El Consell de Mallorca, a través de l’IMAS, la Conselleria d’Afers Socials del GOIB i Ajuntament impulsen la reforma de la residència municipal de Llucmajor per adequar les seves places a les necessitats de les persones amb dependència i poder incorporar-les així a la Xarxa Pública d’Atenció a la Dependència de les Illes Balears. En aquest sentit, la presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, la consellera d’Afers Socials i Esports del Govern, Fina Santiago i el batle de l’Ajuntament de Llucmajor, Éric Jareño, han signat avui un conveni per cofinançar amb 1,2 milions d’euros l’inici de les obres d’adaptació i reforma de les instal·lacions d’aquesta residència per a persones majors.
Concretament, en una primera fase, es preveu l’adaptació a la normativa vigent d’un total d’11 places per a gent gran en situació de dependència. D’acord amb el conveni, la Conselleria aportarà 750.000 €, l’Ajuntament un total de 300.000 € i l’Institut Mallorquí d’Afers Socials 150.000 €, a més del compromís de gestionar la residència quan hagin finalitzat totes les obres previstes. El pressupost inclou les obres de reforma i el pagament d’equipament i mobiliari necessari.
«És un espai emblemàtic i amb una singularitat que fa que estiguem especialment satisfets de poder-la conservar. A més, és un exemple de residència municipal arrelada al poble, que s’integrarà a la xarxa insular de residències i a la vegada a la Xarxa Pública d’Atenció a la Dependència, i que s’adaptarà per donar un millor servei i de qualitat als usuaris» ha explicat la presidenta del Consell de Mallorca.
Per la seva part, la consellera Fina Santiago ha destacat que «és una adaptació a la normativa per atenció a la dependència, que es fa en tres fases, sense que els residents hagin d’abandonar el centre. N’obtindrem unes 50 places residencials, totes adaptades a la normativa. Aquesta reforma està incorporada en els projectes d’inversió que està fent el Govern, tenim en projecció 10 residències, algunes acabades, altres en diferents processos i, per tant, aquesta reforma ampliarà les places residencials per a persones en situació de dependència».
El centre seguirà el Model d’Atenció Centrat en la Persona que l’IMAS aplica a tots els seus serveis i recursos, i el projecte de reforma previst s’ha elaborat seguint la normativa vigent i les necessitats d’aquest model que ofereix un tracte més personalitzat acord amb les necessitats específiques de cada persona usuària.
L’antiga residència de Llucmajor, propietat de l’Ajuntament, està formada per un edifici principal de quatre plantes i un celler, i un immoble annex, que és el que ara serà cedit a la Conselleria d’Afers Socials a través del Consorci de Recursos Sociosanitaris i Assistencials de les Illes Balears. En aquest sentit, el batle Éric Jareño ha subratllat la importància d’aquest conveni perquè garanteix l’adaptació de les instal·lacions a les necessitats de les persones residents.
A l’acte de signatura han assistit a l’acte la consellera de Drets Socials del Consell i presidenta de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials, Sofia Alonso, la directora insular d’Atenció Sociosanitària, Elsa Herranz, i, per part del Govern, el director general de Planificació, Equipaments i Formació, Juan Manuel Rosa, el gerent del Consorci de Recursos Sociosanitaris i Assistencials de les Illes Balears, Juan Manuel Martínez, a més del regidor de Serveis Socials de Llucmajor, Gabriel Rojo.
En acabar la reforma, s’integraran un total de 50 places a la Xarxa Pública d’Atenció a la Dependència i està prevista la creació d’una comissió mixta, formada per representants de l’IMAS i de l’ajuntament de Llucmajor, per acordar les condicions mitjançant les quals l’Institut Mallorquí d’Afers Socials s’encarregarà de la gestió del servei residencial.




La convocatòria assoleix la xifra més alta registrada fins ara i comptarà amb la dotació màxima prevista de 375.000 euros
L’IMAS consolida aquest recurs especialitzat per a infants amb discapacitat intel·lectual i necessitats de suport per conducta, i treballa per posar en marxa un servei d’estades temporals per als casos de major complexitat
El president de l’IMAS assisteix al sopar de Sant Abdó i Sant Senén amb residents, famílies i professionals del centre
L’IMAS reconeix una iniciativa de prevenció de les violències masclistes desenvolupada als 14 municipis del Pla de Mallorca des de 2021 i que ja va ser premiada per la innovació social
La Residència Oms és un dels centres on ja funciona el nou sistema, que facilita l’accés coordinat a la informació clínica entre els professionals del Servei de Salut i les residències
El nou recurs completarà el SAI-DIC i les ajudes de respir familiar; l’anunci s’ha fet durant una visita a AMADIBA, entitat amb 338 places de la xarxa de discapacitat finançades per l’IMAS
La residència que l’IMAS gestiona a sa Pobla reuneix usuaris, familiars i professionals, en una jornada festiva que promou l’envelliment actiu i la vida en comunitat
La institució insular cedeix temporalment 21 apartaments dobles de les Germanetes a les associacions AEGC, JUCIL i AUGC per donar resposta a les dificultats dels agents desplaçats per trobar habitatge a Mallorca
Mallorca és l’únic territori de l’Estat amb bucles magnètics a les estacions de la ITV, una iniciativa que ASPAS proposarà com a bona pràctica davant FIAPAS. Les llistes d’espera per passar la revisió dels vehicles oscil·len entre tres dies i una setmana.
El president de l’IMAS ha participat en una sessió de fisioteràpia aquàtica per als residents, en un espai que durant aquest estiu també acull activitats adreçades a usuaris d’altres centres de l’IMAS i d’entitats socials
Els centres de promoció de l’autonomia personal de l’IMAS mantenen una programació àmplia per promoure un envelliment actiu, prevenir la solitud i afavorir el benestar
L’Ajuntament d’Alcúdia és el primer municipi de Mallorca que incorpora aquesta guia visual impulsada per l’IMAS, que es distribuirà a tots els consistoris de l’illa per avançar cap a una atenció més accessible i inclusiva.