El Consell de Mallorca, l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS) i l’Agència de Defensa del Territori (ADT) han iniciat ja la primera fase del procés d’estabilització laboral amb la publicació al BOIB de la convocatòria de 388 places amb l’objectiu comú de reduir la temporalitat fins al 8% del total de la plantilla, tal com fixa la normativa estatal. Aquestes places formen part de les 1.309 que es regularitzaran en total i que es distribueixen de la següent manera: 821 places a l’IMAS, 462 al Consell de Mallorca i 26 a l’ADT.
La consellera de Drets Socials i presidenta de l’IMAS, Sofia Alonso, i el conseller d’Hisenda i Funció Pública, Josep Lluís Colom, han explicat avui l’inici del procediment i han coincidit a remarcar que «engegam el procés d’estabilització més gran del Consell de Mallorca i l’IMAS, prova de la nostra aposta ferma per fomentar contractació indefinida i de qualitat de les persones que treballen a l’administració insular i que redundarà en una millora dels serveis cap a la ciutadania», ha destacat el conseller Josep Lluís Colom.
Concretament, les 388 places que es convoquen en aquesta primera fase corresponen als subgrups funcionarials, A1, A2, als grups laborals A i B i Nivell 1 i Nivell 2 per concurs excepcional i concurs oposició. Un total de 186 pertanyen a l’IMAS i 202 al Consell de Mallorca. En una segona fase, prevista pel mes de desembre, es convocaran la resta de places fins a arribar al total de 1.309 que s’estabilitzaran: 635 per part de l’IMAS i 286 per part del Consell de Mallorca i l’ADT.
La consellera Sofia Alonso ha explicat que «en l’àmbit dels serveis socials és especialment important donar continuïtat als professionals per afavorir que puguin crear un vincle amb els usuaris, quelcom que sovint és indispensable per poder donar l’atenció personalitzada que oferim en els nostres serveis. Amb l’inici d’aquest procés d’estabilització complim amb el compromís de reduir de manera dràstica la temporalitat i la contractació en precari».
D’altra banda, el Consell de Mallorca gestionarà la selecció de les places dels processos d’estabilització de 29 entitats locals de Mallorca, amb un total de 839 places, de personal funcionari i laboral. El conseller Josep Lluís Colom ha volgut ressaltar, en aquest sentit «l’aposta del Consell per donar resposta al procés d’estabilització dels municipis».
Les convocatòries amb les places ofertes varen sortir publicades al BOIB d’aquest dissabte dia 29 d’octubre, encara que els tràmits no s’iniciaran fins a la seva publicació al BOE, previsiblement durant les pròximes setmanes. En tots els casos s’han de fer de manera exclusivament telemàtica a través de la Seu Electrònica del Consell.
Per facilitar les tramitacions, tant l’IMAS com el Consell de Mallorca han posat en marxa dos webs específiques per a facilitar l’accés a sengles processos d’estabilització i altra informació d’interès respecte de les sol·licituds: www.imasmallorca.net/proces-estabilitzacio en el cas de l’IMAS i https://emap.conselldemallorca.cat/, per als processos del Consell de Mallorca, l’ADT i també els referents als procediments d’estabilització de personal funcionari i laboral de les entitats locals. A través d’aquestes pàgines web es podran buscar les convocatòries publicades i accedir als tràmits de la seu electrònica del Consell. La web de l’EMAP, a més, disposa d’un cercador de places del Consell, i un apartat en el qual es tindrà accés a informacions generals i notícies específiques del procés.
Cal recordar que d’aquestes primeres 388 places convocades a la primera fase per Consell de Mallorca, IMAS i ADT, 296 es convocaran pel sistema de concurs excepcional i 92 pel sistema de concurs oposició.



La vicepresidenta del IMAS, Magdalena García Gual, ha asistido a esta celebración, que se enmarca en los actos de Sant Antoni y Sant Sebastià que tienen lugar esta semana y la próxima en todos los centros del Instituto
Una veintena de profesionales de la orientación, en representación de más de 50 centros educativos de Mallorca, han participado en la conferencia «Créixer en família. Acolliment i escola»
Las sesiones, que hasta ahora se realizaban el segundo lunes de cada mes en la sede de Palma, se llevarán a cabo también el primer lunes en la de Inca y el tercer lunes en la sede que el IMAS tiene en Manacor
Este espacio permitirá reducir en un 40% el coste por plaza gracias a un modelo de atención ajustado al perfil de los menores y a la supresión de los gastos de alquiler
El Consell de Mallorca consolida un modelo centrado en las personas, con refuerzo del SAID, la creación del SAI-DIC, apoyo económico histórico a residencias municipales y nuevos recursos para mayores y colectivos vulnerables
El Consell de Mallorca aplica la subida salarial del 2,5% a todo su personal este mes de diciembre
Con el SAI-DIC y el SAID, el Consell de Mallorca consolida su apuesta por la atención domiciliaria, que supone una inversión de 14,7 millones de euros
Se trata de una muestra abierta a toda la ciudadanía que destaca la creatividad y la participación activa de las personas mayores
El presidente Galmés y el conseller de Bienestar Social han compartido una cena de Navidad con usuarios y profesionales del centro
El presidente Galmés les ha reconocido la dedicación a la institución insular y su compromiso con los mallorquines
El presidente, Llorenç Galmés, hace entrega a la entidad de los casi 1.000 juguetes recogidos en los puntos habilitados por la institución insular
El presidente Galmés y el conseller de Bienestar Social han compartido una cena de Navidad con usuarios y profesionales del centro