L’ajut «Bo per a les Famílies», una injecció econòmica directa de 200 € creada pel Consell de Mallorca a través de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS) per alleugerir l’impacte de la inflació en el preu de la cistella de la compra i en les factures de subministraments i energia, se podrà sol·licitar fins al pròxim dilluns dia 21 de novembre.
A dia d’avui prop de 22.000 unitats familiars han tramitat aquesta línia d’ajuts que compta amb un pressupost de 5 milions d’euros i té previst arribar fins a 25.000 famílies de Mallorca.
Durant tot el cap de setmana, i el mateix dilluns, de manera ininterrompuda les 24 hores del dia, totes aquelles unitats familiars que encara no ho hagin fet, poden demanar l’ajuda de 200€ ja que el tràmit és completament telemàtic i és pot accedir a través de la seu electrònica del Consell de Mallorca. El pot demanar qualsevol dels membres de la unitat familiar que disposi de Certificat Digital, DNI-e o Cl@ve o bé un representant sempre que tengui alguna d’aquestes identificacions electròniques.
A més, l’IMAS ha habilitat la web imasmallorca.net/boperalesfamilies des d’on a més d’accedir directament al tràmit, hi ha informació de la campanya així com tutorials per omplir la sol·licitud o com donar-se d’alta en les diferents plataformes d’identificació digital necessàries per a la seva tramitació.
Es pot demanar una única ajuda per nucli familiar. Poden ser beneficiàries les unitats familiars empadronades a Mallorca amb almanco un any d’antiguitat de residència i amb uns ingressos màxims de 40.531 euros durant l’exercici fiscal de 2021.
Durant la campanya, que va arrancar dia 21 d’octubre, s’ha comptat amb la col·laboració d’agents de Mallorca Activa que s’han desplaçat diàriament a diferents municipis de l’illa per donar assistència en l’ús de mitjans electrònics i facilitar-ne l’accés a les famílies que no compten amb aquests recursos. En total han fet més de 900 atencions presencials.
Un treball que ha reforçat la tasca del personal de les oficines d’atenció ciutadana de l’IMAS de Palma, Inca i Manacor i del telèfon gratuït 900 100 444, que durant les darreres 4 setmanes han atès prop de 2.6000 telefonades relacionades amb dubtes sobre el tràmit, o a les altres dos línies habilitades pel Consell de Mallorca a través de Mallorca Activa, a través de les quals s’ha donat resposta a prop de 600 consultes telefòniques.



La celebración se extiende durante esta semana y la próxima en todos los centros residenciales gestionados por el Consell de Mallorca
El presidente del Consell, Llorenç Galmés, y el presidente del IMAS, Guillermo Sánchez, presentan esta iniciativa estratégica ante la dificultad para acceder a una vivienda
La iniciativa solidaria beneficiará a los niños y niñas de los centros de acogimiento residencial y a los que viven con familias acogedoras
La experiencia, impulsada en 2023 y recogida en el Anuari de la joventut de les Illes Balears 2025, refuerza el trabajo comunitario y en red entre servicios.
La actividad se enmarca dentro del proyecto que el IMAS desarrolla desde hace cinco años con el centro y que este año trabaja las emociones como hilo conductor
El Govern valora 17 proyectos para construir la ampliación y el IMAS gestionará las plazas nuevas para reforzar la atención a las personas mayores
La reforma del proyecto «Pista d’aterratge» permite pasar de 12 a 16 plazas residenciales y mejorar los espacios y la atención educativa de ninos, niñas y adolescentes tutelados por el IMAS
Los nuevos consellers y conselleras han tomado posesión del cargo y han leído un manifiesto en el que reivindican el derecho a participar y a ser escuchados
La segunda convocatoria de ayudas a residencias municipales, la nueva línea para personas con discapacidad y el incremento de las destinadas a entidades refuerzan el compromiso con la calidad de vida, la inclusión y la cohesión social
El presidente del IMAS y conseller de Benestar Social ha participado en una jornada clave para avanzar en la implantación de este modelo europeo de protección integral impulsado por el Govern de les Illes Balears
La vicepresidenta del IMAS, Magdalena García Gual, ha asistido a esta celebración, que se enmarca en los actos de Sant Antoni y Sant Sebastià que tienen lugar esta semana y la próxima en todos los centros del Instituto
Una veintena de profesionales de la orientación, en representación de más de 50 centros educativos de Mallorca, han participado en la conferencia «Créixer en família. Acolliment i escola»