La presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, i la consellera de Drets Socials i presidenta de l’IMAS, Sofia Alonso, han analitzat amb els responsables de la Fundació Banc d’Aliments de Mallorca les dades actuals de famílies i entitats de l’illa usuàries del servei i possibles noves fórmules de col·laboració.
La presidenta de la institució insular ha assegurat que «la nostra voluntat, enguany, és continuar col·laborant de forma directa amb la Fundació Banc d’Aliments perquè som conscients de la importància de la tasca que duen a terme, una feina molt necessària que s’ha vist complicada durant la pandèmia».
Tant Catalina Cladera com la presidenta de l’IMAS han volgut aprofitar la trobada per agrair la dedicació desinteressada de totes les persones que col·laboren amb l’entitat, «ja que amb el seu temps i dedicació fan possible que moltes famílies de Mallorca que viuen en situació de precarietat puguin tenir cobertes les seves necessitats bàsiques», ha destacat Sofia Alonso.
La consellera de Drets Socials ha remarcat «l’esforç que ha suposat per a tots els voluntaris implicats en el Banc d’Aliments atendre la demanda creixent durant els mesos de pandèmia i estem molt agraïts per la seva entrega i compromís».
La Fundació Banc d’Aliments de Mallorca, guardonada l’any passat amb el Premi Jaume II en reconeixement per la seva tasca, distribueix, diàriament, entre 6 i 7 tones de productes de primera necessitat a prop d’un centenar d’entitats socials, que són les encarregades de fer-los arribar a més de 3.000 persones que viuen en situació de vulnerabilitat.
El president de l’entitat, Raimundo Montis, ha reconegut que «s’estan vivint uns moment complicats. Ha canviat el perfil i s’ha incrementat el número de persones que demanden els nostres serveis» i ha destacat la solidaritat de les administracions i del poble mallorquí per “anar sortint d’aquesta situació». «Banc d’Aliments són les institucions i la societat mallorquina, perquè sense ells no existiria», ha dit.
A més de la subvenció nominativa de 100.000 euros aprovada el passat mes de maig pel Ple del Consell de Mallorca, per ajudar a la Fundació a desenvolupar amb més facilitat la seva tasca de repartiment de recursos bàsics a la resta d’entitats de Mallorca afectades per l’increment de la demanda a causa de la pandèmia, Banc d’Aliments rebrà 40.000 euros de la convocatòria de subvencions per a entitats locals.





La celebración se extiende durante esta semana y la próxima en todos los centros residenciales gestionados por el Consell de Mallorca
El presidente del Consell, Llorenç Galmés, y el presidente del IMAS, Guillermo Sánchez, presentan esta iniciativa estratégica ante la dificultad para acceder a una vivienda
La iniciativa solidaria beneficiará a los niños y niñas de los centros de acogimiento residencial y a los que viven con familias acogedoras
La experiencia, impulsada en 2023 y recogida en el Anuari de la joventut de les Illes Balears 2025, refuerza el trabajo comunitario y en red entre servicios.
La actividad se enmarca dentro del proyecto que el IMAS desarrolla desde hace cinco años con el centro y que este año trabaja las emociones como hilo conductor
El Govern valora 17 proyectos para construir la ampliación y el IMAS gestionará las plazas nuevas para reforzar la atención a las personas mayores
La reforma del proyecto «Pista d’aterratge» permite pasar de 12 a 16 plazas residenciales y mejorar los espacios y la atención educativa de ninos, niñas y adolescentes tutelados por el IMAS
Los nuevos consellers y conselleras han tomado posesión del cargo y han leído un manifiesto en el que reivindican el derecho a participar y a ser escuchados
La segunda convocatoria de ayudas a residencias municipales, la nueva línea para personas con discapacidad y el incremento de las destinadas a entidades refuerzan el compromiso con la calidad de vida, la inclusión y la cohesión social
El presidente del IMAS y conseller de Benestar Social ha participado en una jornada clave para avanzar en la implantación de este modelo europeo de protección integral impulsado por el Govern de les Illes Balears
La vicepresidenta del IMAS, Magdalena García Gual, ha asistido a esta celebración, que se enmarca en los actos de Sant Antoni y Sant Sebastià que tienen lugar esta semana y la próxima en todos los centros del Instituto
Una veintena de profesionales de la orientación, en representación de más de 50 centros educativos de Mallorca, han participado en la conferencia «Créixer en família. Acolliment i escola»