència. 

Amb la posada en funcionament d’aquest servei, la institució referma l’aposta per un model de futur més humà i respectuós. Aquesta línia d’actuació es concreta també amb l’ampliació del servei d’atenció integral a domicili (SAID), que ha augmentat de les 13.000 hores mensuals d’atenció fins a les 18.400, i que actualment ja s’ofereix també durant els caps de setmana i festius.

 

Notícies relacionades:

28 de juliol de 2026

L’IMAS reconeix una iniciativa de prevenció de les violències masclistes desenvolupada als 14 municipis del Pla de Mallorca des de 2021 i que ja va ser premiada per la innovació social

28 de juliol de 2026

La Residència Oms és un dels centres on ja funciona el nou sistema, que facilita l’accés coordinat a la informació clínica entre els professionals del Servei de Salut i les residències

27 de juliol de 2026

El nou recurs completarà el SAI-DIC i les ajudes de respir familiar; l’anunci s’ha fet durant una visita a AMADIBA, entitat amb 338 places de la xarxa de discapacitat finançades per l’IMAS

24 de juliol de 2026

La residència que l’IMAS gestiona a sa Pobla reuneix usuaris, familiars i professionals, en una jornada festiva que promou l’envelliment actiu i la vida en comunitat 

23 de juliol de 2026

La institució insular cedeix temporalment 21 apartaments dobles de les Germanetes a les associacions AEGC, JUCIL i AUGC per donar resposta a les dificultats dels agents desplaçats per trobar habitatge a Mallorca

17 de juliol de 2026

Mallorca és l’únic territori de l’Estat amb bucles magnètics a les estacions de la ITV, una iniciativa que ASPAS proposarà com a bona pràctica davant FIAPAS. Les llistes d’espera per passar la revisió dels vehicles oscil·len entre tres dies i una setmana.

16 de juliol de 2026

El president de l’IMAS ha participat en una sessió de fisioteràpia aquàtica per als residents, en un espai que durant aquest estiu també acull activitats adreçades a usuaris d’altres centres de l’IMAS i d’entitats socials

13 de juliol de 2026

Els centres de promoció de l’autonomia personal de l’IMAS mantenen una programació àmplia per promoure un envelliment actiu, prevenir la solitud i afavorir el benestar

8 de juliol de 2026

L’Ajuntament d’Alcúdia és el primer municipi de Mallorca que incorpora aquesta guia visual impulsada per l’IMAS, que es distribuirà a tots els consistoris de l’illa per avançar cap a una atenció més accessible i inclusiva.

7 de juliol de 2026

La residència pública de l’IMAS reuneix residents, familiars i professionals en una jornada festiva que promou l’envelliment actiu i la vida en comunitat

29 de juny de 2026

Guillermo Sánchez visita la Llar d’Ancians de Palma per conèixer el funcionament d’aquest programa, que la Fundació s’Hort Vell du a terme cada dilluns per estimular la memòria, la socialització i l’estat d’ànim dels residents

29 de juny de 2026

Les ajudes de l’IMAS es poden sol·licitar fins al 27 de juliol i cobreixen despeses de material de suport tècnic i de mobilitat adquirides durant el 2025