La coordinadora de l’àrea de gent gran de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS), Ana Belén Velasco, ha inaugurat la jornada que l’IMAS ha organitzat avui dematí per presentar l’Observatori per a les persones majors de Mallorca. Hi han assistit unes 140 persones, entre professionals de l’àmbit de gent gran i representants de les entitats, administracions i grups polítics que conformen l’Observatori per a les persones majors de Mallorca.
Durant la jornada s’han presentat els resultats dels primers estudis duts a terme per l’organisme, creat pel Consell de Mallorca amb l’objectiu d’analitzar la realitat i les necessitats psicosocials i econòmiques de les persones majors de l’illa i poder així formular propostes de millora a les administracions i entitats que ofereixen atenció i suport a aquest col·lectiu.
Concretament, des de l’àrea de gent gran de l’IMAS s’han exposat les conclusions de l’anàlisi sociodemogràfic que han dut a terme arreu de l’illa, mentre que des de la UIB s’han anunciat els resultats de l’estudi sobre “La qualitat de vida de les persones majors a Mallorca”, realitzats ambdós durant el primer trimestre de funcionament de l’Observatori.
L’Observatori es va constituir formalment el passat mes de setembre; està adscrit a l’IMAS, i compta amb la participació de representants de les administracions i entitats que ofereixen atenció i suport a les persones majors. Concretament, hi ha representants de l’IMAS, la conselleria de Salut Pública i Consum del Govern, la conselleria de Família i Serveis Socials, l’àrea d’Educació, Família, Majors i Immigració de l’Ajuntament de Palma, la regidoria de Benestar Social i Igualtat de l’Ajuntament de Palma, la Federació d’Entitats Locals de les Illes Balears, la Universitat de les Illes Balears, la Societat Balear de Gerontologia i Geriatria, l’Institut d’Estadística de les Illes Balears, el Grup Sar Quavitae, el Grup Novaedat, la Fundació la Caixa, INTRESS, la Fundació Aldaba, i del Grup Socialista, del Grup Popular i del grup Més per Mallorca.
El punt i final a la jornada arriba amb la conferència sobre “Els reptes d’envellir al segle XXI”, a càrrec de la Doctora Rocío Fernández-Ballesteros, de la Universitat Autònoma de Madrid. Fernández – Ballesteros ha estat convidada per l’IMAS a participar a aquesta acte perquè compta amb una important trajectòria professional com a investigadora dins l’àmbit de l’envelliment i, a més, és un exemple de persona major activa.
Adjuntam un resum de l’estudi dut a terme per l’IMAS, si bé podeu trobar més informació al bloc de l’Observatori: http://blogs.imasmallorca.net/majors.

La ràpida actuació dels Bombers de Mallorca i la coordinació dels serveis d’emergència han permès evacuar la residència sense víctimes mortals ni ferits greus, mentre l’IMAS garanteix l’atenció i el reallotjament de les persones afectades
CineCiutat acull la presentació pública del vídeo impulsat pels infants i adolescents del Consell de la Infància i l’Adolescència de l’IMAS i un homenatge a les famílies acollidores
El president de l’IMAS acompanya les persones participants en la recta final d’un curs que ha consolidat l’èxit dels tallers de memòria arreu de Mallorca
Un centenar de professionals de l’àmbit dels serveis socials i atenció a la gent gran han participat a l’acte commemoratiu del Dia Mundial de la Presa de Consciència sobre l’Abús i el Maltractament a la Gent Gran organitzat per l’IMAS
L’òrgan impulsat per l’IMAS aprova actualitzar la seva composició i funcionament per ampliar la representativitat i millorar la coordinació en la protecció dels drets dels infants i adolescents
El lema d’enguany és «Llengües de signes per mil motius»
La trobada, organitzada conjuntament amb l’OBIA i la Direcció General de Famílies, Infància, Joventut, Diversitat i Igualtat, ha reunit professionals de diferents àmbits per avançar en la prevenció de la violència contra infants i adolescents
L’IMAS reuneix persones usuàries de cinc centres de promoció de l’autonomia personal i alumnat del col·legi Sant Vicenç de Paül de Sa Vileta després d’un curs d’intercanvi d’experiències i aprenentatge compartit
El conseller de Benestar Social i president de l’IMAS, Guillermo Sánchez, ha assistit a la Conferència Sectorial de Serveis Socials, en què s’ha aprovat l’increment del finançament dels serveis socials comunitaris i el nou Pla d’Equipaments 2026-2029
El centre campaner va ser un dels beneficiaris de la primera convocatòria d’ajudes, mentre continua obert el termini per sol·licitar les subvencions de 2026
El president de l’IMAS ha assistit al tradicional dinar de germanor entre usuaris i professionals del Centre de Promoció de l’Autonomia Personal, que registra també una xifra rècord de propostes dirigides a la gent gran de la comarca
El futur centre forma part del major creixement de places residencials públiques impulsat per la institució insular i reforçarà l’atenció a la gent gran al Llevant de Mallorca