La residència de Son Caulelles es posa en marxa amb l’ingrés de les primeres persones usuàries

. L’IMAS gestiona aquest centre de Marratxí que compta amb un total de 100 places per a persones majors. . La Conselleria d’Afers Socials destinarà 1,8 milions anuals per al finançament  de les places conveniades per atendre la gent gran en situació de dependència.

La residència de Son Caulelles, a Pòrtol, ha obert les seves portes. L’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS) ha posat en marxa aquest centre amb l’arribada aquest dilluns de les primeres persones majors dependents que hi conviuran i que seran ateses seguint el model d’atenció centrat en la persona amb el qual treballa l’IMAS.

Durant aquestes darreres setmanes s’han posat a punt els últims detalls per a un desenvolupament òptim del servei, que es durà a terme amb personal propi de l’IMAS, i s’han realitzat les entrevistes amb els familiars de les primeres persones usuàries, que provenen de la llista d’atenció a la dependència i que aniran ingressant a la residència de manera progressiva. 

Aquest centre de Marratxí compta amb un total de 100 places residencials, distribuïdes en cinc mòduls de convivència de 20 places cada un perquè els residents gaudeixin d’un ambient més familiar, a manera de llar, amb la resta d’usuaris del seu grup i els professionals que els atenen.

L’obertura d’aquest nou centre ha estat possible gràcies a la col·laboració interinstitucional: per una banda, l’Ajuntament de Marratxí ha cedit el solar de 5.400 m2 on està ubicada, i, per altra banda, el Consell de Mallorca i la Conselleria d’Afers Socials l’han cofinançada al 50 % a través del Consorci de Recursos Sociosanitaris i Assistencials. El cost de la residència han estat de 8,5 milions d’euros i forma part del pla d’equipaments que impulsa la Conselleria.

«Continuam la nostra aposta per reforçar els serveis socials públics, i impulsar iniciatives i polítiques sempre pensades a partir de les necessitats de les persones, en aquest cas de la gent gran», ha destacat la presidenta de l’IMAS, Sofia Alonso, qui a més ha afegit que «la coordinació i col·laboració entre institucions ens permet ser més eficaços, millorar l’atenció i adaptar-la a les necessitats concretes i específiques perquè ningú no quedi enrere».

Per la seva part, la consellera d’Afers Socials i Esports, Fina Santiago, ha assenyalat que «amb la posada en marxa de la residència de Marratxí el creixement de places dins la Xarxa Pública d’Atenció a la Dependència des de l’any 2016 ja supera les 750 places». A més, ha indicat que «ara per ara hi ha en marxa unes altres 9 noves residències que augmentaran encara més, amb 715 noves places, l’oferta de places de residència per a persones majors en situació de dependència».

L’IMAS ha enfocat l’organització del personal i la gestió del servei per respectar aquesta estructuració per unitats de convivència, per garantir que cada un dels grups compti amb el mateix personal, i que aquest sigui l’adequat perquè els usuaris tenguin totes les necessitats ateses. Concretament, Son Caulelles compta amb una plantilla de 114 professionals: 73 a l’equip assistencial (personal sanitari, fisioterapeutes, zeladors/es i auxiliars de clínica, entre d’altres), 4 a l’equip psicoeducatiu, 28 al residencial i 9 a l’equip administratiu.

L’edifici disposa de 90 habitacions distribuïdes en tres plantes: 80 són individuals i 10, dobles.  A la planta soterrani s’hi troben la cuina, la bugaderia i el vestuari de personal. La planta baixa disposa d’una zona d’administració, dos mòduls per a persones residents, una àrea comuna, sala de fisioteràpia i teràpies, i menjadors, mentre que a la primera planta hi ha tres mòduls per a persones residents i menjadors.

Amb Son Caulelles, Mallorca ja compta amb sis equipaments residencials públics operatius i gestionats per l’IMAS: Llar d’Ancians, Oms-Sant Miquel i la residència La Bonanova a Palma, Bartomeu Quetglas, a Felanitx i Huialfàs, a sa Pobla. A aquesta xarxa s’incorporarà la residència Miquel Mir d’Inca, una vegada hagin finalitzat les obres de reforma i modernització del centre que disposarà d’altres 40 places residencials i 25 de centre de dia.

De les cent places de Son Caulelles, setanta són de dependència, conveniades amb la Conselleria d’Afers Socials del Govern per un import anual de 1,8 milions d’euros, mentre que les altres trenta són d’atenció sociosanitària, concertades amb la Conselleria de Salut i destinades a persones majors de 65 anys o de 55 amb discapacitat reconeguda, amb gran complexitat clínica i dependència total o permanent, les quals, després de ser donades d’alta d’hospitals d’aguts o d’atenció intermèdia, requereixen cures complexes o rehabilitació i estan a l’espera de plaça residencial definitiva o de rebre altres recursos o suports que els permetin tornar a ca seva.

Noticias relacionadas:

14 de abril de 2026

Este espacio puntero está pensado para mejorar el bienestar emocional y cognitivo de las personas con discapacidad, trastornos del desarrollo o con necesidades especiales

13 de abril de 2026

Hoy se abre el plazo para solicitar este soporte económico que cubre gastos en material y tratamientos y que consolida la partida para financiar servicios de respiro para familiares cuidadores

10 de abril de 2026

El IMAS organiza esta formación que combina contenidos teóricos con una parte práctica remunerada

9 de abril de 2026

La creación de una comisión de estudio supone el primer paso para integrar el centro en la red pública del IMAS y reforzar la atención a la dependencia en la isla

1 de abril de 2026

Una cincuentena de familias se ha acogido ya a este servicio pionero, que ofrece un centenar de plazas 

30 de marzo de 2026

Profesionales y entidades del ámbito del tercer sector pueden presentarse a partir del próximo lunes y hasta día 15 de mayo a una nueva edición que incorpora el reconocimiento a la trayectoria de un voluntariado

26 de marzo de 2026

Diez personas trabajan en el IMAS en el marco del programa SOIB Impulsa’T 2025- 2026.

26 de marzo de 2026

El presidente del IMAS ha asistido a la actividad donde alumnos del IES Manacor han interpretado cinco piezas ante las personas usuarias del centro

25 de marzo de 2026

Las participantes confeccionarán, con la técnica de calceta y ganchillo, mantas de narices: unas mantas con el diseño de la icónica nariz roja de la entidad. Estas piezas artesanales se entregarán a Sonrisa Médica para apoyar su labor social

20 de marzo de 2026

La tercera sesión analiza el impacto de los delitos tecnológicos en la infancia y adolescencia y revisa el estado de la implantación del modelo Barnahus en Mallorca.

19 de marzo de 2026

El presidente del IMAS, Guillermo Sánchez, ha participado en la presentación de la reforma de la antigua residencia municipal, que contará con una inversión de 6,2 millones de euros 

18 de marzo de 2026

El conseller de Benestar Social y presidente del IMAS, Guillermo Sánchez, ha participado en la presentación de un nuevo recurso orientado a la vida independiente