El Servei d’Atenció Integral a Domicili (SAID) de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS) compta amb una nova eina de feina que facilitarà el dia a dia a tots els professionals que assisteixen els usuaris a ca seva, especialment els que requereixen una major atenció a causa del seu grau de dependència i els que tenen més problemes de mobilitat.
Amb la finalitat d’avançar en la millora de la qualitat del servei, l’IMAS ha adquirit 20 motxilles equipades amb tot un seguit d’ajudes tècniques. Les motxilles s’han distribuït als diferents centres de treball dels professionals d’atenció directa als usuaris del SAID. Cada una d’elles facilita el desenvolupament de les tasques d’atenció diàries, especialment les de transferència i mobilització, amb eficàcia, seguretat i comoditat.
La presidenta de l’IMAS, Sofia Alonso, ha explicat que «la iniciativa s’emmarca dins els objectius prioritaris marcats pel SAID per enguany, que són apostar per la formació continua i l’especialització de les treballadores i treballadors, continuar creixent en nombre d’usuaris i de professionals en plantilla i avançar en la coordinació dels diferents àmbits d’atenció: comunitària, especialitzada i sanitària».
Del 14 al 22 de febrer, els tècnics en cures auxiliars d’infermeria (TCAI) que formen part de l’equip del SAID participen en les sessions de formació necessàries per poder controlar el funcionament dels aparells integrats a les motxilles. Aquestes es duen a terme a diferents llocs de l’illa: Migjorn, Palma, Nord, Raiguer i Llevant.
Segons el director insular d’Atenció Comunitària i Projectes Estratègics, Omar Lamin, «aquesta inversió respon a l’estratègia de millora constant en la prestació de servei i de formació continuada dels professionals per avançar cap a una major especialització de la intervenció en cures en l’entorn comunitari».
Terapeutes ocupacionals especialitzats, posats a disposició de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials per l’empresa distribuïdora del material, són els encarregats d’impartir les classes.
A més de la motxilla de transport, que per si mateixa ja és una eina útil, al seu interior es poden trobar taules rígides i taules de transferència amb disc i coixí giratori, cinturó per acomodar el moviment, llençols tubulars lliscants, bandes de subjecció per a reposicionament i un codi QR que enllaça a un tutorial amb l’explicació concreta de tot el funcionament, en cas de dubtes.


Un centenar de profesionales del ámbito de los servicios sociales y atención a las personas mayores han participado en el acto conmemorativo del Día Mundial de la Toma de Conciencia sobre el Abuso y el Maltrato a las Personas Mayores organizado por el IMAS
El órgano impulsado por el IMAS aprueba actualizar su composición y funcionamiento para ampliar la representatividad y mejorar la coordinación en la protección de los derechos de los niños y adolescentes.
El lema de este año es «Llengües de signes per mil motius»
El encuentro, organizado conjuntamente con el OBIA y la Direcció General de Famílies, Infància, Joventut, Diversitat i Igualtat, ha reunido profesionales de diferentes ámbitos para avanzar en la prevención de la violencia contra niños y adolescentes
El IMAS reúne a personas usuarias de cinco centros de promoción de la autonomía personal y alumnado del colegio Sant Vicenç de Paül de Sa Vileta tras un curso de intercambio de experiencias y aprendizaje compartido
El conseller de Benestar Social y presidente del IMAS, Guillermo Sánchez, ha asistido en la Conferencia Sectorial de Servicios Sociales, en la cual se ha aprobado el incremento de la financiación de los servicios sociales comunitarios y el nuevo Plan de Equipaciones 2026-2029
El centro campaner fue uno de los beneficiarios de la primera convocatoria de ayudas, mientras continúa abierto el plazo para solicitar las subvenciones de 2026
El presidente del IMAS ha asistido a la tradicional comida de hermandad entre usuarios y profesionales del Centro de Promoción de la Autonomía Personal, que registra también una cifra récord de propuestas dirigidas a personas mayores de la comarca
El futuro centro forma parte del mayor crecimiento de plazas residenciales públicas impulsado por la institución insular y reforzará la atención a las personas mayores en el Levante de Mallorca
El nuevo recurso apuesta por un modelo de pequeño hogar, integrado dentro del pueblo, que promueve la autonomía personal y contribuye a hacer posible una inclusión real
El presidente Galmés ha compartido con usuarios y profesionales una jornada de convivencia y tradición en el oratorio, en una actividad consolidada que promueve el envejecimiento activo y el vínculo con la comunidad.
El IMAS asumirá la concertació del servicio, que refuerza el modelo de vida autónoma y amplía la red de recursos residenciales en la isla