Les famílies acollidores de l'IMAS reben el Premi Jaume II a l'acte central de la Diada de Mallorca

La presidenta Catalina Cladera ha fet una crida a defensar la democràcia durant la gala en la que 16 persones i entitats han rebut els guardons i reconeixements i  que ha tengut com a fil conductor la commemoració del 500 aniversari de la Germania.

El Consell ha atorgat aquest diumenge els Premis, Honors i Distincions a l’acte central de la Diada de Mallorca 2022 al Teatre Principal de Palma. Durant la cerimònia han rebut els guardons, persones, entitats i col·lectius que són un referent tant per la seva trajectòria com pel servei que han prestat a la societat de l’illa. Els premiats com cada any s’han escollit a través d’un procés participatiu. La decisió de triar els guanyadors i guanyadores ha estat presa per consens dels grups polítics en la junta de portaveus.

En l’edició d’enguany les Medalles d’honor i gratitud han estat entregades al metge Antoni de Lacy, al Club Esportiu Constància, a Josefina Colom, referent de la gent gran a la part forana; a Pastisseries Can Pomar, a la xocolateria Can Joan de S’Aigo i a la cooperativa d’ensenyament Gianni Rodari. D’altra banda, en aquesta edició l’escriptora Antònia Vicens ha estat anomenada com a filla predilecta de Mallorca i enguany s’ha reconegut la trajectòria de la periodista Virginia Eza, qui va morir recentment, i que és ara filla adoptiva de Mallorca.

Els Premis Jaume II que es lliuren a les persones físiques i jurídiques que hagin destacat durant l’any natural previ, en els mèrits consistents en la promoció dels símbols, referents històrics o el nom de Mallorca els han rebut aquest diumenge els Cossiers d’Alaró, la fira de teatre FIET, les famílies acollidores de l’IMAS, els motociclistes Augusto Fernández i Izan Guevara, l’esportista Shella Badaseraye i el mestre artesà ceramista, Joan Pere Català.

L’escriptora Antònia Vivens ha traslladat l’agraïment de part de totes les persones i entitats que han estat distingits en aquesta edició de la Diada. Mentre que la presidenta Cladera ha destacat les aportacions, la generositat i el compromís de cada una de les persones i entitats que han estat premiats.

Clacera també ha reivindicat l’esperit mallorquí com a poble obert i integrador. «Tots i totes som el cos i l’ànima de la societat lliure, forta i de progrés que estem construint junts». Al mateix temps, ha subratllat que «un dels reptes de futur més importants que tenim a la nostra illa és el de transicionar el nostre model econòmic basat en el turisme de quantitat a un model basat en la qualitat i la sostenibilitat, on el turisme, el territori i la societat convisquin en equilibri i harmonia»

D’altra banda, ha remarcat l’avanç que significarà el traspàs al Consell de Mallorca de les competències en matèria de mobilitat. «Un traspàs que permetrà al Consell jugar un paper decisiu en l’impuls d’un transport públic modern i de qualitat i el foment de la mobilitat segura, connectada i sostenible que ha de menester Mallorca». Així com ha incidit en la importància de materialitzar la transició energètica. «Mallorca ha de poder ser autosuficient i basar la major part del seu consum energètic en fonts renovables». I ha valorat molt positivament el compromís del Consell amb els col·lectius vulnerables. «La institució dedica més recursos que mai a garantir el dret de les persones a una vida digna», ha dit

La presidenta en el seu discurs de la Diada de Mallorca 2022 ha fet una crida a defensar la democràcia, que «tant ens ha costat construir com la societat pacífica, diversa i justa que som». En aquest sentit, ha assenyalat que «no podem abaixar la guàrdia, cap fita està assegurada. Malauradament, la democràcia no és un estat natural i cal defensar-la dia a dia, minut a minut. No ens podem permetre que la crispació política que estem vivint aquests dies posi en perill la credibilitat de les institucions i comprometi el projecte de convivència democràtica que ens hem donat entre tots».

Cladera ha fet referència a la revolta popular mallorquina del segle XVI contra el poder establert ‘La Germania’ que enguany és el fil conductor de la Diada. «Ara més que mai, ens cal la Revolta de la convivència, la Germania pacífica de la tolerància. Cal que els demòcrates ens agermanem davant els intolerants que intenten minar la convivència des de dins del sistema», ha dit. La presidenta ha contraposat «al crit, el debat seré». I també ha defensat les idees davant dels insults o les polítiques útils per resoldre els problemes reals de la gent, davant el renou. «Només així estarem en disposició de guanyar el futur», ha remarcat.

Noticias relacionadas:

25 de junio de 2026

La rápida actuación de los Bombers de Mallorca y la coordinación de los servicios de emergencia han permitido evacuar la residencia sin víctimas mortales ni heridos graves, mientras el IMAS garantiza la atención y el realojo de las personas afectadas

20 de junio de 2026

CineCiutat ha acogido la presentación pública de esta campaña impulsada por los niños, niñas y adolescentes del Consell de la Infància i l’Adolescència del IMAS y un homenaje a las familias acogedoras

18 de junio de 2026

El presidente del IMAS acompaña a las personas participantes en la recta final de un curso que ha consolidado el éxito de los talleres de memoria en toda Mallorca

15 de junio de 2026

Un centenar de profesionales del ámbito de los servicios sociales y atención a las personas mayores han participado en el acto conmemorativo del Día Mundial de la Toma de Conciencia sobre el Abuso y el Maltrato a las Personas Mayores organizado por el IMAS

12 de junio de 2026

El órgano impulsado por el IMAS aprueba actualizar su composición y funcionamiento para ampliar la representatividad y mejorar la coordinación en la protección de los derechos de los niños y adolescentes.

12 de junio de 2026

El lema de este año es «Llengües de signes per mil motius»

11 de junio de 2026

El encuentro, organizado conjuntamente con el OBIA y la Direcció General de Famílies, Infància, Joventut, Diversitat i Igualtat, ha reunido profesionales de diferentes ámbitos para avanzar en la prevención de la violencia contra niños y adolescentes

8 de junio de 2026

El IMAS reúne a personas usuarias de cinco centros de promoción de la autonomía personal y alumnado del colegio Sant Vicenç de Paül de Sa Vileta tras un curso de intercambio de experiencias y aprendizaje compartido

4 de junio de 2026

El conseller de Benestar Social y presidente del IMAS, Guillermo Sánchez, ha asistido en la Conferencia Sectorial de Servicios Sociales, en la cual se ha aprobado el incremento de la financiación de los servicios sociales comunitarios y el nuevo Plan de Equipaciones 2026-2029

2 de junio de 2026

El centro campaner fue uno de los beneficiarios de la primera convocatoria de ayudas, mientras continúa abierto el plazo para solicitar las subvenciones de 2026

29 de mayo de 2026

El presidente del IMAS ha asistido a la tradicional comida de hermandad entre usuarios y profesionales del Centro de Promoción de la Autonomía Personal, que registra también una cifra récord de propuestas dirigidas a personas mayores de la comarca

28 de mayo de 2026

El futuro centro forma parte del mayor crecimiento de plazas residenciales públicas impulsado por la institución insular y reforzará la atención a las personas mayores en el Levante de Mallorca