La consellera d’Afers Socials i Esports, Fina Santiago, la insular de Drets Socials i presidenta de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS), Sofia Alonso, i el batle de Calvià, Alfonso Rodríguez, han visitat les obres del futur centre de dia de Palmanova que ja ha entrat a la seva recta final. Es tracta del primer centre de dia del municipi, si no es compten les places públiques a la Llar de Calvià. Les obres ja estan acabades i ara només manca equipar-lo i fer-ne l’autorització.
El Consell de Mallorca, a través de l’IMAS, serà l’encarregat d’autoritzar-lo. Per la seva banda, l’Ajuntament de Calvià, serà l’encarregat de gestionar-lo. Es preveu que tengui uns 10 treballadors. Una vegada entri en funcionament la Conselleria d’Afers Socials seguirà lligat al centre ja que s’encarregarà de concertar les places reservades a atendre la població de dependència.
«És un centre més que necessari per a la ciutadania de Calvià que respon al que cercam des del Consell de Mallorca, que les persones puguin envellir prop de ca seva, que puguin triar el recurs que més s’adapta a les seves necessitats prop del seu entorn. Ès un centre de dia polivalent molt lluminós i eficient», ha destacat la consellera insular de Drets Socials i presidenta de l’IMAS, Sofía Alonso.
Per la seva banda la consellera Santiago ha recordat que «totes les Illes Balears estam envellint i, per tant, aquests serveis són absolutament necessaris. L’aposta del Govern per l’atenció a la dependència ha estat clara. Actualment hi ha 9 residències i 14 centres de dia en projecció», qui també ha apuntat que «s’han promocionat i incrementat també altres serveis com el d’ajuda a domicili, el de teleassistència i les ajudes econòmiques, un ventall divers perquè a mesura que les nostres necessitats canviïn puguem adaptar-nos a un servei o altre».
El batle del municipi, Alfonso Rodríguez, ha assenyalat que «desitjàvem poder disposar d’aquesta infraestructura molt important per a Calvià, ja que duu un ritme poblacional d’envelliment que en pocs anys ha incrementa molt».





El servicio cuenta con 65 plazas concertadas con el IMAS destinadas a fomentar la autonomía personal y la inclusión social de las personas con discapacidad
Representantes de la institución insular visitan la residencia de Son Caulelles para valorar el impacto directo del convenio con el Govern en la calidad de vida de las personas mayores dependientes
El presidente Llorenç Galmés ha participado en esta jornada de convivencia, creatividad y música, que ha reunido a los siete centros de la red y ha reconocido el papel de los CPAP en la promoción de un envejecimiento activo.
El presidente Galmés ha defendido durante la inauguración un modelo que garantice el bienestar, las oportunidades y una atención integral para todos los niños, niñas y adolescentes de la isla
Un encuentro pionero que, coincidiendo con el Día Internacional de las Personas con Discapacidad, ha dado protagonismo a los testimonios y a los recursos que impulsan una Mallorca más accesible
El programa llegará a las más de 3.200 personas mayores de 65 años que son usuarias de alguno de los siete centros de promoción de la autonomía personal del Consell de Mallorca.
El presidente Galmés ha visitado las obras, que avanzan a buen ritmo, y supondrán la creación de 52 plazas adaptadas al nuevo modelo de atención centrada en la persona, además de mejorar la accesibilidad y la sostenibilidad del edificio.
El presupuesto del área crece un 7,4 % y consolida la reforma de centros, la apertura de nuevos servicios y el apoyo a los ayuntamientos.
El Consell cede el Teatro Principal para la celebración de este concierto solidario, que permitirá invitar a niños en situación de vulnerabilidad a través del IMAS
El plan incorpora mejoras en los centros, refuerzo de plazas de emergencia e inicia el primer programa específico para jóvenes de 18 a 25 años en situación de calle.
Reflexionar sobre como la sociedad puede contribuir a la recuperación de las víctimas y dar respuesta a sus necesidades ha sido el objetivo principal del encuentro
El presidente del IMAS y conseller de Benestar Social, Guillermo Sánchez, destaca que envejecer en buenas condiciones «debe dejar de ser una excepción para convertirse en un derecho universal».