El Consell de Mallorca continuarà col·laborant amb Banc d’Aliments

La presidenta Catalina Cladera i la consellera de Drets Socials han analitzat amb els responsables les necessitats actuals de la Fundació i estudien noves línies de col·laboració

La presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, i la consellera de Drets Socials i presidenta de l’IMAS, Sofia Alonso, han analitzat amb els responsables de la Fundació Banc d’Aliments de Mallorca les dades actuals de famílies i entitats de l’illa usuàries del servei i possibles noves fórmules de col·laboració.
La presidenta de la institució insular ha assegurat que «la nostra voluntat, enguany, és continuar col·laborant de forma directa amb la Fundació Banc d’Aliments perquè som conscients de la importància de la tasca que duen a terme, una feina molt necessària que s’ha vist complicada durant la pandèmia».

Tant Catalina Cladera com la presidenta de l’IMAS han volgut aprofitar la trobada per agrair la dedicació desinteressada de totes les persones que col·laboren amb l’entitat, «ja que amb el seu temps i dedicació fan possible que moltes famílies de Mallorca que viuen en situació de precarietat puguin tenir cobertes les seves necessitats bàsiques», ha destacat Sofia Alonso.

La consellera de Drets Socials ha remarcat «l’esforç que ha suposat per a tots els voluntaris implicats en el Banc d’Aliments atendre la demanda creixent durant els mesos de pandèmia i estem molt agraïts per la seva entrega i compromís».

La Fundació Banc d’Aliments de Mallorca, guardonada l’any passat amb el Premi Jaume II en reconeixement per la seva tasca, distribueix, diàriament, entre 6 i 7 tones de productes de primera necessitat a prop d’un centenar d’entitats socials, que són les encarregades de fer-los arribar a més de 3.000 persones que viuen en situació de vulnerabilitat.

El president de l’entitat, Raimundo Montis, ha reconegut que «s’estan vivint uns moment complicats. Ha canviat el perfil i s’ha incrementat el número de persones que demanden els nostres serveis» i ha destacat la solidaritat de les administracions i del poble mallorquí per “anar sortint d’aquesta situació». «Banc d’Aliments són les institucions i la societat mallorquina, perquè sense ells no existiria», ha dit.

A més de la subvenció nominativa de 100.000 euros aprovada el passat mes de maig pel Ple del Consell de Mallorca, per ajudar a la Fundació a desenvolupar amb més facilitat la seva tasca de repartiment de recursos bàsics a la resta d’entitats de Mallorca afectades per l’increment de la demanda a causa de la pandèmia, Banc d’Aliments rebrà 40.000 euros de la convocatòria de subvencions per a entitats locals.

Noticias relacionadas:

25 de mayo de 2026

El nuevo recurso apuesta por un modelo de pequeño hogar, integrado dentro del pueblo, que promueve la autonomía personal y contribuye a hacer posible una inclusión real

21 de mayo de 2026

El presidente Galmés ha compartido con usuarios y profesionales una jornada de convivencia y tradición en el oratorio, en una actividad consolidada que promueve el envejecimiento activo y el vínculo con la comunidad.

20 de mayo de 2026

El IMAS asumirá la concertació del servicio, que refuerza el modelo de vida autónoma y amplía la red de recursos residenciales en la isla

19 de mayo de 2026

Este incremento permitirá ampliar la red hasta las 1.463 plazas y culminar, en 2027, el mayor crecimiento residencial impulsado por la institución insular, con un aumento del 73%

15 de mayo de 2026

«Familias que cambian vidas. Vidas que cambian familias» recoge los testimonios de niños y niñas del Consejo de la Infancia y la Adolescencia del IMAS que, con motivo del Día Internacional de las Familias, dan voz a la necesidad de sentirse acompañados, escuchados y queridos dentro de un entorno familiar.

11 de mayo de 2026

La jornada, celebrada en el marco del Día Internacional de las Familias, ha servido para compartir propuestas y reflexiones para construir una Mallorca más inclusiva y respetuosa con los derechos de la infancia y la adolescencia

8 de mayo de 2026

El presidente Galmés y el alcalde Miquel Porquer han formalizado hoy el acuerdo en el mismo centro residencial

6 de mayo de 2026

El IMAS impulsa la creación de mesas de expertos para abordar la soledad no deseada, la prevención del maltrato y la atención centrada en la persona

5 de mayo de 2026

Esta subvención garantiza la viabilidad de más de 250 plazas y asegura la sostenibilidad y el buen funcionamiento de los centros 

29 de abril de 2026

El presidente del IMAS ha asistido al último taller de cocina tradicional y saludable que recupera recetas mallorquinas y las adapta a las necesidades nutricionales de las personas mayores

29 de abril de 2026

El presidente Galmés ha participado en una jornada marcada per la convivencia, el trabajo compartido y el papel activo de la gente mayor en los centros del IMAS

27 de abril de 2026

El presidente Galmés ha asistido a la definición de la propuesta seleccionada del concurso de ideas para ampliar este centro público del IMAS, que duplicará las plazas residenciales en Sa Pobla con una inversión de 6,8 miliones de euros