La presidenta del Consell, Catalina Cladera, i la consellera de Drets Socials i presidenta de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS), Sofia Alonso, acompanyades per la vicepresidenta segona de l’IMAS, Magdalena Gelabert, i el director insular de Reinserció Social, Guillermo Montero, han anunciat avui la posada en marxa d’una nova ajuda que reforça el programa d’acompanyament cap a la inclusió sociolaboral de les persones i famílies en risc d’exclusió.
L’Ajuda d’Urgència Social per al Suport als Processos d’Inserció és compatible amb l’Ingrés Mínim Vital (IMV) i la Renda Social Garantida (RESOGA), i està condicionada a la participació activa de les persones beneficiàries en els itineraris dissenyats pels professionals de l’àrea d’Inclusió Social per aconseguir la seva inserció laboral. L’import mensual a percebre oscil·la entre els 135 i els 607 euros en funció dels ingressos de la unitat familiar i de la seva composició.
«Volem evitar que a Mallorca la manca de recursos sigui un impediment per iniciar un projecte de vida digna» ha expressat la presidenta Cladera. «Per això reforçam les polítiques socials del Consell posant en marxa una nova ajuda amb l’objectiu que tothom tengui una oportunitat d’inserir-se social i laboralment. Feim un esforç per no deixar ningú enrere i acompanyar totes les persones i famílies que ho necessiten a superar situacions de vulnerabilitat» ha dit.
El programa d’acompanyament s’inicia amb una primera fase d’avaluació personal integral a partir de la qual professionals especialitzats i participants consensuen un pla individualitzat adaptat a cada circumstància que concreta què fer i cap a on anar per aconseguir la seva reinserció en la societat i prevenir que es cronifiquin situacions d’atur o de dependència de les prestacions socials.
“L’objectiu és evitar que s’agreugi la situació de les famílies que viuen en risc d’exclusió a Mallorca, possibilitar que puguin deixar de dependre de les ajudes socials, capacitar-les i, en alguns casos, dotar-les d’habilitats socials i empoderar-les perquè puguin aconseguir una feina digna que les permeti millorar la seva qualitat de vida”, ha dit la consellera Sofia Alonso.
La concessió de l’ajuda econòmica, que està supeditada al compromís de seguir amb l’itinerari marcat que és supervisat de manera constant per cada assessor, té una durada d’un any. Aquesta prestació, a diferència de la RESOGA o l’IMV, no cerca cobrir les necessitats bàsiques, sinó que funciona com un incentiu per a les persones o famílies en situació vulnerable que es troben dins el procés d’acompanyament d’inserció laboral. Una ajuda extra per poder assumir les despeses o la manca d’ingressos vinculada al temps que dediquen als itineraris acordats.
L’IMAS destinarà a aquest programa un total de 2.721.000 € fins al 2024, 1.002.000 € enguany i 1.719.000 € el 2023 i es calcula que se’n podran beneficiar unes 500 famílies cada any. La quantitat a percebre dependrà del nombre d’integrants del grup de convivència i dels ingressos que declarin, tot i que només podrà rebre l’ajuda econòmica un dels membres.
Tot i això, des de l’àrea d’Inclusió del Consell s’estudiaran tots els casos del nucli familiar i es traçaran els itineraris d’acompanyament de cada integrant per separat i de forma individualitzada d’acord amb les necessitats i mancances de cadascun.
A més, si passat un any des de la concessió de l’Ajuda d’Urgència Social per al Suport als Processos d’Inserció, no s’han aconseguit els objectius marcats, la retirada de l’ajuda econòmica no implica el final del procés, ja que des del servei d’acompanyament es continuarà treballant sense pausa en cada cas.



El Ayuntamiento de Alcúdia es el primer municipio de Mallorca que incorpora esta guía visual impulsada por el IMAS, que se distribuirá a todos los consistorios de la isla para avanzar hacia una atención más accesible e inclusiva.
La residencia pública del IMAS reúne a residentes, familiares y profesionales en una jornada festiva que promueve el envejecimiento activo y la vida en comunidad
Guillermo Sánchez visita la Llar d’Ancians de Palma para conocer el funcionamiento de este programa, que la Fundació s’Hort Vell lleva a cabo cada lunes para estimular la memoria, la socialización y el estado de ánimo de los residentes
Las ayudas del IMAS se pueden solicitar hasta el 27 de julio y cubren gastos de material de apoyo técnico y de movilidad adquiridos durante 2025
La rápida actuación de los Bombers de Mallorca y la coordinación de los servicios de emergencia han permitido evacuar la residencia sin víctimas mortales ni heridos graves, mientras el IMAS garantiza la atención y el realojo de las personas afectadas
CineCiutat ha acogido la presentación pública de esta campaña impulsada por los niños, niñas y adolescentes del Consell de la Infància i l’Adolescència del IMAS y un homenaje a las familias acogedoras
El presidente del IMAS acompaña a las personas participantes en la recta final de un curso que ha consolidado el éxito de los talleres de memoria en toda Mallorca
Un centenar de profesionales del ámbito de los servicios sociales y atención a las personas mayores han participado en el acto conmemorativo del Día Mundial de la Toma de Conciencia sobre el Abuso y el Maltrato a las Personas Mayores organizado por el IMAS
El órgano impulsado por el IMAS aprueba actualizar su composición y funcionamiento para ampliar la representatividad y mejorar la coordinación en la protección de los derechos de los niños y adolescentes.
El lema de este año es «Llengües de signes per mil motius»
El encuentro, organizado conjuntamente con el OBIA y la Direcció General de Famílies, Infància, Joventut, Diversitat i Igualtat, ha reunido profesionales de diferentes ámbitos para avanzar en la prevención de la violencia contra niños y adolescentes
El IMAS reúne a personas usuarias de cinco centros de promoción de la autonomía personal y alumnado del colegio Sant Vicenç de Paül de Sa Vileta tras un curso de intercambio de experiencias y aprendizaje compartido