La presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera i la consellera del Departament de Drets Socials i presidenta de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials, Sofia Alonso, juntament amb la consellera d’Afers Socials del Govern, Josefina Santiago, la directora insular d’Atenció Sociosanitària de l’IMAS, Elsa Herranz, i el batle de Calvià, Alonso Rodríguez, han visitat avui l’estat de les obres del futur centre de dia municipal per a persones majors de Palmanova, que es preveu que estiguin acabades a finals del 2022.
El centre comptarà amb un total de 30 places, que s’incorporaran a la Xarxa d’Atenció Pública a la Dependència de Mallorca i dotaran a la zona d’un nou recurs per fomentar l’envelliment actiu de la gent gran en el seu entorn. Actualment, no hi ha cap altre centre de dia a Calvià, amb la única excepció de les places públiques ubicades a la Llar de Calvià.
El cost previst d’aquest nou equipament és de 736.548 €, el 25% dels quals els aporta el Consell de Mallorca, a través de l’IMAS, un altre 25% l’Ajuntament de Calvià i la resta el Govern de les Illes Balears.
Aquest centre de dia s’ubicarà a dos solars cedits per l’Ajuntament de Calvià que tenen una superfície total de 2.045 m2, si bé la superfície construïda és de 366 m2 en una sola planta baixa, amb tres mòduls organitzats al voltant d’un pati, que s’alineen d’acord amb els límits de la parcel·la. Quant al programa funcional, està previst que els tres mòduls es distribueixin de la manera següent:
– Mòdul de serveis: engloba els espais de serveis del centre, com els banys geriàtrics, els vestuaris i la sala de personal, el magatzem, la cuina i la sala d’instal·lacions.
– Mòdul de salut: amb la sala de fisioteràpia i el despatx del metge o la sala de cures.
– Mòdul d’estar: conté la sala polivalent i la sala de descans, dues sales on els usuaris passaran la major part del temps. Aquest espai té una terrassa exterior coberta amb una pèrgola mòbil per regular l’entrada de llum solar i el confort tèrmic dels usuaris.




El conseller de Benestar Social ha asistido a esta jornada en la que los usuarios de este Centro de Promoción de la Autonomía Personal y del grupo de memoria de Sant Joan han intercambiado experiencias y vínculos
La vicepresidenta del IMAS, el director insular de Emergències la directora insular de Atenció Sociosanitària han asistido a esta demostración del trabajo que hacen el tándem bomberos y perros de búsqueda
El IMAS distribuirá una guía informativa con pautas prácticas a todos los ayuntamientos para facilitar la atención a la ciudadanía y eliminar barreras
El 100 % de lo que recauden los equipos se destina a financiar proyectos solidarios y sanitarios de la Fundación Sant Joan de Déu
Este espacio puntero está pensado para mejorar el bienestar emocional y cognitivo de las personas con discapacidad, trastornos del desarrollo o con necesidades especiales
Hoy se abre el plazo para solicitar este soporte económico que cubre gastos en material y tratamientos y que consolida la partida para financiar servicios de respiro para familiares cuidadores
El IMAS organiza esta formación que combina contenidos teóricos con una parte práctica remunerada
La creación de una comisión de estudio supone el primer paso para integrar el centro en la red pública del IMAS y reforzar la atención a la dependencia en la isla
Una cincuentena de familias se ha acogido ya a este servicio pionero, que ofrece un centenar de plazas
Profesionales y entidades del ámbito del tercer sector pueden presentarse a partir del próximo lunes y hasta día 15 de mayo a una nueva edición que incorpora el reconocimiento a la trayectoria de un voluntariado
Diez personas trabajan en el IMAS en el marco del programa SOIB Impulsa’T 2025- 2026.
El presidente del IMAS ha asistido a la actividad donde alumnos del IES Manacor han interpretado cinco piezas ante las personas usuarias del centro