La presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, acompanyada per la consellera de Drets Socials i presidenta de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS), Sofia Alonso, juntament amb el vicepresident primer de l’IMAS, jaume Tortella, la directora insular d’Infància i Família de l’IMAS, Maria Ángeles Fernández, i la presidenta d’Unicef Comité Balears, Mercedes del Pozo, ha rebut avui en audiència a Palau Reial al director executiu d’Unicef Espanya, José Maria Vera.
Cladera ha refermat el compromís de continuar treballant per protegir i garantir el benestar dels infants i adolescents a Mallorca en tots els àmbits. Precisament enguany l’IMAS ha firmat un conveni de col·laboració amb Unicef per desenvolupar la iniciativa ‘Ciutats Amigues de la Infància’ i donar suport a la implantació dels plans locals d’infància i adolescència a tots els municipis de Mallorca a partir d’una tasca de sensibilització i acompanyament als ajuntaments a l’hora de dissenyar i implementar polítiques dirigides al col·lectiu.
En el marc d’aquest acord, l’IMAS va organitzar aquest mes de juny una jornada amb responsables dels serveis socials municipals, i la participació de representants de diferents Consells Locals d’Infància de Mallorca, per assessorar i sensibilitzar els ajuntaments sobre la importància d’incorporar la perspectiva dels joves a les seves polítiques i garantir així els seus drets, posant especial atenció a la visibilització dels grups més vulnerables.
En aquest sentit, el passat dia 21 d’octubre es va constituir el Consell de la Infància i l’Adolescència de Mallorca integrat per 17 infants i joves d’entre 8 i 17 anys dels vuit Consells Locals d’Infància que hi ha actualment a l’illa i del de l’IMAS.
Per altra banda, des de l’àrea d’Infància i Família es col·labora de manera molt activa des de fa anys amb les diferents iniciatives dutes a terme per Unicef per fomentar la participació activa dels més joves en les polítiques que els afecten. Així, a principis de mes, una representació del Consell de la Infància i l’Adolescència de l’IMAS va acudir al setè Encontre Estatal de Consells Locals de Participació organitzat per Unicef a Càceres, i el passat divendres tres representants més d’aquests òrgan traslladaren les peticions dels infants i joves del Consell de l’IMAS a l’XI Parlament Infantil que Unicef va organitzar a les Illes Balears.



La celebración se extiende durante esta semana y la próxima en todos los centros residenciales gestionados por el Consell de Mallorca
El presidente del Consell, Llorenç Galmés, y el presidente del IMAS, Guillermo Sánchez, presentan esta iniciativa estratégica ante la dificultad para acceder a una vivienda
La iniciativa solidaria beneficiará a los niños y niñas de los centros de acogimiento residencial y a los que viven con familias acogedoras
La experiencia, impulsada en 2023 y recogida en el Anuari de la joventut de les Illes Balears 2025, refuerza el trabajo comunitario y en red entre servicios.
La actividad se enmarca dentro del proyecto que el IMAS desarrolla desde hace cinco años con el centro y que este año trabaja las emociones como hilo conductor
El Govern valora 17 proyectos para construir la ampliación y el IMAS gestionará las plazas nuevas para reforzar la atención a las personas mayores
La reforma del proyecto «Pista d’aterratge» permite pasar de 12 a 16 plazas residenciales y mejorar los espacios y la atención educativa de ninos, niñas y adolescentes tutelados por el IMAS
Los nuevos consellers y conselleras han tomado posesión del cargo y han leído un manifiesto en el que reivindican el derecho a participar y a ser escuchados
La segunda convocatoria de ayudas a residencias municipales, la nueva línea para personas con discapacidad y el incremento de las destinadas a entidades refuerzan el compromiso con la calidad de vida, la inclusión y la cohesión social
El presidente del IMAS y conseller de Benestar Social ha participado en una jornada clave para avanzar en la implantación de este modelo europeo de protección integral impulsado por el Govern de les Illes Balears
La vicepresidenta del IMAS, Magdalena García Gual, ha asistido a esta celebración, que se enmarca en los actos de Sant Antoni y Sant Sebastià que tienen lugar esta semana y la próxima en todos los centros del Instituto
Una veintena de profesionales de la orientación, en representación de más de 50 centros educativos de Mallorca, han participado en la conferencia «Créixer en família. Acolliment i escola»