L’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS), a través de la seva àrea de Persones amb Discapacitat i Innovació Social, ha conclòs per cinquè any consecutiu el projecte mixt de formació i ocupació Raixa 2021, que s’inclou en el programa SOIB 30 Formació i Ocupació. Un total de 10 alumnes, tots majors de 30 anys, inscrits com a demandants d’ocupació i amb una discapacitat acreditada mínima del 33 %, han participat en l’edició 2021-2022 del curs que ha acabat avui.
«L’ocupació és un factor essencial per a la inclusió social de les persones amb discapacitat. Aquest projecte ens permet donar-los una qualificació professional i dotar-los de les habilitat laborals necessàries per poder accedir al mercat laboral en igualtat d’oportunitats», ha destacat la presidenta de l’IMAS, Sofia Alonso.
La durada del programa, que va començar l’octubre, ha estat de nou mesos en els quals s’han combinat la part didàctica amb treball efectiu remunerat. Fet que ha possibilitat que l’alumnat posàs en pràctica tots els coneixements adquirits durant la formació, alhora que ha contribuït a recuperar els espais agrícoles de la finca de gestió pública i a mantenir-ne els jardins en bones condicions.
Aquest curs gestionat per l’IMAS es va posar en marxa l’any 2017, compta amb la participació del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE) i està finançat pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB), amb una quantitat màxima prevista en aquesta edició de 92.480,85 €.
Concretament, el curs ha inclòs l’aprenentatge pertinent per obtenir els certificats de professionalitat AGAX0208 d’auxiliar d’activitats en agricultura (de 330 hores) i AGAO0108 d’activitats auxiliars en vivers, jardins i centres de jardineria (de 250 hores). A més, durant el curs també s’ha fet un seguiment psicosocial dels participants i s’han treballat les habilitats laborals per dur a terme una atenció integral que els faciliti incorporar-se en el mercat professional.
Fomentar la inserció sociolaboral de les persones amb diversitat funcional és un objectiu prioritari per a l’IMAS. En aquest sentit, la institució insular du a terme des del 1991 diferents projectes, iniciatives i actuacions directes de formació per a l’ocupació amb la finalitat de possibilitar a la part del col·lectiu en edat de recerca de feina l’accés a treballs estables i qualificats.
A més, dels 10 alumnes que han pogut seguir el curs Raixa 2021, unes altres 10 persones s’han format a la seu central de l’IMAS per obtenir el certificat de professionalitat d’Auxiliar de Cuina i la institució insular té concertades 1.170 places de serveis ocupacionals amb 10 entitats del tercer sector social.




El servicio cuenta con 65 plazas concertadas con el IMAS destinadas a fomentar la autonomía personal y la inclusión social de las personas con discapacidad
Representantes de la institución insular visitan la residencia de Son Caulelles para valorar el impacto directo del convenio con el Govern en la calidad de vida de las personas mayores dependientes
El presidente Llorenç Galmés ha participado en esta jornada de convivencia, creatividad y música, que ha reunido a los siete centros de la red y ha reconocido el papel de los CPAP en la promoción de un envejecimiento activo.
El presidente Galmés ha defendido durante la inauguración un modelo que garantice el bienestar, las oportunidades y una atención integral para todos los niños, niñas y adolescentes de la isla
Un encuentro pionero que, coincidiendo con el Día Internacional de las Personas con Discapacidad, ha dado protagonismo a los testimonios y a los recursos que impulsan una Mallorca más accesible
El programa llegará a las más de 3.200 personas mayores de 65 años que son usuarias de alguno de los siete centros de promoción de la autonomía personal del Consell de Mallorca.
El presidente Galmés ha visitado las obras, que avanzan a buen ritmo, y supondrán la creación de 52 plazas adaptadas al nuevo modelo de atención centrada en la persona, además de mejorar la accesibilidad y la sostenibilidad del edificio.
El presupuesto del área crece un 7,4 % y consolida la reforma de centros, la apertura de nuevos servicios y el apoyo a los ayuntamientos.
El Consell cede el Teatro Principal para la celebración de este concierto solidario, que permitirá invitar a niños en situación de vulnerabilidad a través del IMAS
El plan incorpora mejoras en los centros, refuerzo de plazas de emergencia e inicia el primer programa específico para jóvenes de 18 a 25 años en situación de calle.
Reflexionar sobre como la sociedad puede contribuir a la recuperación de las víctimas y dar respuesta a sus necesidades ha sido el objetivo principal del encuentro
El presidente del IMAS y conseller de Benestar Social, Guillermo Sánchez, destaca que envejecer en buenas condiciones «debe dejar de ser una excepción para convertirse en un derecho universal».