El Consell de Mallorca proposa la creació d’una Comissió d’Experts d’ESCIA a nivell nacional

La presidenta Cladera ha explicat que es demanarà que especialistes en la matèria proposin solucions per posar-hi fi a aquesta xacra que afecta tota la societat i territoris.

El Consell de Mallorca proposarà al ministeri de Drets Socials la creació d’una Comissió d’Experts independents a nivell estatal com la que es fa fer a Mallorca l’any 2020 per abordar la problemàtica de l’Explotació Sexual i Comercial Infantil i Adolescent.

Catalina Cladera ha inisistit avui que a Mallorca “estam abordant el tema d’una forma transparent i valenta i és el que s’hauria de fer en l’àmbit nacional i especialment allà a on s’han anant detectant casos”. En aquest sentit, ha anunciat que el Consell proposarà al Ministeri de Drets Socials la creació d’una “Comissió creada per persones independents i expertes en la matèria que aporti solucions a una problemàtica que afecta a tota la societat i els territoris i que només es podrà  combatre quan deixi d’haver adults que s’aprofitin d’infants vulnerables per mantenir relacions sexuals o per lucrar-se”.

Cladera ha posat en valor l’informe de les conclusions de la Comissió que, ha dit, “va marcar el full de ruta a seguir per part de la institució amb propostes de feina, revisió de protocols i instruccions, la majoria de les quals ja s’han posat en marxa”.

A més de la Comissió d’Experts, l’IMAS va impulsar el gener de 2020 una Comissió Insular sobre Explotació Sexual Infantil integrada per representants de l’àrea d’Infància i Família de l’IMAS, Delegació del Govern, Forces i Cossos de Seguretat, Govern de les Illes Balears, Ajuntament de Palma, entitats i altres agents implicats en l’atenció a infants i adolescents amb mesura de protecció de Mallorca.

Intensificar de manera coordinada les accions que es duen a terme per fer front a aquesta xacra és l’objectiu de l’òrgan que està en contacte constant per tractar els avanços i necessitats de les diferents institucions per millorar els protocols ja existents així com els mecanismes de detecció i alerta davant de qualsevol indici d’explotació sexual comercial, abús sexual o d’altra vulneració dels drets de les persones menors d’edat per posar en marxa de forma ràpida tots els recursos disponibles per a la seva protecció.

Mantenir aquesta estreta col·laboració amb els cossos, les forces de seguretat i, en general, amb totes les administracions i sectors relacionats amb la protecció del col·lectiu s’ha demostrat efectiva en la detenció de presumptes culpables.

Noticias relacionadas:

15 de junio de 2026

Un centenar de profesionales del ámbito de los servicios sociales y atención a las personas mayores han participado en el acto conmemorativo del Día Mundial de la Toma de Conciencia sobre el Abuso y el Maltrato a las Personas Mayores organizado por el IMAS

12 de junio de 2026

El órgano impulsado por el IMAS aprueba actualizar su composición y funcionamiento para ampliar la representatividad y mejorar la coordinación en la protección de los derechos de los niños y adolescentes.

12 de junio de 2026

El lema de este año es «Llengües de signes per mil motius»

11 de junio de 2026

El encuentro, organizado conjuntamente con el OBIA y la Direcció General de Famílies, Infància, Joventut, Diversitat i Igualtat, ha reunido profesionales de diferentes ámbitos para avanzar en la prevención de la violencia contra niños y adolescentes

8 de junio de 2026

El IMAS reúne a personas usuarias de cinco centros de promoción de la autonomía personal y alumnado del colegio Sant Vicenç de Paül de Sa Vileta tras un curso de intercambio de experiencias y aprendizaje compartido

4 de junio de 2026

El conseller de Benestar Social y presidente del IMAS, Guillermo Sánchez, ha asistido en la Conferencia Sectorial de Servicios Sociales, en la cual se ha aprobado el incremento de la financiación de los servicios sociales comunitarios y el nuevo Plan de Equipaciones 2026-2029

2 de junio de 2026

El centro campaner fue uno de los beneficiarios de la primera convocatoria de ayudas, mientras continúa abierto el plazo para solicitar las subvenciones de 2026

29 de mayo de 2026

El presidente del IMAS ha asistido a la tradicional comida de hermandad entre usuarios y profesionales del Centro de Promoción de la Autonomía Personal, que registra también una cifra récord de propuestas dirigidas a personas mayores de la comarca

28 de mayo de 2026

El futuro centro forma parte del mayor crecimiento de plazas residenciales públicas impulsado por la institución insular y reforzará la atención a las personas mayores en el Levante de Mallorca

 

25 de mayo de 2026

El nuevo recurso apuesta por un modelo de pequeño hogar, integrado dentro del pueblo, que promueve la autonomía personal y contribuye a hacer posible una inclusión real

21 de mayo de 2026

El presidente Galmés ha compartido con usuarios y profesionales una jornada de convivencia y tradición en el oratorio, en una actividad consolidada que promueve el envejecimiento activo y el vínculo con la comunidad.

20 de mayo de 2026

El IMAS asumirá la concertació del servicio, que refuerza el modelo de vida autónoma y amplía la red de recursos residenciales en la isla