La presidenta del Consell, Catalina Cladera, i la consellera de Drets Socials i presidenta de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS), Sofia Alonso, acompanyades per la vicepresidenta segona de l’IMAS, Magdalena Gelabert, i el director insular de Reinserció Social, Guillermo Montero, han anunciat avui la posada en marxa d’una nova ajuda que reforça el programa d’acompanyament cap a la inclusió sociolaboral de les persones i famílies en risc d’exclusió.
L’Ajuda d’Urgència Social per al Suport als Processos d’Inserció és compatible amb l’Ingrés Mínim Vital (IMV) i la Renda Social Garantida (RESOGA), i està condicionada a la participació activa de les persones beneficiàries en els itineraris dissenyats pels professionals de l’àrea d’Inclusió Social per aconseguir la seva inserció laboral. L’import mensual a percebre oscil·la entre els 135 i els 607 euros en funció dels ingressos de la unitat familiar i de la seva composició.
«Volem evitar que a Mallorca la manca de recursos sigui un impediment per iniciar un projecte de vida digna» ha expressat la presidenta Cladera. «Per això reforçam les polítiques socials del Consell posant en marxa una nova ajuda amb l’objectiu que tothom tengui una oportunitat d’inserir-se social i laboralment. Feim un esforç per no deixar ningú enrere i acompanyar totes les persones i famílies que ho necessiten a superar situacions de vulnerabilitat» ha dit.
El programa d’acompanyament s’inicia amb una primera fase d’avaluació personal integral a partir de la qual professionals especialitzats i participants consensuen un pla individualitzat adaptat a cada circumstància que concreta què fer i cap a on anar per aconseguir la seva reinserció en la societat i prevenir que es cronifiquin situacions d’atur o de dependència de les prestacions socials.
“L’objectiu és evitar que s’agreugi la situació de les famílies que viuen en risc d’exclusió a Mallorca, possibilitar que puguin deixar de dependre de les ajudes socials, capacitar-les i, en alguns casos, dotar-les d’habilitats socials i empoderar-les perquè puguin aconseguir una feina digna que les permeti millorar la seva qualitat de vida”, ha dit la consellera Sofia Alonso.
La concessió de l’ajuda econòmica, que està supeditada al compromís de seguir amb l’itinerari marcat que és supervisat de manera constant per cada assessor, té una durada d’un any. Aquesta prestació, a diferència de la RESOGA o l’IMV, no cerca cobrir les necessitats bàsiques, sinó que funciona com un incentiu per a les persones o famílies en situació vulnerable que es troben dins el procés d’acompanyament d’inserció laboral. Una ajuda extra per poder assumir les despeses o la manca d’ingressos vinculada al temps que dediquen als itineraris acordats.
L’IMAS destinarà a aquest programa un total de 2.721.000 € fins al 2024, 1.002.000 € enguany i 1.719.000 € el 2023 i es calcula que se’n podran beneficiar unes 500 famílies cada any. La quantitat a percebre dependrà del nombre d’integrants del grup de convivència i dels ingressos que declarin, tot i que només podrà rebre l’ajuda econòmica un dels membres.
Tot i això, des de l’àrea d’Inclusió del Consell s’estudiaran tots els casos del nucli familiar i es traçaran els itineraris d’acompanyament de cada integrant per separat i de forma individualitzada d’acord amb les necessitats i mancances de cadascun.
A més, si passat un any des de la concessió de l’Ajuda d’Urgència Social per al Suport als Processos d’Inserció, no s’han aconseguit els objectius marcats, la retirada de l’ajuda econòmica no implica el final del procés, ja que des del servei d’acompanyament es continuarà treballant sense pausa en cada cas.



El órgano impulsado por el IMAS aprueba actualizar su composición y funcionamiento para ampliar la representatividad y mejorar la coordinación en la protección de los derechos de los niños y adolescentes.
El lema de este año es «Llengües de signes per mil motius»
El encuentro, organizado conjuntamente con el OBIA y la Direcció General de Famílies, Infància, Joventut, Diversitat i Igualtat, ha reunido profesionales de diferentes ámbitos para avanzar en la prevención de la violencia contra niños y adolescentes
El IMAS reúne a personas usuarias de cinco centros de promoción de la autonomía personal y alumnado del colegio Sant Vicenç de Paül de Sa Vileta tras un curso de intercambio de experiencias y aprendizaje compartido
El conseller de Benestar Social y presidente del IMAS, Guillermo Sánchez, ha asistido en la Conferencia Sectorial de Servicios Sociales, en la cual se ha aprobado el incremento de la financiación de los servicios sociales comunitarios y el nuevo Plan de Equipaciones 2026-2029
El centro campaner fue uno de los beneficiarios de la primera convocatoria de ayudas, mientras continúa abierto el plazo para solicitar las subvenciones de 2026
El presidente del IMAS ha asistido a la tradicional comida de hermandad entre usuarios y profesionales del Centro de Promoción de la Autonomía Personal, que registra también una cifra récord de propuestas dirigidas a personas mayores de la comarca
El futuro centro forma parte del mayor crecimiento de plazas residenciales públicas impulsado por la institución insular y reforzará la atención a las personas mayores en el Levante de Mallorca
El nuevo recurso apuesta por un modelo de pequeño hogar, integrado dentro del pueblo, que promueve la autonomía personal y contribuye a hacer posible una inclusión real
El presidente Galmés ha compartido con usuarios y profesionales una jornada de convivencia y tradición en el oratorio, en una actividad consolidada que promueve el envejecimiento activo y el vínculo con la comunidad.
El IMAS asumirá la concertació del servicio, que refuerza el modelo de vida autónoma y amplía la red de recursos residenciales en la isla
Este incremento permitirá ampliar la red hasta las 1.463 plazas y culminar, en 2027, el mayor crecimiento residencial impulsado por la institución insular, con un aumento del 73%