L’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS) ja prepara la nova edició dels Premis a la Innovació Social 2023. Uns guardons que, des de l’any 2008, reconeixen la tasca transformadora de projectes i iniciatives pensades per donar una resposta efectiva i innovadora als nous reptes socials.
Les persones o entitats de l’àmbit dels serveis socials interessades a presentar la seva candidatura ho podran sol·licitar des de demà dilluns i fins al divendres 16 de juny de forma telemàtica, mitjançant la seu electrònica del Consell de Mallorca o el registre electrònic de l’IMAS.
L’edició d’enguany repartirà un total de 48.000 euros en tres categories:
– Premi a la Innovació Social, que contempla cinc guardons diferents, de 6.300 euros cada un, per a projectes d’actuacions municipals, insulars o de cooperació internacional, desenvolupades des de Mallorca en 2022. Es valorarà que siguin exemplars quant a coherència i impacte envers els drets socials, igualtat d’oportunitats o millora de la qualitat de vida.
– Premi Pere Mascaró, el de major dotació econòmica, amb 10.200 euros, que premia estudis, publicacions o investigacions de l’any passat destinades a promoure la millora, l’eficiència, l’agilitat i la sostenibilitat dels models actuals aplicats als serveis socials a Mallorca.
– Premi a la millor campanya de sensibilització, valorat en 6.300 euros, per posar en relleu la publicació, campanya informativa o formativa, programa, acció ciutadana, xarxa social, pàgina web o producte informatiu que hagi aconseguit resultats d’impacte social transmetent una imatge positiva dels drets socials i de la participació ciutadana per afrontar les necessitats i els reptes socials en 2022.
Així mateix, tal com s’ha fet a anteriors edicions, enguany s’estableixen dos reconeixements. Per una banda, a la trajectòria d’una entitat o grup d’entitats del Tercer Sector Social, per la seva aportació a la transformació social cap a una societat més justa i inclusiva. I d’altra, la trajectòria personal o professional d’una persona com a exemple per a la igualtat d’oportunitats i els drets socials.
Igualment, també es realitzaran mencions específiques a iniciatives que, encara que no s’hagin presentat a la convocatòria, es consideri que han de ser destacades com a projectes referents.
L’òrgan competent per proposar tant les mencions com els reconeixements a projectes de Mallorca, Espanya o Europa no presentats als premis, però significants per ser inspiradors i referents dins el context dels serveis socials de l’illa, és el Consell Assessor de Serveis Socials de l’IMAS.
Tota la informació sobre les bases, els requisits i procediment de la convocatòria als documents adjunts, es troba a la seu electrònica del Consell o a la publicació del BOIB d’ahir dissabte, 27 de maig. En cas de dubtes sobre la informació o el procediment de tramitació de la documentació, l’IMAS ha habilitat el correu electrònic premis@imas.conselldemallorca.net.
El presidente del Consell de Mallorca y el conseller de Benestar Social y presidente del IMAS han visitado hoy su estado
El presidente del IMAS denuncia la falta de criterios claros, la saturación extrema del sistema y la absoluta insuficiencia de los recursos prometidos por el Estado
Los siete centros de promoción de la autonomía personal continúan ofreciendo talleres para personas mayores durante los meses de verano en toda Mallorca
El Consell de Mallorca, a través del IMAS, ha registrado un incremento del 13% en las solicitudes respecto al pasado año y ha atendido cerca de 400 consultas presenciales y peticiones de asistencia
Con casi 345 horas de apertura durante los meses de julio y agosto, la piscina se consolida como espacio terapéutico y comunitario para las personas mayores, los residentes y los vecinos del barrio
La residencia pública del IMAS celebra por segundo año consecutivo esta fiesta tradicional con gran participación de residentes, familiares y profesionales
La reforma supondrá la creación de 34 plazas adaptadas al modelo de atención centrada en la persona
Tras años de reivindicaciones, el Consell de Mallorca ha desbloqueado el pago de este complemento que mejora las condiciones laborales de cientos de profesionales del sector
El presidente del Consell, Llorenç Galmés, y el presidente del IMAS, Guillermo Sánchez, han firmado hoy con todos los municipios de Mallorca los convenios de financiación, que suponen un incremento de casi el 20 % respecto al plan anterior
Una iniciativa que se enmarca en el compromiso del Consell de Mallorca con la calidad de vida y que contribuirá a mejorar el bienestar emocional y la desinstitucionalización de los cerca de 240 residentes y usuarios de la Llar