L’IMAS posa en marxa un nou centre residencial de menors a Lloseta

La consellera Margalida Puigserver ha visitat avui les instal·lacions d’aquest nou recurs de la institució insular amb l’objectiu de conèixer de primera mà el seu funcionament

La consellera de Benestar i Drets Socials i presidenta de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS), Margalida Puigserver, juntament amb la directora insular de Menors i Família, Magdalena Gelabert, ha visitat avui les instal·lacions del nou centre residencial de menors adolescents  que la institució insular ha posat en funcionament, el qual es troba ubicat a Lloseta.

La visita s’ha dut a terme en el marc d’una jornada de portes obertes que ha organitzat l’associació Ames, entitat responsable del nou centre i que desenvolupa el projecte Auborada per a menors que es troben en situació de guarda o tutela per part del Consell de Mallorca.

El nou centre de la part forana té contractades, mitjançant el procés de licitació, un total de vuit places per a menors d’entre 13 i 17 anys que, per diversos motius, no poden viure amb els seus progenitors. 

Cal recordar que, a més d’aquest centre residencial, el Consell de Mallorca, a través de l’IMAS, disposa d’altres centres propis i contractats per poder garantir l’atenció adequada dels menors que es troben en situació de desprotecció. Concretament, l’IMAS compta amb un total de 69 places a centres propis i 283 places contractades mitjançant licitació de serveis obert, a més de diferents places a centres especialitzats per a persones amb discapacitat o determinades problemàtiques de conducta.

Notícies relacionades:

8 de septiembre de 2025

Artà, Campos, Llucmajor, Santa Maria, Muro y Pollença han firmado hoy con la institución insular un acuerdo pionero que garantiza la sostenibilidad de sus centros residenciales y repercutirá en la financiación de 256 plazas 

4 de septiembre de 2025

El proyecto, cofinanciado con fondos europeos, permitirá ofrecer 52 nuevas plazas adaptadas al nuevo modelo residencial

26 de agosto de 2025

El presidente del IMAS ha insistido hoy que Mallorca acoge diez veces más de los que puede asumir y alerta que el reparto estatal pondrá en riesgo la calidad de la atención

25 de agosto de 2025

Los encuentros, que se llevan a cabo cada primer y tercer lunes de mes, son abiertos y no requieren inscripción previa

20 de agosto de 2025

Un acuerdo dotado con 11,5 millones de euros para mejorar la atención a las personas mayores y optimizar el uso de los recursos públicos.

La gestión centralizada de la Xarxa Pública d’Atenció a la Dependència agilizará la ocupación de plazas y mejorará la transparencia.

20 de agosto de 2025

Más de 80 estudiantes han hecho prácticas en el IMAS en el curso 2024-2025 gracias a un nuevo protocolo que refuerza la calidad y el impacto formativo

18 de agosto de 2025

Solo en los primeros quince días de agosto han llegado 36 menores extranjeros no acompañados, una cifra que supera a la de todo el mes de agosto del año pasado.

12 de agosto de 2025

Este nuevo recurso refuerza la red de atención residencial que el Consell de Mallorca está ampliando y modernizando esta legislatura

8 de agosto de 2025

El IMAS aplica la subida del precio por plaza acordada con las entidades y sindicatos, con efectos retroactivos a enero de 2025 y una mejora salarial de hasta 4.000 € por trabajador

25 de julio de 2025

El convenio prevé talleres, sesiones y actividades preventivas impartidas por alumnado de grado con el objetivo de promover hábitos saludables entre las personas mayores