Consell, Govern i Ajuntament firmen un conveni per reformar les instal·lacions de la residència municipal de Llucmajor

Invertiran 1,2 milions d’euros per iniciar les obres d’adequació a la normativa vigent

El Consell de Mallorca, a través de l’IMAS, la Conselleria d’Afers Socials del GOIB i Ajuntament impulsen la reforma de la residència municipal de Llucmajor per adequar les seves places a les necessitats de les persones amb dependència i poder incorporar-les així a la Xarxa Pública d’Atenció a la Dependència de les Illes Balears. En aquest sentit, la presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, la consellera d’Afers Socials i Esports del Govern, Fina Santiago i el batle de l’Ajuntament de Llucmajor, Éric Jareño, han signat avui un conveni per cofinançar amb 1,2 milions d’euros l’inici de les obres d’adaptació i reforma de les instal·lacions d’aquesta residència per a persones majors.

Concretament, en una primera fase, es preveu l’adaptació a la normativa vigent d’un total d’11 places per a gent gran en situació de dependència. D’acord amb el conveni, la Conselleria aportarà 750.000 €, l’Ajuntament un total de 300.000 € i l’Institut Mallorquí d’Afers Socials 150.000 €, a més del compromís de gestionar la residència quan hagin finalitzat totes les obres previstes. El pressupost inclou les obres de reforma i el pagament d’equipament i mobiliari necessari.
«És un espai emblemàtic i amb una singularitat que fa que estiguem especialment satisfets de poder-la conservar. A més, és un exemple de residència municipal arrelada al poble, que s’integrarà a la xarxa insular de residències i a la vegada a la Xarxa Pública d’Atenció a la Dependència, i que s’adaptarà per donar un millor servei i de qualitat als usuaris» ha explicat la presidenta del Consell de Mallorca.

Per la seva part, la consellera Fina Santiago ha destacat que «és una adaptació a la normativa per atenció a la dependència, que es fa en tres fases, sense que els residents hagin d’abandonar el centre. N’obtindrem unes 50 places residencials, totes adaptades a la normativa. Aquesta reforma està incorporada en els projectes d’inversió que està fent el Govern, tenim en projecció 10 residències, algunes acabades, altres en diferents processos i, per tant, aquesta reforma ampliarà les places residencials per a persones en situació de dependència».

El centre seguirà el Model d’Atenció Centrat en la Persona que l’IMAS aplica a tots els seus serveis i recursos, i el projecte de reforma previst s’ha elaborat seguint la normativa vigent i les necessitats d’aquest model que ofereix un tracte més personalitzat acord amb les necessitats específiques de cada persona usuària. 
L’antiga residència de Llucmajor, propietat de l’Ajuntament, està formada per un edifici principal de quatre plantes i un celler, i un immoble annex, que és el que ara serà cedit a la Conselleria d’Afers Socials a través del Consorci de Recursos Sociosanitaris i Assistencials de les Illes Balears. En aquest sentit, el batle Éric Jareño ha subratllat la importància d’aquest conveni perquè garanteix l’adaptació de les instal·lacions a les necessitats de les persones residents.

A l’acte de signatura han assistit a l’acte la consellera de Drets Socials del Consell i presidenta de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials, Sofia Alonso, la directora insular d’Atenció Sociosanitària, Elsa Herranz, i, per part del Govern, el director general de Planificació, Equipaments i Formació, Juan Manuel Rosa, el gerent del Consorci de Recursos Sociosanitaris i Assistencials de les Illes Balears, Juan Manuel Martínez, a més del regidor de Serveis Socials de Llucmajor, Gabriel Rojo.

En acabar la reforma, s’integraran un total de 50 places a la Xarxa Pública d’Atenció a la Dependència i està prevista la creació d’una comissió mixta, formada per representants de l’IMAS i de l’ajuntament de Llucmajor, per acordar les condicions  mitjançant les quals l’Institut Mallorquí d’Afers Socials s’encarregarà de la gestió del servei residencial.

Noticias relacionadas:

24 de abril de 2026

El conseller de Benestar Social ha asistido a esta jornada en la que los usuarios de este Centro de Promoción de la Autonomía Personal y del grupo de memoria de Sant Joan han intercambiado experiencias y vínculos 

23 de abril de 2026

La vicepresidenta del IMAS, el director insular de Emergències la directora insular de Atenció Sociosanitària han asistido a esta demostración del trabajo que hacen el tándem bomberos y perros de búsqueda 

22 de abril de 2026

El IMAS distribuirá una guía informativa con pautas prácticas a todos los ayuntamientos para facilitar la atención a la ciudadanía y eliminar barreras   

20 de abril de 2026

El 100 % de lo que recauden los equipos se destina a financiar proyectos solidarios y sanitarios de la Fundación Sant Joan de Déu

14 de abril de 2026

Este espacio puntero está pensado para mejorar el bienestar emocional y cognitivo de las personas con discapacidad, trastornos del desarrollo o con necesidades especiales

13 de abril de 2026

Hoy se abre el plazo para solicitar este soporte económico que cubre gastos en material y tratamientos y que consolida la partida para financiar servicios de respiro para familiares cuidadores

10 de abril de 2026

El IMAS organiza esta formación que combina contenidos teóricos con una parte práctica remunerada

9 de abril de 2026

La creación de una comisión de estudio supone el primer paso para integrar el centro en la red pública del IMAS y reforzar la atención a la dependencia en la isla

1 de abril de 2026

Una cincuentena de familias se ha acogido ya a este servicio pionero, que ofrece un centenar de plazas 

30 de marzo de 2026

Profesionales y entidades del ámbito del tercer sector pueden presentarse a partir del próximo lunes y hasta día 15 de mayo a una nueva edición que incorpora el reconocimiento a la trayectoria de un voluntariado

26 de marzo de 2026

Diez personas trabajan en el IMAS en el marco del programa SOIB Impulsa’T 2025- 2026.

26 de marzo de 2026

El presidente del IMAS ha asistido a la actividad donde alumnos del IES Manacor han interpretado cinco piezas ante las personas usuarias del centro