IMAS i IBAVI posen en funcionament la primera Oficina Insular d’Habitatge Social per acompanyar les persones en situació de vulnerabilitat de Mallorca

Aquest nou recurs ofereix assessorament jurídic i social  a la vegada que gestionarà una xarxa de places d’allotjament transitori per donar cobertura a emergències temporals en matèria d’habitatge

Una finestreta única per a qualsevol tipus de consultes i tràmits en matèria d’habitatge dotada amb un equip tècnic especialitzat per acompanyar les persones en situació de vulnerabilitat habitacional a trobar la millor solució a la seva situació. Amb aquesta intenció neix l’Oficina Insular d’Habitatge Social de Mallorca. Un servei de l’IMAS, en col·laboració amb l’Institut Balear de l’Habitatge (IBAVI), que ofereix a persones de la Part Forana una atenció directa i integral relacionada amb les necessitats d’habitatge.

«Treballam sense descans per no deixar ningú sense el recurs que necessita. L’habitatge és un bé de primera necessitat i, una vegada més, la coordinació interinstitucional ha resultat clau per engegar aquest nou servei públic que volem convertir en un referent a nivell comunitari, una xarxa d’ajuda i suport per a totes les persones amb dificultats d’allotjament. Donam una atenció completa i personalitzada i promovem iniciatives dirigides a la prevenció i a la protecció», ha destacat la presidenta de l’IMAS, Sofia Alonso, durant la visita a la nova Oficina.

Per la seva part, la gerent de l’IBAVI, Olvido Terrassa, ha afegit que «amb l’obertura d’aquesta oficina donam compliment a la Llei de l’Habitatge de les Illes Balears. En aquesta legislatura hem millorat molt l’atenció a la ciutadania en matèria d’habitatge, hem desplegat oficines a diferents illes i municipis i hem millorat l’atenció presencial i virtual».

Ubicada al número 8 del carrer Pere de Sant Joan d’Inca, l’Oficina Insular d’Habitatge Social, ideada per la Direcció Insular d’Atenció Comunitària i Projectes Estratègics de l’IMAS, ofereix presencialment assessorament jurídic i social amb les persones amb problemes relacionats amb allotjament, prèvia cita, els dimarts de 13.30 a 19 hores i la resta de dies de 9 a 14 hores. També poden contactar a través del telèfon 971 85 62 95 o del correu oficinahabitatge@imas.conselldemallorca.net.  A més, des d’aquí es desenvoluparan serveis, programes i accions que inclouran la prevenció, mediació i protecció de la ciutadania de Mallorca en matèria d’habitatge. Una feina coordinada amb els serveis socials municipals i entitats socials de l’àmbit. 

Durant la visita, Alonso i Terrassa, han estat acompanyades pel batle d’Inca, Virgilio Moreno, representants de les entitats socials Creu Roja, Càritas, Grec i Intress, i pel director insular d’Atenció Comunitària i Projectes Estratègics, Omar Lamin, qui ha explicat que «la intenció és que aquest sigui un punt d’informació sobre les opcions que hi ha per afrontar els problemes de pagament de l’habitatge (préstec hipotecari o renda de lloguer), on es trobi intermediació per prevenir la pèrdua d’habitatge i evitar l’exclusió residencial i social, es rebi assessorament relacionat amb els drets i deures derivats d’una relació contractual o informació relacionada amb ajudes en matèria d’habitatge».

Així mateix, des de l’Oficina, ha destacat Lamin, es gestionarà el Programa Habitatges Socials Temporals. Es tracta d’una xarxa d’allotjaments de caràcter transitori que, a dia d’avui i gràcies a un conveni signat amb l’IBAVI, té a la seva disposició un total de 10 immobles repartits a diferents indrets de l’illa, que permet donar suport a les famílies vulnerables que s’han vist afectades per algun procés de desnonament o que es troben en situació d’emergència habitacional i social i necessiten disposar d’una llar.

En aquest sentit, el batle d’Inca ha volgut «agrair a totes les administracions i organitzacions la feina que faran al nostre municipi i a la comarca per apropar un servei molt necessari a la ciutadania, ja que l’accés a l’habitatge és una problemàtica important».

