El Consell de Mallorca continuarà col·laborant amb Banc d’Aliments

La presidenta Catalina Cladera i la consellera de Drets Socials han analitzat amb els responsables les necessitats actuals de la Fundació i estudien noves línies de col·laboració

La presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, i la consellera de Drets Socials i presidenta de l’IMAS, Sofia Alonso, han analitzat amb els responsables de la Fundació Banc d’Aliments de Mallorca les dades actuals de famílies i entitats de l’illa usuàries del servei i possibles noves fórmules de col·laboració.
La presidenta de la institució insular ha assegurat que «la nostra voluntat, enguany, és continuar col·laborant de forma directa amb la Fundació Banc d’Aliments perquè som conscients de la importància de la tasca que duen a terme, una feina molt necessària que s’ha vist complicada durant la pandèmia».

Tant Catalina Cladera com la presidenta de l’IMAS han volgut aprofitar la trobada per agrair la dedicació desinteressada de totes les persones que col·laboren amb l’entitat, «ja que amb el seu temps i dedicació fan possible que moltes famílies de Mallorca que viuen en situació de precarietat puguin tenir cobertes les seves necessitats bàsiques», ha destacat Sofia Alonso.

La consellera de Drets Socials ha remarcat «l’esforç que ha suposat per a tots els voluntaris implicats en el Banc d’Aliments atendre la demanda creixent durant els mesos de pandèmia i estem molt agraïts per la seva entrega i compromís».

La Fundació Banc d’Aliments de Mallorca, guardonada l’any passat amb el Premi Jaume II en reconeixement per la seva tasca, distribueix, diàriament, entre 6 i 7 tones de productes de primera necessitat a prop d’un centenar d’entitats socials, que són les encarregades de fer-los arribar a més de 3.000 persones que viuen en situació de vulnerabilitat.

El president de l’entitat, Raimundo Montis, ha reconegut que «s’estan vivint uns moment complicats. Ha canviat el perfil i s’ha incrementat el número de persones que demanden els nostres serveis» i ha destacat la solidaritat de les administracions i del poble mallorquí per “anar sortint d’aquesta situació». «Banc d’Aliments són les institucions i la societat mallorquina, perquè sense ells no existiria», ha dit.

A més de la subvenció nominativa de 100.000 euros aprovada el passat mes de maig pel Ple del Consell de Mallorca, per ajudar a la Fundació a desenvolupar amb més facilitat la seva tasca de repartiment de recursos bàsics a la resta d’entitats de Mallorca afectades per l’increment de la demanda a causa de la pandèmia, Banc d’Aliments rebrà 40.000 euros de la convocatòria de subvencions per a entitats locals.

Noticias relacionadas:

25 de marzo de 2026

Las participantes confeccionarán, con la técnica de calceta y ganchillo, mantas de narices: unas mantas con el diseño de la icónica nariz roja de la entidad. Estas piezas artesanales se entregarán a Sonrisa Médica para apoyar su labor social

20 de marzo de 2026

La tercera sesión analiza el impacto de los delitos tecnológicos en la infancia y adolescencia y revisa el estado de la implantación del modelo Barnahus en Mallorca.

19 de marzo de 2026

El presidente del IMAS, Guillermo Sánchez, ha participado en la presentación de la reforma de la antigua residencia municipal, que contará con una inversión de 6,2 millones de euros 

18 de marzo de 2026

El conseller de Benestar Social y presidente del IMAS, Guillermo Sánchez, ha participado en la presentación de un nuevo recurso orientado a la vida independiente

17 de marzo de 2026

La inversión ha permitido adquirir mobiliario especializado, equipamiento clínico e incorporar mejoras de accesibilidad para reforzar la calidad asistencial

11 de marzo de 2026

El recurso ofrecerá 17 plazas de vivienda supervisada y 10 de centro de día dentro del plan de ampliación de vivienda impulsado por el IMAS

11 de marzo de 2026

Los consejeros y consejeras han preparado la jornada en talleres previos y han compartido las propuestas con representantes de los diferentes departamentos de la institución insular

10 de marzo de 2026

Las sesiones ofrecen herramientas prácticas para reconocer, expresar y gestionar las emociones, y reforzar así la autonomía y el bienestar emocional 

3 de marzo de 2026

Las plazas se destinan a residencias públicas y a las Unidades de Conductas Adictivas 

25 de febrero de 2026

El CPAP Llar de Felanitx y la cooperativa d’ensenyament Es Lledoner organizan una diada para fomentar el envejecimiento activo y el intercambio entre generaciones 

23 de febrero de 2026

El presidente del IMAS, Guillermo Sánchez, participa en la visita al proyecto, que reforzará la red pública de atención a la dependencia en el Pla de Mallorca

16 de febrero de 2026

El recurso dispondrá de 10 nuevas plazas, previstas dentro de las 137 que la institución insular habilitará este año para reforzar la red de vivienda concertada