L’Institut Mallorquí d’Afers Socials dona les primeres passes per a la tramitació del que serà el primer Reglament per als Centres d’Atenció Infantil de l’illa de Mallorca. Ho fa després de dur a terme una feina conjunta amb famílies, professionals, grups polítics, patronal i entitats del sector implicades, que han participat de forma activa en desenvolupament del text, en el qual s’han recollit les seves necessitats i demandes.
La consellera de Drets Socials i presidenta de l’IMAS, Sofia Alonso, ha assegurat que «estam d’enhorabona perquè Mallorca comptarà, per primera vegada, amb un reglament que regularà aquest tipus de centres. Era una necessitat i una prioritat per al Consell perquè el nostre objectiu és garantir la qualitat de l’atenció per als nins i nines de fins a 3 anys i agraïm a tots els participants la feina conjunta que ens ha conduït fins aquí».
Mallorca serà el segon territori de tot l’Estat, després de Menorca, en regular, a través d’un reglament específic, aquest tipus de centres no dependents d’autorització de l’administració educativa.
El document marca les pautes que han de complir tots els Centres d’Atenció Infantil quant a espais, instal•lacions, ràtios, seguretat, horaris, formació i nombre de professionals que formen part de les seves plantilles, per tal d’optimitzar la qualitat de l’atenció als infants fins als 3 anys i garantir la conciliació familiar.
El vicepresident de l’IMAS, Jaume Tortella, ha explicat que «unificam els requisits bàsics de funcionament de les anomenades escoletes no educatives i cream una base de dades amb totes les que compleixin amb el reglament. Serà accessible des del Registre Unificat dels Serveis Socials i donarà seguretat als usuaris, a les famílies, als professionals i als mateixos centres».
El text que desenvolupa el reglament s’ha presentat, per fer-ne l’aprovació inicial, durant la sessió plenària del Consell Rector celebrada avui i se sotmetrà a votació en el Ple del Consell que se celebrarà el mes d’abril. Seguidament, se sotmetrà a audiència pública perquè totes les associacions d’aquest àmbit, ajuntaments i la resta d’administracions territorials amb competències sobre aquest sector, puguin presentar les seves al•legacions i continuar treballant, així, en la redacció del Reglament definitiu.
Segons Sofia Alonso, «és un primer esborrany, un punt de partida que previsiblement millorarà el seu contingut mitjançant les al•legacions que es presentin i que beneficiarà a prop de 4000 famílies mallorquines».
L’IMAS, per la seva part, contemplarà en el seu pressupost de 2023 una línia d’ajudes adreçades a tots aquells centres que necessitin adaptar-se a la nova normativa per tal de continuar amb la seva activitat. Tots ells disposaran d’un termini de 5 anys per fer-ho.




Un centenar de profesionales del ámbito de los servicios sociales y atención a las personas mayores han participado en el acto conmemorativo del Día Mundial de la Toma de Conciencia sobre el Abuso y el Maltrato a las Personas Mayores organizado por el IMAS
El órgano impulsado por el IMAS aprueba actualizar su composición y funcionamiento para ampliar la representatividad y mejorar la coordinación en la protección de los derechos de los niños y adolescentes.
El lema de este año es «Llengües de signes per mil motius»
El encuentro, organizado conjuntamente con el OBIA y la Direcció General de Famílies, Infància, Joventut, Diversitat i Igualtat, ha reunido profesionales de diferentes ámbitos para avanzar en la prevención de la violencia contra niños y adolescentes
El IMAS reúne a personas usuarias de cinco centros de promoción de la autonomía personal y alumnado del colegio Sant Vicenç de Paül de Sa Vileta tras un curso de intercambio de experiencias y aprendizaje compartido
El conseller de Benestar Social y presidente del IMAS, Guillermo Sánchez, ha asistido en la Conferencia Sectorial de Servicios Sociales, en la cual se ha aprobado el incremento de la financiación de los servicios sociales comunitarios y el nuevo Plan de Equipaciones 2026-2029
El centro campaner fue uno de los beneficiarios de la primera convocatoria de ayudas, mientras continúa abierto el plazo para solicitar las subvenciones de 2026
El presidente del IMAS ha asistido a la tradicional comida de hermandad entre usuarios y profesionales del Centro de Promoción de la Autonomía Personal, que registra también una cifra récord de propuestas dirigidas a personas mayores de la comarca
El futuro centro forma parte del mayor crecimiento de plazas residenciales públicas impulsado por la institución insular y reforzará la atención a las personas mayores en el Levante de Mallorca
El nuevo recurso apuesta por un modelo de pequeño hogar, integrado dentro del pueblo, que promueve la autonomía personal y contribuye a hacer posible una inclusión real
El presidente Galmés ha compartido con usuarios y profesionales una jornada de convivencia y tradición en el oratorio, en una actividad consolidada que promueve el envejecimiento activo y el vínculo con la comunidad.
El IMAS asumirá la concertació del servicio, que refuerza el modelo de vida autónoma y amplía la red de recursos residenciales en la isla