Aquesta xarxa d’habitatges es complementa amb un acompanyament personalitzat i individualitzat a les persones usuàries per afavorir-ne el procés d’integració social i evitar que acabin al circuit de l’exclusió social.

En aquest sentit, la titular de Drets Socials del Consell de Mallorca ha explicat que «la nostra responsabilitat és protegir les persones més vulnerables, evitar que ningú quedi al carrer i ho fem apostant de forma prioritària per la proximitat i per la desinstitucionalització i treballant a la vegada en la recerca  de solucions a llarg termini que garanteixin la seva estabilitat i benestar».

A més d’aquests serveis, l’Oficina desenvolupa altres quatre programes:

–    Programa Lloguer Assequible
Consisteix en sensibilitzar la població en relació amb la problemàtica de l’habitatge i sobre la necessitat de formar part de la solució que pugui revertir aquesta situació amb la captació de cases per a lloguer assequible, assessorant els propietaris sobre els beneficis, seguretat i estabilitat jurídica per a ells i, la col·laboració en un projecte social que dona oportunitats a la ciutadania de Mallorca.

L’objectiu és crear una borsa d’habitatges de lloguer a baix preu i una borsa de persones, famílies o unitats de convivència en situació o risc de vulnerabilitat residencial i social, que necessitin optar a una vivenda.

–    Programa Pel Dret Energètic
Acompanyament, assessorament i gestió relativa a la garantia del manteniment de subministres bàsics.

–    Programa Forma Habitatge
Sessions formatives i tallers grupals per als ciutadans i professionals.

–    Programa Noves Alternatives d’Habitatge
Informació/assessorament sobre cohabitatge sènior, habitatge col·laboratiu, etc.

Noticias relacionadas:

13 de junio de 2025

La XIV jornada «Una mirada a la protección de las personas mayores» ha reunido un centenar de profesionales de los servicios sociales de Mallorca para reflexionar sobre el buen trato, la inclusión y la protección activa

12 de junio de 2025

Se trata de una reivindicación histórica que el IMAS ha desbloqueado esta legislatura con un acuerdo pionero con los sindicatos

11 de junio de 2025

Alumnos y personas asociadas de los centros de promoción de la autonomía personal han participado en un encuentro centrado en las emociones, el buen trato y la conexión entre generaciones 

6 de junio de 2025

El presidente Galmés recibe cincuenta alumnos con necesidades auditivas del colegio La Purísima en una visita guiada al Palau del Consell, que ya dispone de bucles magnéticos y servicio de intérpretes de lengua de signos 

2 de junio de 2025

Con un presupuesto de 600.000 euros, por primera vez este año se ha previsto una línea para financiar servicios residenciales de respiro familiar para facilitar la conciliación de los cuidadores.

30 de mayo de 2025

El presidente del Consell de Mallorca, Llorenç Galmés, ha compartido con más de 100 personas asociadas y profesionales del centro de promoción de la autonomía de Manacor una jornada de hermandad.

 

28 de mayo de 2025

A partir de hoy y hasta el 27 de junio se podrá solicitar esta ayuda económica que cubre gastos de material de apoyo técnico y de movilidad

22 de mayo de 2025

La actividad, que ya se ha convertido en una tradición en el centro de sa Pobla, fomenta la socialización, el envejecimiento activo y el contacto con las raíces culturales

21 de mayo de 2025

El Consell Rector ha aprobado la ampliación de cuatro viviendas, que permitirán reducir la lista de espera del servicio de inserción social 

20 de mayo de 2025

El acuerdo establece mecanismos de coordinación estables entre los servicios sociales municipales y el Servei d’Infància i Adolescència del Consell de Mallorca 

 

 

15 de mayo de 2025

La jornada con el profesor Jesús Palacios coincide con el Día Internacional de las Familias y reafirma el compromiso del Consell de Mallorca con la infancia vulnerable

 

6 de mayo de 2025

El plazo para solicitarlas empieza mañana y termina el próximo 27 de mayo