El president del Consell de Mallorca, Llorenç Galmés, acompanyat del president de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS) i conseller de Benestar Social, Guillermo Sánchez, i la directora insular d’Atenció Comunitària i Promoció de l’Autonomia Personal, Catalina Maria Mascaró, ha reafirmat avui el compromís de la institució amb la promoció i el foment d’un envelliment actiu i saludable per a la gent gran de l’illa. Ho ha fet durant la visita al centre de promoció de l’autonomia personal (CPAP) de Manacor, on ha compartit una jornada lúdica amb usuaris, professionals i equips tècnics del centre abans que acabin les activitats i tallers programats per a aquest curs.
Durant la trobada, Llorenç Galmés ha destacat que «és fonamental generar espais de trobada, de relació i de convivència com aquest. A l’IMAS estam plenament compromesos a oferir espais i recursos, perquè les persones grans puguin continuar desenvolupant el seu projecte de vida amb autonomia i benestar. Centres com el de Manacor són imprescindibles per treballar la prevenció i afavorir tant les capacitats físiques i cognitives com la socialització».

L’objectiu dels CPAP que gestiona l’IMAS arreu de l’illa és precisament aquest: oferir serveis adaptats a les necessitats i preferències de la gent gran, tot fomentant els hàbits saludables, la convivència i el suport mutu. El de Manacor és un dels centres amb més persones associades. En concret, 1.034 persones participen activament en diferents tallers, iniciatives i activitats organitzades des del centre.
«Escoltar les persones grans, saber què necessiten, què esperen i què volen i saber adaptar-nos-hi fa dels CPAPS espais vius, útils i plens de sentit i és el secret del seu èxit. L’objectiu és que la gent gran pugui continuar activa, vinculada i amb un projecte de vida propi», ha explicat el president Galmés.
El CPAP de Manacor ofereix una gran varietat d’activitats, que inclouen tallers de ceràmica, ganxet, dibuix o escriptura creativa i de manteniment físic, com ioga, pilates o ball en línia, així com sessions per estimular les habilitats cognitives i formació en informàtica i benestar.
També s’hi duen a terme tallers puntuals com el de restauració de perles, en col·laboració amb Majorica, i activitats intergeneracionals amb grups escolars del municipi. A més, amb la col·laboració d’Apropa Cultura, es programen sortides mensuals a espais culturals, segons els interessos de les persones participants.
«Treballar la prevenció, tant física com cognitiva, és clau per mantenir la qualitat de vida a mesura que passen els anys. Tots els tallers i activitats que oferim tenen aquesta finalitat i estan pensats respectant els ritmes i capacitats de cada persona», ha assenyalat el president de l’IMAS, Guillermo Sánchez.
Amb un horari d’obertura de dilluns a divendres de 9 a 19 hores, el CPAP de Manacor s’ha consolidat com un espai de referència per a l’autonomia i la qualitat de vida de la gent gran de la comarca i treballa per continuar ampliant la seva oferta.
CineCiutat acull la presentació pública del vídeo impulsat pels infants i adolescents del Consell de la Infància i l’Adolescència de l’IMAS i un homenatge a les famílies acollidores
El president de l’IMAS acompanya les persones participants en la recta final d’un curs que ha consolidat l’èxit dels tallers de memòria arreu de Mallorca
Un centenar de professionals de l’àmbit dels serveis socials i atenció a la gent gran han participat a l’acte commemoratiu del Dia Mundial de la Presa de Consciència sobre l’Abús i el Maltractament a la Gent Gran organitzat per l’IMAS
L’òrgan impulsat per l’IMAS aprova actualitzar la seva composició i funcionament per ampliar la representativitat i millorar la coordinació en la protecció dels drets dels infants i adolescents
El lema d’enguany és «Llengües de signes per mil motius»
La trobada, organitzada conjuntament amb l’OBIA i la Direcció General de Famílies, Infància, Joventut, Diversitat i Igualtat, ha reunit professionals de diferents àmbits per avançar en la prevenció de la violència contra infants i adolescents
L’IMAS reuneix persones usuàries de cinc centres de promoció de l’autonomia personal i alumnat del col·legi Sant Vicenç de Paül de Sa Vileta després d’un curs d’intercanvi d’experiències i aprenentatge compartit
El conseller de Benestar Social i president de l’IMAS, Guillermo Sánchez, ha assistit a la Conferència Sectorial de Serveis Socials, en què s’ha aprovat l’increment del finançament dels serveis socials comunitaris i el nou Pla d’Equipaments 2026-2029
El centre campaner va ser un dels beneficiaris de la primera convocatòria d’ajudes, mentre continua obert el termini per sol·licitar les subvencions de 2026
El president de l’IMAS ha assistit al tradicional dinar de germanor entre usuaris i professionals del Centre de Promoció de l’Autonomia Personal, que registra també una xifra rècord de propostes dirigides a la gent gran de la comarca
El futur centre forma part del major creixement de places residencials públiques impulsat per la institució insular i reforçarà l’atenció a la gent gran al Llevant de Mallorca
El nou recurs aposta per un model de llar petita, integrada dins el poble, que promou l’autonomia personal i contribueix a fer possible una inclusió real