Els nins i nines ucraïnesos gaudeixen de les vacances a Mallorca junt amb les seves famílies d’acollida

La presidenta del Consell ha conegut les seves primeres impressions de l’illa al sopar que ha compartit aquest dimarts amb ells a l’hipòdrom de Son Pardo i al qual han assistit un centenar de persones

Els vint-i-tres infants d’Ucraïna que arribaren la setmana passada a Mallorca per gaudir d’unes vacances lluny de la guerra foren anit passada els protagonistes d’una festa i sopar de benvinguda organitzats per l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS) a l’hipòdrom de Son Pardo.

La presidenta del Consell, Catalina Cladera, i la consellera de Drets Socials i presidenta de l’IMAS, Sofia Alonso, varen exercir d’amfitriones de la cita a la qual també hi assistiren devers cent persones entre les quals s’hi trobaven membres de l’Associació d’Ucraïnesos de Balears, les dues persones de referència que acompanyen els nins i nines durant el viatge i les quinze famílies de l’illa que els acullen de manera voluntària a ca seva durant l’estada, entre d’altres.

«Des del Consell, volem mostrar el nostre profund agraïment a la solidaritat d’aquestes famílies que són mostra que Mallorca és una terra solidària i d’acollida», va destacar la presidenta Cladera qui, a més, va afegir: «nosaltres hem posat els recursos, la logística i la voluntat, però sense aquestes famílies aquests al·lots i al·lotes ara no serien aquí i res d’això seria possible, així que els agraesc el seu gest de tot cor», va dir.

A la celebració també ho varen ser presents la directora insular de l’Area d’Infància i Família de l’IMAS, Maria Ángeles Fernández, que s’ha encarregat de gestionar els acolliments, i la presidenta del Fons Mallorquí de Solidaritat i Cooperació, Maria Antònia Mulet. Aquesta entitat ha coordinat, en col·laboració amb l’Associació de Municipis d’Ucraïna (AMU), els tràmits dels desplaçaments dels nins i nines d’entre 7 i 14 anys procedents de la zona de Butxa.

«Volem que Mallorca sigui una segona casa per a vosaltres i estic segura que serà així», va expressar Catalina Cladera. En la mateixa línia, la consellera Sofia Alonso va destacar que «per a nosaltres la prioritat és que els infants tornin a ser infants, que se sentin segurs i protegits a Mallorca, i puguin sumar experiències enriquidores», i va recordar que l’IMAS està a disposició de les famílies acollidores les 24 hores del dia a través d’un telèfon de guàrdia.

Els representants del Consell i del Fons varen compartir amb les famílies de manera més propera com s’estan adaptant els infants a Mallorca i quines són les primeres impressions,  sobretot el que estan vivint a l’illa.

La d’aquest dimarts és una de les activitats que el Departament d’Infància i Família de l’IMAS ha organitzat per als infants ucraïnesos i les famílies que els acullen a casa seva. El Consell va voler aprofitar l’acte per fer un reconeixement a la professional que exerceix com a traductora i psicòloga, Olena Ivanovska, que des del començament del conflicte col·labora amb la institució mallorquina per ajudar els infants que han arribat a Mallorca a adaptar-se, el mateix servei que ha dut a terme amb aquests nins i nines per tal que aprofitin així al màxim el seu dia a dia a Mallorca.

Noticias relacionadas:

18 de diciembre de 2025

El servicio cuenta con 65 plazas concertadas con el IMAS destinadas a fomentar la autonomía personal y la inclusión social de las personas con discapacidad

15 de diciembre de 2025

Representantes de la institución insular visitan la residencia de Son Caulelles para valorar el impacto directo del convenio con el Govern en la calidad de vida de las personas mayores dependientes

11 de diciembre de 2025

El presidente Llorenç Galmés ha participado en esta jornada de convivencia, creatividad y música, que ha reunido a los siete centros de la red y ha reconocido el papel de los CPAP en la promoción de un envejecimiento activo.

9 de diciembre de 2025

El presidente Galmés ha defendido durante la inauguración un modelo que garantice el bienestar, las oportunidades y una atención integral para todos los niños, niñas y adolescentes de la isla

3 de diciembre de 2025

Un encuentro pionero que, coincidiendo con el Día Internacional de las Personas con Discapacidad, ha dado protagonismo a los testimonios y a los recursos que impulsan una Mallorca más accesible

2 de diciembre de 2025

El programa llegará a las más de 3.200 personas mayores de 65 años que son usuarias de alguno de los siete centros de promoción de la autonomía personal del Consell de Mallorca.

27 de noviembre de 2025

El presidente Galmés ha visitado las obras, que avanzan a buen ritmo, y supondrán la creación de 52 plazas adaptadas al nuevo modelo de atención centrada en la persona, además de mejorar la accesibilidad y la sostenibilidad del edificio.

20 de noviembre de 2025

El presupuesto del área crece un 7,4 % y consolida la reforma de centros, la apertura de nuevos servicios y el apoyo a los ayuntamientos.

19 de noviembre de 2025

El Consell cede el Teatro Principal para la celebración de este concierto solidario, que permitirá invitar a niños en situación de vulnerabilidad a través del IMAS

18 de noviembre de 2025

El plan incorpora mejoras en los centros, refuerzo de plazas de emergencia e inicia el primer programa específico para jóvenes de 18 a 25 años en situación de calle.

18 de noviembre de 2025

Reflexionar sobre como la sociedad puede contribuir a la recuperación de las víctimas y dar respuesta a sus necesidades ha sido el objetivo principal del encuentro 

17 de noviembre de 2025

El presidente del IMAS y conseller de Benestar Social, Guillermo Sánchez, destaca que envejecer en buenas condiciones «debe dejar de ser una excepción para convertirse en un derecho universal».