L’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS) gestiona des de 2017 el projecte mixt de formació i ocupació Raixa, adreçat a persones amb una discapacitat igual o superior al 33%, majors de 30 anys i en recerca activa de feina. És una iniciativa que s’inclou en el programa SOIB 30 Formació i Ocupació.
Aquest mes d’octubre, 10 nous alumnes han començat a rebre formació teòrica i pràctica sobre manteniment de jardins a Raixa, finca de gestió pública, ubicada a Bunyola, que dona nom al projecte.
El programa mixt, coordinat des de l’Àrea de Persones amb Discapacitat i Innovació Social de l’IMAS, és finançat pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB) i compta amb la participació del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE).
La seva duració és de nou mesos, d’octubre a juliol, i es desenvolupa des de fa cinc anys amb l’objectiu de fomentar la inserció sociolaboral de les persones amb diversitat funcional en una passa més cap a la igualtat d’oportunitats.
El curs, que inclou també seguiment psicosocial dels participants, dotarà als alumnes de les habilitats necessàries per poder accedir al mercat laboral mitjançant l’atorgament de dos certificats de professionalitat diferents: d’auxiliar d’activitats en agricultura i d’activitats auxiliars en vivers, jardins i centres de jardineria.
A la vegada, la feina pràctica i remunerada que duen a terme durant els mesos de formació contribuirà a la recuperació dels espais agrícoles de Raixa i al manteniment dels seus jardins.
Aquesta iniciativa s’emmarca dins el programa d’accions duites a terme per l’IMAS amb la finalitat prioritària de fomentar i possibilitar la inserció en el mercat laboral de les persones amb diversitat funcional i fer realitat l’accés a llocs de feina estables i qualificats.
Artà, Campos, Llucmajor, Santa Maria, Muro y Pollença han firmado hoy con la institución insular un acuerdo pionero que garantiza la sostenibilidad de sus centros residenciales y repercutirá en la financiación de 256 plazas
El proyecto, cofinanciado con fondos europeos, permitirá ofrecer 52 nuevas plazas adaptadas al nuevo modelo residencial
El presidente del IMAS ha insistido hoy que Mallorca acoge diez veces más de los que puede asumir y alerta que el reparto estatal pondrá en riesgo la calidad de la atención
Los encuentros, que se llevan a cabo cada primer y tercer lunes de mes, son abiertos y no requieren inscripción previa
Un acuerdo dotado con 11,5 millones de euros para mejorar la atención a las personas mayores y optimizar el uso de los recursos públicos.
La gestión centralizada de la Xarxa Pública d’Atenció a la Dependència agilizará la ocupación de plazas y mejorará la transparencia.
Más de 80 estudiantes han hecho prácticas en el IMAS en el curso 2024-2025 gracias a un nuevo protocolo que refuerza la calidad y el impacto formativo
Solo en los primeros quince días de agosto han llegado 36 menores extranjeros no acompañados, una cifra que supera a la de todo el mes de agosto del año pasado.
Este nuevo recurso refuerza la red de atención residencial que el Consell de Mallorca está ampliando y modernizando esta legislatura
El IMAS aplica la subida del precio por plaza acordada con las entidades y sindicatos, con efectos retroactivos a enero de 2025 y una mejora salarial de hasta 4.000 € por trabajador
El convenio prevé talleres, sesiones y actividades preventivas impartidas por alumnado de grado con el objetivo de promover hábitos saludables entre las personas mayores